SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

vod.pl wyprzedził Netflixa, VoD TVP i Chili.com mocno w górę

W sierpniu br. na pozycję lidera zasięgowego wśród serwisów z wideo na żądanie wrócił vod.pl, wyprzedzając Netflixa. Duże wzrosty osiągnęły sekcja VoD na TVP.pl oraz działający w Polsce od niedawna Chili.com, natomiast spadki zanotowały Player.pl i Ipla.tv.

vod.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska) w zeszłym miesiącu odwiedziło 3,42 mln użytkowników, czyli 12,2 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 13,54 mln odsłon - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Netflix miał 2,91 odwiedzających, czyli o 500 tys. mniej od VoD, ale wygenerowali oni prawie trzy razy więcej odsłon niż u konkurenta - 39,59 mln. Na użytkownika przypadło średnio 13,6 odsłony. Podobny wynik - 13,5 odsłony na odwiedzającego - zanotowała sekcja VoD portalu TVP.pl, nieco gorsze - Ipla.tv (10,6) i Player.pl (9,7), a zdecydowanie najlepszy - NCplusgo.pl (24,1).

W dziale Premium CDA.pl 2,56 mln internautów wykonało 19 mln odsłon. Wydawca serwisu od paru miesięcy jest notowany na warszawskiej giełdzie i podaje dokładne wyniki biznesowe - w zeszłym tygodniu poinformował, że za ofertę Premium płaci już 207 tys. użytkowników, o 35 tys. więcej niż na koniec ub.r. W pierwszej połowie br. wpływy z tych opłat wynosiły 17,56 mln zł (wobec 10,8 mln zł rok wcześniej) i stanowiły 91 proc. łącznych przychodów CDA.

W pełni odpłatne są też Netflix, HBOgo.pl, Chili.com i NCplusgo.pl, z tego ostatniego serwisu mogą korzystać jedynie abonenci Platformy Canal+ (do początku września br. działającej jako NC+). Właściciel żadnej z tych platform nie ujawnia, ilu mają subskrybentów

TVP przed TVN i Polsatem

W zestawieniu są platformy trzech głównych nadawców telewizyjnych, dla których sierpień to ostatni miesiąc letniej przerwy między sezonami. Dział VoD na TVP.pl odwiedziło 2,13 mln internautów, wykonując 29,56 mln odsłon.

Player.pl (Grupa TVN Discovery) zanotował 2,07 mln użytkowników i 19,94 mln odsłon, a Ipla.tv (Grupa Cyfrowy Polsat) - 991,5 tys. użytkowników i 10,55 mln odsłon.

Z kolei dział Wideo WP.pl przy 2,46 mln odwiedzających miał 9,66 mln odsłon. Na HBOgo.pl 1,45 mln użytkowników wykonało 19,57 mln odsłon, na Chili.com - 611,5 tys. użytkowników 1,07 mln odsłon, a na NCplusgo.pl - 301,3 tys. użytkowników 7,26 mln odsłon.

W skali miesiąca vod.pl zyskał 160,8 tys. użytkowników i 1,19 mln odsłon (to odpowiednio 4,9 i 9,7 proc. w górę), dzięki czemu wyprzedził w tym pierwszym parametrze Netflixa, który zanotował spadek liczby odwiedzających o 565,9 tys. (16,3 proc.). W lipcu Netflixowi pomogły premiery nowych sezonów popularnych seriali „Stranger Things”, „Domu z papieru” i „Orange is the New Black”, wspieranych działaniami reklamowymi.

W przypadku Netflixa i kilku innych serwisów nie ma danych o liczbie odsłon w lipcu, bo nastąpiły nieprawidłowości w pomiarze mobilnym badania Gemius/PBI.

WP Wideo i Player w dół - VoD TVP i Chili w górę

Dział Wideo WP.pl stracił z miesiąca na miesiąc 163,4 tys. użytkowników i 1,28 mln odsłon (to 6,2 i 11,7 proc. w dół), a Player.pl - 132,3 tys. użytkowników i 2,21 mln odsłon (6 i 10 proc. w dół). Ten drugi pod względem liczby odwiedzających został wyprzedzony przez VoD na TVP.pl, który zyskał 203,1 tys. użytkowników (10,5 proc.) i 4,64 mln odsłon (18,6 proc.).

Jeszcze większy wzrost osiągnął Chili.com - o 227,6 tys. odwiedzających, czyli 59,3 proc. Natomiast HBOgo.pl zyskało 14,6 tys. użytkowników (1 proc.), a NCplusgo.pl - 4,6 tys. (1,5 proc.).

Ipla.tv zanotowała spadek o 32,1 tys. użytkowników (3,1 proc.) i 349,7 tys. odsłon (3,2 proc.).

Dołącz do dyskusji: vod.pl wyprzedził Netflixa, VoD TVP i Chili.com mocno w górę

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
oma
Czy spadek Playera ma zwiazek z tvn24go!
odpowiedź
User
Paulina V.
Super IPLA, coraz lepsza. Widac, że opłaca się grać sensownym kontentem.
odpowiedź
User
daf
Fajnie pomyślano z TVP VOD. Płacąc za abonament 22.50zł jest dostęp do całej biblioteki.
odpowiedź