SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W Mixx Awards 2016 najwięcej nagród dla VML, Starcomu i Allegro

W tegorocznej, dziesiątej edycji konkursu Mixx Awards na najlesze projekty marketingowe w internecie najwięcej nagród otrzymała agencja VML Poland. Domem mediowym roku został Starcom, człowiekiem roku - Olgierd Cygan, marketerem roku - McDonald’s, a nagrodę za osiągnięcia życiowe dostali założyciele CD Projekt Michał Kiciński i Marcin Iwiński.

W tym roku do konkursu Mixx Awards zakwalifikowano 218 z 226 zgłoszeń. Wszystkie oceniło Jury, podzielone na cztery grupy eksperckie, pod przewodnictwem Bartosza Dobrzyńskiego, dyrektora marketingu sieci Play. Ostatecznie w 15 kategoriach przyznano 65 nominacji, a nagrody zostały wręczone podczas gali w czwartek.

Najwięcej nagród, aż 10, przyznano za kampanie zgłoszone przez VML Poland, która zdobyła tym samym tytuł Agencji Roku. Cztery nagrody przyznano za kampanie Allegro, m.in. za cykl filmów krótkometrażowych „Legendy polskie”.

- Poziom zgłoszeń był bardzo wysoki, ale wyrównany. Było to powodem wielu intensywnych dyskusji do ostatnich chwil obrad jury. Kierując się prestiżem i wagą konkursu Mixx Awards zdecydowaliśmy, że na złote statuetki zasługują tylko kampanie wybitne. Kampanie, które nie tylko zdobyły najwyższe noty we wszystkich czterech kategoriach oceny, ale także wyznaczały dobre, nowe standardy dla całej branży. Myślę, że nam się to udało - kampanie Allegro, Alivii czy IKEA zdecydowanie takie są - podsumowuje Piotr Piętka, prezes Publicis Media i wiceprzewodniczący jury.

Ponadto kapituła konkursu zdecydowała, że tytuł Domu Mediowego Roku otrzymał Starcom, a Marketera Roku - McDonald’s. Człowiekiem Roku został Olgierd Cygan, założyciel i wieloletni szef agencji Digital One, która jesienią ub.r. została przejęta przez Deloitte i przekształcona w Deloitte Digital, a Cygan objął funkcję agency managing partner w Deloitte Digital CE. - To uhonorowanie jego odwagi i wizjonerstwa, którymi wykazał się podejmując przed rokiem strategiczną decyzję o wprowadzeniu stworzonej przez siebie agencji Digital One w globalne struktury Deloitte - argumentuje Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

Z kolei nagrodę specjalną za osiągnięcia życiowe i istotny wkład w kształtowanie polskiego rynku cyfrowego otrzymali Michał Kiciński i Marcin Iwiński, założyciele firmy CD Projekt. - Michał i Marcin stworzyli tutaj, w Polsce, firmę należącą do światowej ekstraklasy producentów gier. Dzięki nim „Wiedźmina” znają dziś miliony graczy - i nie tylko - na całym świecie. Ich ambicja i rozmach realizowanych projektów są natchnieniem dla całej digitalowej sceny - uzasadnił Robert Wielgo, członek zarządu IAB Polska.

- Jubileuszowa, niezwykle udana edycja Mixx Awards jest doskonałym podsumowaniem ostatniej dekady w polskiej branży digitalowej. Podkreślany przez jurorów wysoki, wyrównany poziom tegorocznych zgłoszeń konkursowych jest najlepszym dowodem na dojrzałość oraz wysoką efektywność rozwiązań i produkcji, które mamy do zaproponowania reklamodawcom i konsumentom. Jest to także bardzo dobra prognoza na kolejną dekadę. Mnogość dostępnych kanałów komunikacji, narzędzi i technologii to szansa na eksplorację nowych pokładów kreatywności i pomysłowości twórców - podsumowuje Włodzimierz Schmidt.

Ze względu na brak zgłoszeń - zgodnie z regulaminem konkursu - nie powstały planowane kategorie: Email oraz Internet of Things. Natomiast nie przyznano nominacji w kategorii Use of Technology, ponieważ mimo kilku interesujących kampanii jury zdecydowało, że na tle prezentujących w tym roku wyjątkowo wysoki poziom zgłoszeń w innych kategoriach, w niezmiernie ważnym obszarze technologii oczekiwania były jeszcze większe

Dołącz do dyskusji: W Mixx Awards 2016 najwięcej nagród dla VML, Starcomu i Allegro

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl