SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

W 2016 r. powstało w Polsce 2,8 tys. reklam telewizyjnych (TOP producentów, agencji i marek)

W ubiegłym roku w Polsce, zrealizowano 2795 spotów telewizyjnych - wynika z analizy przygotowanej przez zespół researcherów Papaya Films. To studio wyprodukowało ich najwięcej, największą ich liczbę zleciła agencja GPD, a najaktywniejszym pod tym względem marketerem był Lidl Polska.

Article

Z dokumentu wynika, że najbardziej aktywni telewizyjni klienci w 2016 roku to hipermarkety, banki i ubezpieczenia, telefonia komórkowa oraz firmy farmaceutyczne. Analiza uwzględnia podstawowe wersje filmów reklamowych, bez skrótów i zmian packshotowych.

Najwięcej filmów zrealizowały studia produkcyjne: Papaya Films (222), OTO (215), Propeller (145), GPD Film Studio (116) i Film Produkcja (94).

Do najbardziej aktywnych klientów należą: Lidl Polska (99), Jeronimo Martins (65), Orange Polska (63), Play (61) i Agata Meble (60).

Najwięcej filmów reklamowych zrealizowały agencje: GPD (151), Saatchi & Saatchi (122), Opus B (116), Ogilvy (105) i Grey (87). Najbardziej aktywne studia postprodukcyjne: Platige Image (222), Orka (178), Badi Badi (165), Rio De Post (158) i Lunapark (148).

Reżyserzy, którzy przygotowali najwięcej spotów, to Tadek Śliwa, Marciej Szwabe, Kuba Michalczuk, Jacek Szymański i Martyna Iwańska.


- Rynek produkcji filmowej, zarówno do telewizji jak i do internetu rośnie z roku na rok. Polskie domy produkcyjne pracują również dla zagranicznych agencji i klientów. Nasi filmowcy, ekipy techniczne są uznani na całym świecie. Cieszy nas szeroka weryfikacja badania i wsparcie jakie otrzymujemy od czołowych domów produkcyjnych, postprodukcyjnych, twórców i agencji reklamowych - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Kacper Sawicki, szef studia Papaya Films.

Dane pochodzą z oficjalnej komunikacji marketerów, agencji reklamowych, domów produkcyjnych, postprodukcyjnych i twórców filmowych (reżyserów, operatorów, scenografów, kostiumografów) w mediach branżowych i społecznościowych. Prace nad dokumentem trwały 12 miesięcy.

Analiza została zweryfikowana przez 97 podmiotów branżowych, w tym przez agencje reklamowe (m.in. BBDO, Brasil, DDB&tribal, PZL, Saatchi&Saatchi), domy produkcyjne (m.in. Cut Cut, Dobro, Lemon, Propeller, OTO), domy postprodukcyjne (m.in. Badi Badi, Lunapark, Rio De Post, Televisor, Platige).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W 2016 r. powstało w Polsce 2,8 tys. reklam telewizyjnych (TOP producentów, agencji i marek)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Srubaa
2,8 tysiąca reklam i ani jednej godnej uwagi ...
- bzdura.
12 2
odpowiedź
User
Fapaya
Hej Kacper, nie zapomnieliście o takim małym reklamodawcy, jak Aflofarm i ich dom produkcyjny? Nie widać ich tu w Waszym zestawieniu. ;-))) Może rzetelniej?
23 0
odpowiedź
User
plajer
dokaldnie - gdzie jest Aflofarm ? :) To znaczy wiadomo ze oni robia swoje produkcje in the house ale... nawet nie majac dokladnych dancyh wartaloby o tym wspomniec w artykule bo to znaczace info
10 0
odpowiedź
User
To ciekawe
Papaya od lat publikuje raport, w którym zawsze jest na pierwszym miejscu, a informacje zbiera "obserwując fanpejdże" konkurencji.
Powinni mierzyć oglądalność TVP
17 0
odpowiedź
User
Stefek
Tadek Śliwa? Kuba Michalczuk? Bardzo profesjonalny artykuł pisany przez ich znajomego? Czy wszyscy używają takich zdrobnień?
13 0
odpowiedź
User
Piotr
Ale półrocznych terminach płatności dla ekipy to się nikt nie zająknie ..
12 0
odpowiedź
User
Pani Kalinka
Chyba wszyscy zapomnieli o ilości tagów i wersji telefonów do każdej reklamy. Policzmy ilość faktycznie wyprodukowanych filmów, a nie ilości końcówek do już wyprodukowanych filmów. Chyba już wszyscy wiemy na czym polega PR Papaya. Śliwa, który robi PLaya liczy sobie 10 różnych tagów jako 10 filmów ? Oczywiście. Ale to śmieszne. Szwabe dla t Mobile ? Jeden film plus 10 różnych końcówek ? Czy Szwabe zrobił inne reklamy oprócz tych dla T Mobile ?
8 0
odpowiedź
User
Antek Werner
Dane zebrane przez researcherów Papayi i to Papaya jest na pierwszym miejscu. Dobre. Niezłe cwaniactwo. Po znajomości opublikowany artykuł nijak się ma do faktów. Ani razu nie widziałem nic zrobionego przez Papayę, nawet nie wiem co to za firma. :) Gdzie jest Opus Film i inne wielkie firmy produkcyjne? :) Papaya się ciągle wszędzie promuje a efektów nie ma żadnych. Wstyd. Dużo gadają a mało robią- takie są fakty. A Wy publikujecie wyssane z palca informacje? Gdzie jest rzetelność? :O
7 0
odpowiedź
User
KrisWol.
Co za pomysł aby jeden z podmiotów zainteresowanych robił taki "rzetelny" raport ??? BTW, coś takiego powinien SAR ogarniać. Dostaliby przynajmniej feedback od większości a nie od 10% domów produkcyjnych i byłby to prawdziwy obraz rzeczywistości. Papaya powinna podać ile procent domów produkcyjnych wzięło udział w badaniu, bo nie chce mi się wierzyć, że więcej niż 10% :) Manipulacja.
6 0
odpowiedź
User
Doni
My olewamy Papayę co roku. Ten ich pomysł to kuriozum i bezczelność. Rozumiem, że chcą mieć ogląd kto dla kogo ile robi i gdzie jeszcze można nogę ostawić. Ale po co ułatwiać im zadanie? Zgoda, co ktoś napisał wyżej, że to SAR powinien robić.
4 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing