WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Polsat liderem tygodnia, ponad 5 proc. udziału TVN24. Hitami „Fakty” i „Wiadomości”

„Wiadomości” najchętniej oglądane na Podlasiu, a „Fakty” - na Śląsku

2017-07-18 A A A KOMENTARZE: 19 FORUM DRUKUJ POLEĆ

„Wiadomości” TVP1 najchętniej są oglądany na Podlasiu, a "Fakty" TVN najlepsze wyniki osiągają na Śląsku - wynika z analizy agencji mediowej MEC.

Justyna Pochanke, fot. tvn Justyna Pochanke, fot. tvn

Średni udział w rynku telewizyjnym „Wiadomości” TVP1 w pierwszym półroczu wśród widzów w grupie wiekowej 18+ wyniósł 19,90 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszył się on o 11,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy MEC.

Wyższy udział zanotowały konkurencyjne „Fakty” TVN, których wynik w analizowanym okresie wyniósł 23,40 proc. Dziennik ten zanotował mniejszą stratę od serwisu Telewizji Polskiej. Wyniosła ona 4,10 proc.

MEC przeanalizował dane oglądalności obu serwisów w rozbiciu na województwa. Wynika z nich, że oba dzienniki w zależności od regionu cechują się dużymi dysproporcjami udziałów w rynku telewizyjnym.

„Wiadomości” telewizyjnej Jedynki najwyższe udziały notują w województwie podlaskim (w pierwszym półroczu br. SHR% w grupie 18+ wyniósł 31,7 proc.), podkarpackim (30,3 proc.) i lubelskim (28,5 proc.). Dziennik TVP1 najsłabiej wypada w woj. wielkopolskim (14,6 proc.), łódzkim (14,7 proc.) i śląskim (15 proc.).

Z kolei „Fakty” TVN najlepiej wypadają w tym regionach, w których źle radzą sobie „Wiadomości”. Dziennik ten najwyższy udział w pierwszym półroczu miał właśnie w województwie śląskim (28,1 proc.) i łódzkim (27 proc.). Serwis Telewizji TVN dobrze wypadł również w Małopolsce (26,3 proc.). Najgorszy wynik „Fakty” zanotowały w województwie lubuskim (15,8 proc.), lubelskim (18 proc.) i warmińsko-mazurskim (20,4 proc.).

Czołowy dziennik TVP w pierwszej połowie br. w 12 województwach zanotował spadki udziałów (największy nastąpił w Wielkopolsce - było to 31 proc.), a w 4 - wzrosty (największy na Lubelszczyźnie - 18 proc.).

Dla porównania serwis TVN stracił w 11 województwach (najbardziej na Lubelszczyźnie - 24 proc.), w jednym regionie miał taki sam wynik, a w 4 województwach nastąpił wzrost (Podlasie - 32 proc.).

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Wiadomości, Fakty

Komentarze (19) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia