SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W górę “Gazeta Polska” i “Gość”, “Newsweek” stracił 40 proc.

Większość tygodników opinii zanotowało w kwietniu br. spadki sprzedaży w stosunku do kwietnia ub.r., gdy zdarzyła się tragedia smoleńska. Zyskały jedynie “Gazeta Polska” i “Gość Niedzielny”. Najbardziej, bo aż o 40 proc. spadła sprzedaż “Newsweeka”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że liderem w segmencie tygodników opinii w kwietniu br. pozostał “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”). Sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 158 603 egz. i była o 0,37 proc. wyższa niż w kwietniu 2010 roku.

Na drugiej lokacie w rankingu znalazł się tygodnik “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jego średnia sprzedaż ogółem w czwartym miesiącu br. ukształtowała się na poziomie 134 278 egz., co oznacza spadek aż o 23 proc. względem kwietnia 2010 roku.

Trzecie miejsce w zestawieniu zajął wprowadzony na rynek w lutym br. magazyn “Uważam Rze” (Presspublica), którego wynik sprzedażowy w czwartym miesiącu br. wyniósł 133 215 egz. W marcu br. tygodnik ten zajmował drugie miejsce, wyprzedzając wtedy “Politykę”.

>>> Rekordowy marzec “Uważam Rze”, lepszy tylko “Gość Niedzielny”

Najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem zmalała aż o 40,86 proc. i wyniosła 100 531 egz. Rok wcześniej magazyn był czwarty.

Z kolei największy wzrost w zestawieniu zanotowała - tak jak w poprzednich miesiącach - “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), zajmująca szóstą lokatę. Jej sprzedaż ogółem w kwietniu br. poszła do góry o 90,75 proc. w stosunku do kwietnia ub.r. i wyniosła 80 477 egz.

ZKDPkwiecień
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny210 771158 956158 603207 722158 290158 026
Polityka192 600134 278134 278237 584174 380174 380
Uważam Rze inaczej pisane327 267133 221133 215---
Newsweek Polska174 183107 156100 531243 019176 388169 993
Wprost177 159111 35990 526178 073115 623102 561
Gazeta Polska138 74981 73980 47772 25642 39542 189
Przekrój80 05042 86837 05885 00055 09449 284
Przegląd61 05022 71322 71368 10026 37826 378
Tygodnik Powszechny41 59123 93019 27340 73626 29721 833
Przewodnik Katolicki40 50430 0743 78142 33528 9334 164


Porównując dane z kwietnia br. do danych z marca br. widać, że największy wzrost sprzedaży ogółem (o 17,13 proc.) zanotowała “Gazeta Polska”, zaś najwięcej stracił “Newsweek Polska” (6,73 proc.).

ZKDP2011
kwiecieńmarzec
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny210 771158 956158 603198 848141 958141 594
Polityka192 600134 278134 278188 700133 184133 182
Uważam Rze inaczej pisane327 267133 221133 215329 927140 687140 681
Newsweek Polska174 183107 156100 531177 394115 455107 780
Wprost177 159111 35990 526182 000112 39091 614
Gazeta Polska138 74981 73980 477137 41069 99268 707
Przekrój80 05042 86837 05880 00041 56735 757
Przegląd61 05022 71322 71362 00021 57821 578
Tygodnik Powszechny41 59123 93019 27338 67421 98317 332
Przewodnik Katolicki40 50430 0743 78140 00526 8013 287



Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w kwietniu br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem spadła o 6,66 proc. i wyniosła 350 425 proc.

ZKDPkwiecień
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora525 416350 425350 425498 783375 418375 418
Forum30 96018 23018 23038 21423 01723 017
 
ZKDP2011
kwiecieńmarzec
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora525 416350 425350 425527 268357173357 173
Forum30 96018 23018 23029 5051614016 140

 


Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: W górę “Gazeta Polska” i “Gość”, “Newsweek” stracił 40 proc.

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Reporter
Paradoks polega na tym, że "Newsweek" jest główną ofiarą tego niewydarzonego gniota "Uważam, Rze". Życie przerasta kabaret.
odpowiedź
User
walter
tylko Wprost - prawda i obiektywizm!!!
odpowiedź
User
~~miro~~
Przecież to nic dziwnego, czytelnicy tych tygodników to wyznawcy stania na Krakowskim Przedmieściu. Ten "farsz" smoleński to dla nich posiłek. Tylko skąd mają na to pieniądze? Na lekarstwa trudno odłożyć bo emerytura mała ale żeby się "faszerować" pseudo nowinkami, to kasy nie żałują.
odpowiedź