WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVP zmusiła „Nasz Dziennik” do złagodzenia spotu: zamiast gender i homoseksualizmu w szkołach cytat z Mickiewicza (wideo)

Jacek Kurski tłumaczy wymazanie logo WOŚP w „Wiadomościach”: błąd realizatora, to mogła być kryptoreklama

2017-05-20 A A A KOMENTARZE: 28 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Prezes Telewizji Polskiej w piśmie do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wyjaśnił, dlaczego w materiale „Wiadomości” w dniu finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wymazano serduszko WOŚP, które miał na kurtce poseł PO. Redakcja obawiała się, że pokazanie tego logo będzie kryptoreklamą, a realizator ostatecznie wybrał niewłaściwą wersję.

Jacek Kurski tłumaczy wymazanie logo WOŚP w „Wiadomościach”: błąd realizatora, to mogła być kryptoreklama

Serduszko Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy miał naklejone na kurtce poseł Platformy Obywatelskiej Arkadiusz Myrcha, który w dniu finału akcji udzielił wypowiedzi „Wiadomości”. W programie pokazano go, ale bez logo na kurtce. Przez cały dzień w programach TVP pojawiło się bardzo mało informacji o finale WOŚP (głównym partnerem telewizyjnym akcji była Grupa TVN), co skrytykowało wiele osób z branży mediów.

Wymazanie serduszka z kurtki posła PO nagłośniono następnego dnia. Prezes TVP Jacek Kurski TVP na Twitterze stwierdził: „TVP informowała o WOŚP i nie wycinała serduszek. Tajemnicze zniknięcie z kurtki pana Posła musiało być robotą Belzebuba”, nawiązując do przejęzyczenia się Myrchy kilka dni wcześniej w programie TVP Info.

Grupa posłów Nowoczesnej skierowała w tej sprawie interpelację do ministra kultury, zgłoszono też skargę do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. W piątek Arkadiusz Myrcha opublikował wyjaśnienie, które Jacek Kurski przekazał wiceprzewodniczącej KRRiT.

Prezes TVP poinformował, że w efekcie wewnętrznego postępowania ustalono, że „materiał z wymazaną plakietką powstał jako jedna z przygotowanych wersji montażowych, opracowana na wypadek uznania że materiał wyjściowy zawiera elementy promocji działań lub instytucji, mogącej nosić cechy kryptoreklamy”. Następnie realizator popełnił błąd, wybierając do emisji niewłaściwą wersję materiału.

Kurski podkreślił, że był to zwyczajny błąd ludzki, niewynikający ze złej woli. Osoby, które przygotowywały materiał, upomniano ustnie za niezachowanie należytej staranności.

Parę tygodni po finale WOŚP Krzysztof Czabański, poseł PiS i przewodniczący Rady Mediów Narodowych, skrytykował Telewizję Polską za pominięcie tego wydarzenia.  Szef Fundacji WOŚP Jerzy Owsiak stwierdził, że jest zażenowany tą sytuacją, obarczając winą Jacka Kurskiego. Jednocześnie docenił dziennikarzy regionalnych stacji TVP i Polskiego Radia, gdzie pokazano więcej relacji z akcji. Jacek Nizinkiewicz parę dni po finale WOŚP w programie na żywo TVP Info pokazał bluzę z logo tej akcji, wyjaśniając, że to sprzeciw wobec przemilczenia jej przez telewizję publiczną.

Z kolei szefowa „Wiadomości” Marzena Paczuska tłumaczyła w marcu, że w TVP było tak mało relacji z finału WOŚP, bo było to wydarzenie promowane przez TVN.

Autor: tw

Wiecej informacji: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, WOŚP, Jacek Kurski, Telewizja Polska, Wiadomości

Komentarze (28) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej