SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Vogue Polska” w lutym w kioskach. Za reklamę trzeba zapłacić do 280 tys. zł

W połowie lutego ukaże się pierwszy numer miesięcznika „Vogue Polska” (Visteria). Cena reklamy na rozkładówce wyniesie 280 tys. zł. - Koncepcja magazynu w stu procentach powstaje w naszej redakcji - mówi Filip Niedenthal, redaktor naczelny.

Od lewej: Małgorzata Bela, Filip Niedenthal i Katarzyna Kulczyk (fot. mat. prasowe)Od lewej: Małgorzata Bela, Filip Niedenthal i Katarzyna Kulczyk (fot. mat. prasowe)

Pierwszy, marcowy numer „Vogue Polska" trafi do sprzedaży 14 lutego, ale wcześniej będzie go można kupić w przedsprzedaży przez stronę Vogue.pl. Właściciel pisma - firma Condé Nast International - udzieliła spółce Katarzyny Kulczyk licencji na wydawanie magazynu przez pięć lat.

- „Vogue Polska” to bez wątpienia najbardziej wyczekiwany tytuł ostatniej dekady, odpowiedź na potrzeby Polek, którym bliska jest filozofia piękna i elegancji. Pojawienie się naszego magazynu to świadoma decyzja biznesowa, która naturalnie wpisuje się w dynamiczny rozwój rynku dóbr luksusowych - mówi Justyna Markiewicz, dyrektor zarządzająca wydawnictwa Visteria.

Marcowy, pierwszy numer pisma, przygotowuje kilkunastoosobowy zespół, któremu szefuje Filip Niedenthal. Zastępcą redaktora naczelnego została Joanna Lorynowicz, a w roli editor at large występuje Małgosia Bela.

Funkcję dyrektora artystycznego pełni Łukasz Aksamit. Polska edycja „Vogue’a” jest podzielona na działy, którymi kierują: Daniela Agnelli (moda), Anda Rottenberg (kultura), Hanna Rydlewska (reportaż i Vogue.pl) oraz Katarzyna Straszewicz (uroda). Łukasz Modelski sprawuje funkcję konsultanta do spraw wydawniczych, stanowisko dyrektora biura reklamy objęła Monika Wdowiak, Szymon Machnikowski kieruje zaś działaniami promocyjnymi jako dyrektor marketingu i public relations.

- To magazyn, którego koncepcja w stu procentach powstaje w redakcji. Każdy numer przygotowują najlepsi polscy, jak i zagraniczni autorzy. Skupiamy się na modzie, chcemy opowiadać o niej, szukając równowagi między obrazem a słowem. W magazynie odbiorcy znajdą znakomite zdjęcia i rzetelne dziennikarstwo: sesje, reportaże, bogaty dział kulturalny. „Vogue” przemawia do milionów ludzi na całym świecie, teraz także po polsku - podkreśla Filip Niedenthal.

- Cieszymy się, że będziemy współpracować właśnie z wydawnictwem Visteria, Kasią Kulczyk i jej zespołem. Bardzo wierzymy w ich wizję, kreatywność i entuzjazm - zaznaczyła Karina Dobrotvorskaya, prezes Condé Nast New Markets w komunikacie wydanym przez światowego wydawcę Vogue, Condé Nast International.

Pierwszy numer można zamówić na stronie vogue.pl w ramach limitowanej przedsprzedaży. Zamówiony w ten sposób magazyn trafi do czytelników bezpłatną przesyłką w dniu premiery. W ciągu roku ukaże się 11 wydań magazynu - poza numerem wakacyjnym, lipcowo-sierpniowym - pozostałe będą ukazywać się co miesiąc.

Cena egzemplarzowa to 16,90 zł, a nakład pierwszych numerów - 160 tys. egz. Format pisma wynosi 222 x 285 mm.

Cena reklamy na pojedynczej stronie wyniesie do 149 800 zł, zaś na rozkładówce - 280 tys. zł. Jak informuje nas wydawca, przewidziany jest także cennik reklam premium.

Czytelnicy mogą zamawiać już „Vogue’a” w prenumeracie: kwartalna kosztuje 35 zł, roczna 125 zł, zaś dwuletnia - 245 zł. Wydawca nie informuje, czy jest to promocja, czy też ceny zostaną zachowane po starcie magazynu.

„Vogue” powstał w 1892 roku, obecnie wydawany jest w 22 krajach (m.in. Australia, Brazylia, Chiny, Grecja, Holandia, Indie, Japonia, Korea Południowa, Meksyk, Niemcy, Portugalia, Rosja, Tajwan, Turcja, Ukraina, Tajlandia i Włochy). Redaktor naczelną pierwotnej, amerykańskiej wersji jest Anna Wintour.

Obecnie najpopularniejszym miesięcznikiem luksusowym i shoppingowym w Polsce jest „Twój Styl”, którego średnia sprzedaż ogółem w październiku 2017 roku wyniosła 234 499 egz. W 2013 r. na polskim rynku debiutował już inny luksusowy tytuł - „Harper's Bazaar” (wydawnictwo Marquard), który będzie głównym konkurentem "Vogue’a" w Polsce.
Kosztuje 11,99 zł i w październiku 2017 r. sprzedał ponad 18 tys. egzemplarzy.

Według KPMG liczba zamożnych i bogatych Polaków w ub.r. przekroczyła milion, a na dobra i usługi luksusowe wydali oni łącznie 16,4 mld zł, o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Firma prognozuje, że w 2020 roku wartość tej branży wyniesie już 21 mld zł, a najszybciej, po ponad 10 proc. rocznie, będzie zyskiwał segment luksusowej biżuterii i zegarków.

Dołącz do dyskusji: „Vogue Polska” w lutym w kioskach. Za reklamę trzeba zapłacić do 280 tys. zł

34 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Szczerze to chyba za szybko porywają się z motyką na słońce. 16,90 za numer i 160 tys. egzemplarzy? Duża pewność siebie. Od razu oferta dwuletniej prenumeraty? Jeszcze większa pewność siebie.
odpowiedź
User
Czekamy
Dajmy im szansę.
odpowiedź
User
Z branży
Gruby temat z nakładem, cena egzemplarza jest do obronienia. Sektor "de lux" rośnie bardzo dynamicznie i zapewne jest miejsce w Polsce na taki tytuł. Pytanie na ile będzie mógł sobie pozwolić marketing i czy ten ewentualny powiew wykorzysta Pan Łukasz Modelski? Marka jest mocna i jeśli dystrybucja stanie na wysokości zadania to pozostanie postawienie "kropki nad i" przez BR.

Trzymamy kciuki za kontent i wynik finansowy :-)!
odpowiedź