SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W informacjach i publicystyce WP przed Onetem. TVN24.pl przed Interią, a Wyborcza.pl przed Gazeta.pl (TOP10)

Najpopularniejszym portalem w kategorii informacji i publicystyki (uwzględniając tematykę regionalną) jest WP.pl, wyprzedzająca we wszystkich Onet głównych statystykach. Natomiast TVN24.pl na wyższe wyniki od Interii, a Wyborcza.pl od Gazeta.pl.

Strony WP.pl z kategorii informacyjno-publicystycznej w marcu br. odwiedziło 9,2 mln realnych użytkowników, czyli 32,3 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 193,51 mln odsłon, a każdy spędził średnio 36 minut i 6 sekund - pokazują statystyki z badania Gemius/PBI przygotowane dla Wirtualnemedia.pl.

Natomiast Onet.pl w tej dziedzinie tematycznej miał 8,41 mln użytkowników, 140,45 mln odsłon oraz 27 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzjącego

Po ponad 100 mln odsłon zanotowały jeszcze dwa portale: TVN24.pl (120,39 mln) i Naszemiasto.pl (140,62 mln). Ten pierwszy odwiedziło 7,59 mln internautów, a każdy przeciętnie spędził na stronie aż godzinę, 7 minut i 36 sekund. Natomiast Naszemiasto.pl (Grupa Polska Press), agregujący serwisy o kilkudziesięciu miastach i regionach, miał 7,2 mln użytkowników oraz 6 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania.

W zestawieniu między tymi portalami znalazła się Interia.pl, która w kategorii informacyjno-publicystycznej zanotowała 7,51 mln odwiedzających, 93,59 mln odsłon oraz 16 minut i 41 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

Portal „Gazety Wyborczej” Wyborcza.pl zanotował wyższy zasięg niż Gazeta.pl (oba serwisy należą do Agory). Miał 7,17 mln użytkowników, 65,39 mln odsłon oraz 10 minut i 16 sekund średniego czasu korzystania przez internautę, natomiast Gazeta.pl - 5,79 mln użytkowników, 44 mln odsłon oraz 11 minut i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W rankingu są też portal innego dziennika - „Super Expressu” (z 4,77 mln użytkowników i 43,46 mln odsłon), a także witryna Radia ZET (5,58 mln użytkowników i 34,39 mln odsłon) oraz Pikio.pl (4,8 mln użytkowników i 78,58 mln odsłon).

Zestawienie obejmuje ruch w całej kategorii informacji i publicystyki - nie tylko tematykę ogólnokrajową, lecz także regionalną i lokalną. Stąd obecność na liście Naszemiasto.pl, a także wysoka pozycja Wyborcza.pl (mającej wiele sekcji regionalnych) wobec Gazeta.pl. Dla porównania: Wyborcza.pl bez uwzględniania tematyki regionalnej miała w marcu 4,42 mln użytkowników i 29,5 mln odsłon.

W skali roku WP.pl w kategorii informacji i publicystyki zyskała 3,98 pkt proc. zasięgu i 30,09 mln odsłon (to odpowiednio 14,1 i 18,4 proc. w górę), natomiast średni czas spędzony przez użytkownika zmalał o 3 minuty i 4 sekundy (czyli o 7,8 proc.).

Onet.pl zanotował spadek o 0,49 pkt proc. zasięgu, 24,88 mln odsłon oraz 5 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania (to 1,6, 15 i 17,7 proc. w dół). Interia.pl przy wzroście zasięgu o 2,14 pkt proc. (8,8 proc.) straciła 1,2 mln odsłon (1,3 proc.) i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania (3 proc.), natomiast Gazeta.pl mimo wzrostu zasięgu o 3,68 pkt proc. (22,2 proc.) zanotowała spadek liczby odsłon o 24,97 mln (36,2 proc.) i przeciętnego czasu korzystania o 7 minut i 46 sekund (39,3 proc.).

TVN24.pl zyskał 3,14 pkt proc. zasięgu i 4,17 mln odsłon (13,4 i 3,6 proc. w górę) przy spadku średniego czasu spędzonego przez internautę o 26 minut i 54 sekundy (28,5 proc.). Natomiast Wyborcza.pl zanotowała wzrost zasięgu (o 4,08 pkt proc., czyli 19,4 proc.) i liczby odsłon (o 6,65 mln, 11,2 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu korzystania o 55 sekund (8,2 proc.).

Natomiast we wszystkich statystykach zyskały Naszemiasto.pl, Pikio.pl i SE.pl. Pierwszy portal osiągnął wzrost o 1,31 pkt proc. zasięgu, 31,01 mln odsłon i 24 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę (to 5,5, 28,3 i 7,1 proc. w górę), drugi - 2,97 pkt proc. zasięgu, 29,94 mln odsłon oraz 6 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania (21,5, 61,5 i 54,5 proc. w górę), a trzeci - 3,81 pkt proc. zasięgu, 19,11 mln odsłon oraz minutę i 15 sekund średniego czasu korzystania (29,6, 78,5 i 24,6 proc. w górę).

Dołącz do dyskusji: W informacjach i publicystyce WP przed Onetem. TVN24.pl przed Interią, a Wyborcza.pl przed Gazeta.pl (TOP10)

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Internauta
Brawo WP, dobrze odrobiona lekcja!
odpowiedź
User
tru
Co z tym ojnetem i gdzie fakt?
odpowiedź
User
Arszlo
3 mln. użytkowników Pikio.pl... trochę to straszne.
odpowiedź