Według firm biurokracja głównym hamulcem rozwoju polskiego biznesu

Biurokracja, wysokie podatki, niejasne przepisy prawa i wysokie koszty pracy to główne hamulce rozwoju polskiej przedsiębiorczości - wynika z badania Millward Brown.

km
km
Udostępnij artykuł:

W ramach badania przedsiębiorcy zostali poproszeni m.in. o odpowiedź na pytanie, co hamuje rozwój biznesu w Polsce. Najwięcej badanych (75,4 proc.) jako główną przeszkodę wskazało na biurokrację, nieco mniej (66,1 proc.) - na wysokie podatki, a niejasne przepisy prawa wytypowało 60,5 proc. respondentów.

Na kolejnych miejscach znalazły się wysokie koszty pracy (45,4 proc.), uznaniowość interpretacji prawa (42,9 proc.) i przewlekłość postępowań sądowych (42,9 proc.).

Za mniej istotne badani uznali: trudny dostęp do finansowania (29,4 proc.), brak możliwości rozwoju (23,2 proc.), nieprzejrzysty rozdział środków UE (19,5 proc.), niedostateczną infrastrukturę (18,9 proc.) oraz brak wykwalifikowanych pracowników (18,4 proc.).

grafika

Badanie „Marka Godna Zaufania 2016” zostało przeprowadzone przez instytut badawczy Millward Brown na zlecenie miesięcznika "My Company Polska" w styczniu 2016 r. metodą CAWI. Respondentami byli przedsiębiorcy, reprezentanci sektora MSP, wyłonieni z bazy adresowej pozostającej w dyspozycji "My Company Polska". Wypełnienia ankiety podjęło się 2178 osób.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]