WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Videostar.pl: ponad dwa razy więcej stacji tv, niebawem nowa odsłona i nazwa

Gorący temat

Górniak, Kwiatkowski oraz Tomson i Baron trenerami „The Voice Kids”. Show poprowadzą Kammel, Kurdej-Szatan i Zdrójkowski

5

W telewizji WP pojawią się filmy, stacja popularniejsza w telewizji kablowej niż naziemnej

2017-05-17 A A A KOMENTARZE: 16 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Od piątku, 26 maja kanał WP (należący do Wirtualna Polska Holding) zacznie emitować filmy, głównie wieczorami i w weekendy. Nadawca jest zadowolony z pierwszych efektów zmian w ramówce wprowadzonych ponad miesiąc temu. - Liczymy, że wyniki oglądalności w maju będą istotnie lepsze niż we wcześniejszych miesiącach - deklaruje Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski.

W telewizji WP pojawią się filmy, stacja popularniejsza w telewizji kablowej niż naziemnej

W telewizji WP, uruchomionej w grudniu ub.r. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-8), spore zmiany nastąpiły w marcu i kwietniu. Dyrektorem programowym została Barbara Bilińska (poprzednio związana z Zoom TV, inną stacją z MUX-8), odszedł dotychczasowy prezes Wojciech Pawlak oraz zakończono współpracę z częścią prezenterów i wydawców, m.in. Igorem Sokołowskim, Magdaleną Siemiątkowską, Karoliną Jakobsche, Małgorzatą Ohme i Katarzyną Krupą). 10 kwietnia wprowadzono zmienioną ramówkę, w której przede wszystkim skrócono o połowę i przesunięto o godzinę wcześniej poranne pasmo „#dzieńdobryWP”, dodano weekendowe wydania programu „#dziejesię” o 16:50, a zamiast jego wydania o 18:30 zaczęto emitować nowy program „Infoteka”.

Prezes Wirtualna Polska Holding Jacek Świderski, który po Wojciechu Pawlaku objął też funkcję prezesa telewizji WP, we wtorek na konferencji prasowej podkreślał, że od połowy kwietnia stacja osiągnęła spore wzrosty oglądalności w tzw. grupie komercyjnej widzów (w wieku 16-49).

Według danych Nielsen Audience Measurement w kwietniu stacja miała w tej grupie 0,13 proc. udziału w oglądalności (co wobec 0,08 proc. w marcu daje wzrost o 63 proc), natomiast wynik Nowa TV wzrósł w skali miesiąca o 11 proc. do 0,20 proc., Metro zanotowało wzrost o 5 proc. do 0,20 proc., a Zoom TV - spadek o 6 proc. do 0,15 proc. W grupie komercyjnej widzów naziemnej telewizji cyfrowej telewizja WP miała 0,20 proc. udziału (po wzroście o 33 proc. w skali miesiąca), Nowa TV - 0,26 proc. (po spadku o 4 proc.), Metro - 0,30 proc. (wzrost o 3 proc.), a Zoom TV - 0,27 proc. (spadek o 25 proc.).

Telewizja WP w grupie 16-49 notuje wyższe wyniki oglądalności w telewizji kablowej niż naziemnej. - Tam, gdzie kontent premium ma większe znaczenie, telewizja WP osiąga już pozycję lidera wśród kanałów z ósmego MUX-u. Oczywiście staramy się znaleźć kompromis między treściami dla odbiorców telewizji kablowej z dużych miast i tymi dla widzów z obszarów wiejskich oglądających telewizję naziemną - skomentował to Jacek Świderski.

- Zrównaliśmy się z innymi kanałami z ósmego MUX-u, cały peleton jest w tym samym miejscu. Coraz częściej jesteśmy numerem jeden wśród tych stacji, tak było na przykład w poniedziałek - stwierdził Świderski. Zaznaczył, że zmieniona ramówka została przygotowana przez Barbarę Bilińską w oparciu o dotychczasową bibliotekę seriali i programów zewnętrznej produkcji.

Treści z kanału są również dostępne w serwisach internetowych Wirtualnej Polski: na stronie głównej WP.pl i o2.pl oraz w przejętym niedawno serwisie Videostar.pl można oglądać stację na żywo, a w serwisie WP.tv publikowane są seriale i programy po emisji w stacji.

Wirtualna Polska podaje, że w pierwszym kwartale br. udział produkcji własnych w łącznej liczbie odtworzeń wideo w jej serwisach był 2,5-krotnie wyższy niż rok wcześniej.

WP z niższym zasięgiem od konkurencji wskutek nieobecności w Cyfrowym Polsacie

Telewizja WP nadal ma mniejszy zasięg techniczny niż inne stacje z MUX-8, co wynika głównie z nieobecności kanału w ofercie Cyfrowego Polsatu (jak pisaliśmy miesiąc temu, nieoficjalnym powodem jest to, że brokerem reklamowym WP został TVN Media, a nie Polsat Media). W Cyfrowym Polsacie są dostępne pozostałe stacje z MUX-8, dlatego według danych Nielsen Audience Measurement w kwietniu Metro i Zoom TV miały 69 proc. zasięgu technicznego w telewizji satelitarnej, Nowa TV - 95 proc., a telewizja WP - tylko 40 proc. (głównie dlatego, że w połowie marca została włączona do oferty nc+). W telewizji kablowej zasięg WP wynosił 53 proc., podczas gdy w przypadku konkurentów było to ok. 60 proc. Natomiast w naziemnej telewizji cyfrowej wszystkie stacje miały 37,1 proc. zasięgu.

- Nasi konkurenci z ósmego MUX-a mają więcej kanałów telewizyjnych, mogli dużo szybciej zapewnić dystrybucję nowym stacjom - skomentował to Jacek Świderski. - Poprawa wyników telewizji WP w ostatnim miesiącu pokazuje, że potencjał do prostego wzrostu jest duży - zaznaczył.

Zasięg techniczny w naziemnej telewizji cyfrowej nie rośnie tak szybko, jak oczekiwał tego nadawca. - Podstawowym problemem jest to, że większość telewizorów wymaga przestrojenia, zaktualizowania przez widzów listy kanałów. To jest główne kryterium wzrostu zasięgu na MUX-ie - stwierdził prezes WP.

Firma razem z innymi nadawcami stacji z tego multipleksu szykuje wspólne działania reklamowe, pod koniec maja do „Tele Tygodnia” dołączony zostanie dodatek promujący te kanały i wyjaśniający, co zrobić, żeby móc je odbierać. Natomiast na lipiec zaplanowano kampanię outdoorową.

Od 26 maja filmy w telewizji WP

26 maja wprowadzone zostaną kolejne zmiany w ramówce kanału WP. Zapowiedziano już, że w niedziele wieczorem pokazywany będzie 8-odcinkowy cykl z występami polskich kabaretów. Ponadto stacja zacznie nadawać filmy fabularne, za ich dobór odpowiada już Barbara Bilińska.

Nadawca nie podaje jeszcze szczegółowych informacji, jakie będą to filmy. Wiadomo, że będą emitowane przede wszystkim w weekendy oraz wieczorem w dni powszednie.

- Brak filmów powodował, że chociażby w weekendy i święta telewizja WP notowała znacznie gorszą oglądalność - uzasadnił Jacek Świderski.

WP z większą stratą EBITDA i niższymi wpływami reklamowymi, rentowność jesienią 2018 r.

W pierwszym kwartale br. telewizja WP zanotowała 879 tys. zł wpływów ze sprzedaży reklam i 3,96 mln zł straty EBITDA. Wirtualna Polska przeznaczyła na stację o ok. milion zł więcej niż zakładała wcześniej. - Wydaliśmy więcej z powodu gorszych wyników oglądalności, zanim jeszcze dokonaliśmy zmian w ramówce. W ujęciu finansowym telewizja nie jest w naszej organizacji najważniejszych projektem - zaznaczył prezes WP.

Wirtualna Polska także w kolejnych kwartałach br. spodziewa się ujemnych wyników EBITDA stacji, ale nie tak dużych jak w poprzednim kwartale. W konsekwencji całoroczna strata EBITDA ma być większa niż prognozowane wcześniej 6-7 mln zł. Ponadto obniżono wstępne prognozy dotyczące wyników oglądalności (w br. miały wynosić 0,5-0,6 proc.) i wpływów reklamowych (13,9 mln zł).

Przy czym Wirtualna Polska zakłada, że obecne zmiany w ramówce stacji przyniosą trwały wzrost jej oglądalności, od której bezpośrednio uzależniona jest wysokość wpływów reklamowych. - Mamy teraz do łatwego zebrania kilka nisko wiszących owoców, tak żeby na koniec czerwca pokazać znacznie lepsze wyniki oglądalności -zapowiedział Jacek Świderski. - Spodziewamy się, że w okolicy września przyszłego roku oglądalność telewizji WP będzie na takim poziomie, że nie trzeba już będzie dokładać do tego biznesu - dodał.

Autor: Tomasz Wojtas

Wiecej informacji: WP, Wirtualna Polska, naziemna telewizja cyfrowa, telewizja kablowa, Jacek Świderski

Komentarze (16) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia