SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Volkswagen ma problemy w związku z reklamą, w której sztuczna inteligencja wskrzesiła zmarłą piosenkarkę

Brazylijski samorząd zawodowy branży reklamowej Conar zapowiedział wszczęcie dochodzenia w sprawie reklamy marki motoryzacyjnej Volkswagena, w której przy użyciu sztucznej inteligencji "wskrzeszono" zmarłą piosenkarkę.

W nowej reklamie Volkswagena w Brazylii, która powstała z okazji 70-lecia tej marki motoryzacyjnej na rynku brazylijskim zmarła w 1982 roku piosenkarka śpiewa w duecie ze swoją córką - współczesną gwiazdą muzyki.

W produkcji, która powstała przy użyciu sztucznej inteligencji zmarła w wieku 36 lat Elis Regina śpiewa swój dawny przebój z Marią Ritą.

Jak podaje "The Guardian", wątpliwości Conar budzą kwestie etyczne, dotyczące ożywiania nieżyjących osób. Niektórzy krytycy zwracają również uwagę na to, że piosenkarka, gdyby żyła, mogłaby odrzucić współpracę z Volkswagenem. Jak informuje dziennik, piosenkarka była bowiem zagorzałą przeciwniczką brazylijskiej dyktatury wojskowej w latach 1964-85, z którą Volkswagen współpracował.

"The Guardian" wskazuje też, że w teledysku matka i jej córka śpiewają hymn "Como Nossos Pais" (Jak nasi rodzice) z czasów dyktatury.

Volkswagen się broni: rodzina zaakceptowała projekt

Volkswagen tłumaczy, że w nagraniu spotu wzięła udział "sobowtórka" zmarłej artystki, a w jego produkcji wykorzystano sztuczną inteligencję.

"Chcieliśmy stworzyć wyjątkowy moment, chwilę, która zjednoczy jedną z najznakomitszych piosenkarek Brazylii z córką, będącą współczesną ikoną" - argumentuje w wydanym oświadczeniu Volkswagen. Firma zaznacza również, że rodzina zmarłej piosenkarki zaakceptowała projekt reklamy.

Organizacja Conar pyta ponadto, czy stosowanie technik do stworzenia iluzji, że zmarli twórcy nadal żyją, nie spowoduje, iż "niektórzy, zwłaszcza dzieci i nastolatki, będą mylić fikcję z rzeczywistością". W związku z tymi wątpliwościami zapowiada wszczęcie dochodzenia i wydanie orzeczenia w ciągu 6 tygodni.

Dołącz do dyskusji: Volkswagen ma problemy w związku z reklamą, w której sztuczna inteligencja wskrzesiła zmarłą piosenkarkę

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Karolina
Czy to nie powinno być jak w przypadku oświadczenia woli do wykorzystania organów po śmierci? Artyści, osoby publiczne itp. powinny być obligowani do składania dyspozycji o zarządzaniu wizerunkiem po śmierci. I takie dyspozycje powinny być dziedziczone. Notariusze też powinni uświadamiać osoby tworzące testamenty o zapisach dotyczących zarządzania wizerunkiem. Może Pan Cieszyński ze specjalistami od praw autorskich powinni się zejść.
odpowiedź
User
Kawka
W muzyce pop było już wiele duetów z nieżyjącymi , jeszcze przed pojawieniem się AI .
odpowiedź