„Wawa Non Stop” poprawiła udział w rynku, „Szpital” odbudowuje pozycję TVN przed „Faktami”

Po zmianie godziny emisji „Wawy Non Stop” - na 17.00 - serial zanotował minimalny spadek widowni, ale wyraźnie wzrósł jego udział w rynku. Natomiast „Szpital” odbudowuje pozycję TVN w paśmie między 18.00 a 19.00.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

TVN 2 grudnia br. zamienił miejscami w ramówce „Wawę Non Stop” i „Szpital”. Pierwszą z tych produkcji przeniesiono z 18.00 na 17.00, a drugą z 17.00 na 18.00. Stacja zdecydowała się na taki krok, by poprawić wyniki „Wawy Non Stop”, która konkurowała o 18.00 z hitowym serialem Polsatu „Pierwsza miłość”. Natomiast o 17.00 Polsat obecnie nadaje jedynie powtórki „Dlaczego ja”? (więcej na ten temat).

W okresie od 2 do 5 grudnia br. średnia oglądalność telenoweli hybrydowej wyniosła 1,08 mln widzów, co przełożyło się na 9,11 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 12,79 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W porównaniu do listopada br. (kiedy produkcja jeszcze była nadawana o godz. 18.00) oglądalność „Wawy Non Stop” spadła o 80 tys. widzów, ale wyraźnie wzrosły jej udziały w rynku. W zeszłym miesiącu produkcję oglądało 1,16 mln osób, a udział TVN w czasie jej emisji wynosił 8,90 proc. w grupie 4+ i 10,94 proc. w 16-49.

Natomiast w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej TVN w tym paśmie stracił jednak 940 tys. widzów. Stacja miała wtedy 2,02 mln oglądających przy udziale odpowiednio wynoszącym 16,44 proc. oraz 14,54 proc.

Obecnie TVN w paśmie emisji „Wawy Non Stop” zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród głównych stacji telewizyjnych. Liderem w tym czasie jest TVP1, emitująca wówczas „Teleexpress”, „Pogodę” oraz program rozrywkowy „Jaka to melodia?”, co daje jej aż 32,05 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje Polsat („Dlaczego ja?”; 15,76 proc.), a czwarte - TVP2 („Szkoła życia” oraz liczne powtórki seriali; 4,56 proc.). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Z kolei średnia widownia odcinków „Szpitala”, pokazywanych o godz. 18.00 w okresie od 2 do 5 grudnia br., wyniosła 2,39 mln osób. Przełożyło się to na 17,65 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 17,11 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Względem listopada br. medyczna produkcja zwiększyła oglądalność byłego pasma „Wawy Non Stop” aż o 1,23 mln widzów.

W porównaniu do listopada br. (kiedy serial jeszcze była nadawany o godz. 17.00) „Szpital” zyskał też 230 tys. widzów i wzrosły jego udziały w rynku. Wówczas medyczną produkcję oglądało 2,16 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 18,59 proc. oraz 18,72 proc. udziału.

Obecne wyniki „Szpitala” dają TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem tego pasma jest Polsat, który nadaje „Pierwszą miłość” i początek „Wydarzeń”, co przekłada się na 18,22 proc. udziału. Na trzeciej pozycji znajduje się Jedynka („Klan” i „Świat się kręci”; 14,42 proc.), a na czwartej - Dwójka („Panorama”, „Sport telegram”, „Pogoda” i „Jeden z dziesięciu”; 11,65 proc.). Również i tutaj taka sama jest kolejność stacji w grupie komercyjnej.

„Wawa Non Stop” opowiada o dziewięciu mieszkańcach pewnego warszawskiego domu, który odziedziczył Maciej, prowadzący komis z rowerami. Serial jest tzw. telenowelą hybrydową. W role poszczególnych bohaterów wcielają się amatorzy wybrani w castingu, ale odtwarzane przez nich postacie mają wiele z nimi wspólnego jeśli chodzi np. o osobowość czy pochodzenie. Akcja toczy się na podstawie napisanego scenariusza, ale odtwórcy ról mają istotny wkład w kształt produkcji, układając np. dialogi. Za produkcję wykonawczą “Wawy Non Stop” odpowiada firma Constatin Entertainment.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą