SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„W Sieci Historii” o 4 tys. egz. lepsze od pisma „Newsweek Historia”

W pierwszych trzech kwartałach liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród magazynów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 107 233 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku była ona niższa o 6,49 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,97 proc. i wyniósł 76 342 egz.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 27,13 proc. do poziomu 10 101 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem wyniosła 31 522 egz.

We wrześniu br. miesięcznik ten wpisany został do rejestru tytułów kontrolowanych przez ZKDP - do bazy Związku trafiły tegoroczne wyniki rozpowszechniania tego pisma (więcej na ten temat).

Na drugim miejscu pozostał magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 27 506 egz., po spadku o 16,89 proc.

Z kolei z pierwszej na trzecią pozycję spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 26 739 egz., po spadku o 27,69 proc.

ZKDP

I-III kwartał

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

167 531

107 233

107 233

191 314

114 676

114 676

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

154 883

76 392

76 342

164 503

87 761

87 723

21. Wiek

21 812

10 101

10 101

29 086

13 862

13 862

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

67 572

31 622

31 522

-

-

-

Newsweek Polska Historia

59 882

27 506

27 506

59 153

33 094

33 094

Focus Historia

57 033

26 739

26 739

67 318

36 980

36 980


We wrześniu 2014 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do września 2013 roku zmniejszyła się o 7,68 proc. do 122 027 egz. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 84 155 egz., po wzroście o 1,38 proc.

Wśród pism historycznych pozycję lidera również zajął magazyn „W Sieci Historii” z 31 018 sprzedanych egz. Na drugie miejsce spadł miesięcznik „Focus Historia” (26 361 egz.; w dół o 18,08 proc.), a na trzecie (z drugiego) - „Newsweek Historia” (26 354 egz.; spadek o 14,36 proc.)

ZKDP

wrzesień

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

169 974

122 027

122 027

179 981

132 177

132 177

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

145 912

84 205

84 155

160 000

83 059

83 009

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

60 000

31 118

31 018

-

-

-

Focus Historia

48 000

26 361

26 361

65 000

32 178

32 178

Newsweek Polska Historia

57 994

26 354

26 354

56 000

30 772

30 772

Dołącz do dyskusji: „W Sieci Historii” o 4 tys. egz. lepsze od pisma „Newsweek Historia”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr
Portal wirtualnemedia.pl jest chyba na serwerze gdzieś w Chinach. W Polsce jest teraz (w momencie gdy piszę ten komentarz) dzień 2014-12-16 godzina 20:55, natomiast artykuł ma datę: 2014-12-17.
odpowiedź
User
kendo
"W Sieci Historii" poziom bezkonkurencyjny - gratulacje!
odpowiedź
User
Hypothalamus
A tu jakoś nie widać mainstreamowych hejterów. Lisie gdzie ty? Widzisz to i nie grzmisz? A smaczku dodaje fakt, że sprzedaży miesięczników historycznych nie da się tak łatwo pompować urzędowymi prenumeratami jak tygodniki.
odpowiedź