SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W Polsce jest 91,6 tys. nośników outdoorowych. Które formaty i firmy dominują? (raport)

Na koniec czerwca br. działało w Polsce dokładnie 91 646 nośników reklamy outdoorowej. Połowa z nich należy do firmy AMS, 33,3 tys. to nośniki małoformatowe, a prawie 23 tys. znajduje się w Warszawie.

W raporcie Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej liczba nośników outdoorowych na koniec czerwca br. była o nieco ponad tysiąc większa niż pół roku wcześniej. Przy czym ten wzrost wynika z faktu, że w nowym zestawieniu po raz pierwszy uwzględniono firmę CAM Media, do której należy 3,1 tys. nośników (głównie małych powierzchni na rowerach miejskich). - Obecna sytuacja na rynku out of home nie pozwala na nowe inwestycje - przyznaje Lech Kaczoń, prezes IRGZ.

W dalszym ciągu maleje liczba nośników o powierzchni 12 metrów kwadratowych - przez ostatnie pół roku ubyło ich 1,5 tys. - Spodziewanym rezultatem z dzisiejszego punktu widzenia będzie dominacja frontlightów 6 x 3 m i citylightów (120 x 180 cm) uzupełnianych przez powierzchnie większe (spektakularne - 12 x 3 oraz 12 x 4 m) oraz backlightów różnych formatów - ocenia Lech Kaczoń. - Ze względu na rozwój technologiczny powierzchni ekspozycyjnych można się spodziewać za trzy lata kolejnych zmian w strukturze nośników reklamy. Zakładając, że w tym czasie pokonamy obecne spowolnienie gospodarcze oraz dokonamy zmian w obowiązującym prawie i poprawimy stan świadomości pracowników samorządowych. Ci ostatni zrujnowali bowiem w ostatnich latach inwestycje w zakresie reklamy tranzytowej i nośników typu backlight scroll - dodaje Kaczoń.

W I połowie br. prawie 70 proc. przychodów reklamy zewnętrznej generowały frontlighty w rozmiarze 6 x 3 m oraz citylighty.

>>> W I półroczu 2013 wydatki na reklamę zewnętrzną zmalały o 18 proc.

Nośnik reklamy

Ogólna liczba nośników 30.06.2013 r.

Ogólna liczba nośników 31.12.2012 r.

Standardowe 12 m²

16.258

17.746

Frontlight 6 x 3 m

14.041

14.435

Frontlight 12 x 3 m

785

787

Frontlight 12 x 4 m

1.028

1.039

Nośniki małego formatu

36.105

33.329

Pozostałe nośniki

420

576

CLP

20.533

20.158

Backlight 6 x 3 m

903

915

Backlight 8 x 4 m

520

514

Backlight scroll 9 m²

875

962

Pozostałe nośniki podświetlane

178

142

Łączna liczba nośników

91.646

90.603


Zdecydowanie najwięcej nośników - 45,9 tys. - należy do firmy AMS, dając jej 50,1 proc. udziału w rynku, przy czym mniej więcej połowa to powierzchnie małego formatu. Ströer ma 17,5 tys. nośników (to 17,2 proc. udziału w rynku), Clear Channel Poland - 8,5 tys. (9,3 proc. udziału), a Cityboard Media - 5,2 tys. (5,7 proc. udziału).

firma

nośniki tradycyjne

12 m²

duży format

mały format

6x3

12x3

12x4

pozostałe

AMS

7 058

1 762

0

3

154

22 651

BC

0

0

0

0

0

0

BPMEDIA

256

41

0

30

0

232

CAM MEDIA

0

0

0

0

0

2 885

CCP

0

1 881

0

0

1

956

CITYBOARD

0

4 573

0

612

10

0

DEFI

0

0

0

0

7

0

LIFTBOARDS

0

0

0

0

0

3 706

GIGABOARD

0

0

0

0

138

0

GLOBART

197

7

0

0

34

0

HEADZ

0

0

0

0

0

0

JETLINE

0

0

0

332

0

0

KONESER

37

0

0

0

0

216

MM

0

0

0

0

0

4 426

OUTDOOR 3

559

72

0

0

58

179

RUCH

0

0

0

0

0

0

SCHULZ

0

232

1

0

4

0

STROEER

8 151

5 473

660

51

14

324

SUPERSIGNS

0

0

124

0

0

0

WAREXPO

0

0

0

0

0

530

SUMA

16 258

14 041

785

1 028

420

36 105

 

firma

nośniki podświetlane

wszystkie nośniki

citylight 1,2x1,8m

scroll 9m²

duży format

6x3

8x4

pozostałe

AMS

12 586

490

897

297

16

45 914

BC

833

0

0

0

0

833

BPMEDIA

50

0

0

0

0

609

CAM MEDIA

215

0

0

0

0

3 100

CCP

5 591

0

4

82

3

8 518

CITYBOARD

0

0

0

0

38

5 233

DEFI

0

0

0

0

15

22

LIFTBOARDS

0

0

0

0

0

3 706

GIGABOARD

0

0

0

48

0

186

GLOBART

12

0

0

0

0

250

HEADZ

0

0

2

86

2

90

JETLINE

0

0

0

0

0

332

KONESER

0

0

0

0

0

253

MM

0

0

0

0

0

4 426

OUTDOOR 3

0

0

0

0

0

868

RUCH

668

0

0

0

0

668

SCHULZ

0

0

0

0

5

242

STROEER

578

385

0

7

99

15 742

SUPERSIGNS

0

0

0

0

0

124

WAREXPO

0

0

0

0

0

530

SUMA

20 533

875

903

520

178

91 646


W 16 największych miastach i aglomeracjach znajduje się 75 proc. wszystkich nośników reklamy zewnętrznej (licząc z nośnikami małego formatu, których wpływ na otwartą przestrzeń miejską jest znikomy). Zdecydowanie najwięcej nośników - niecałe 23 tys. - jest w Warszawie, podczas gdy w żadnym innym mieście ich liczba nie przekracza 7,2 tys.

miasto aglomeracja

nośniki tradycyjne

12 m²

duży format

mały format

6x3

12x3

12x4

pozostałe

BIAŁYSTOK

246

117

0

3

8

163

BYDGOSZCZ

377

238

9

12

1

406

GOP

1 852

2 081

111

112

19

1 418

KIELCE

136

101

2

2

0

198

KRAKÓW

1 209

1 311

65

57

63

974

LUBLIN

284

210

7

11

0

393

ŁÓDŹ

875

1 046

55

62

22

1 087

OLSZTYN

142

101

2

4

2

363

OPOLE

112

89

1

2

0

251

POZNAŃ

990

1 161

43

75

17

861

RZESZÓW

105

89

37

1

0

81

SZCZECIN

736

749

37

45

11

365

TRÓJMIASTO

1 209

1 370

66

84

62

983

WARSZAWA

2 959

3 055

232

249

154

10 434

WROCŁAW

702

1018

51

44

25

1492

ZIELONA GÓRA

132

69

1

0

0

333

suma

12066

12805

719

763

384

19802

 

miasto aglomeracja

nośniki podświetlane

wszystkie nośniki

citylight 1,2x1,8m

scroll 9m²

duży format

6x3

8x4

pozostałe

BIAŁYSTOK

84

0

6

0

0

627

BYDGOSZCZ

331

0

9

0

0

1 383

GOP

2 634

68

121

35

2

8 453

KIELCE

51

0

2

0

0

492

KRAKÓW

3 160

139

114

37

3

7 132

LUBLIN

214

0

6

0

0

1 125

ŁÓDŹ

1702

12

54

17

0

4 932

OLSZTYN

21

0

3

0

0

638

OPOLE

64

0

2

0

0

521

POZNAŃ

1 828

131

111

40

6

5 263

RZESZÓW

15

0

6

0

0

334

SZCZECIN

875

76

30

4

21

2 949

TRÓJMIASTO

2 194

130

97

23

3

6 221

WARSZAWA

4 982

233

216

327

142

22 983

WROCŁAW

1 574

86

82

19

0

5 093

ZIELONA GÓRA

0

0

0

0

0

535

suma

19 729

875

859

502

177

68 681

Zestawienie obejmuje firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media. Raport zawiera także dane firm: BP Media (wraz z podmiotami z grupy), Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska, Globart, Headz Marketing Partner, JETLine, Koneser, LiftBoards, Mini Media, Outdoor3Miasto, Ruch S.A., Schulz Media, Supersigns, Warexpo. Uwzględnione zostały nośniki wszystkich formatów - od standardowych, przez poszczególne formaty oraz konstrukcje nietypowe, a także wykorzystywane wyłącznie czasowo konstrukcje na ścianach budynków.

Dołącz do dyskusji: W Polsce jest 91,6 tys. nośników outdoorowych. Które formaty i firmy dominują? (raport)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl