Polscy internauci częściej oglądają wideo niż czytają blogi i korzystają z social media, Dropbox popularniejszy od Ubera i Twittera

Treści wideo w sieci ogląda prawie 90 proc. polskich internautów, natomiast z social media aktywnie korzysta dwie trzecie, blogi czyta prawie 60 proc., a samemu bloguje ponad 20 proc. Komunikatory są u nas dużo mniej popularne niż globalnie, a Dropbox - dużo popularniejszy od Ubera i Netflixa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania Wave - zrealizowanego przez UM w 78 krajach z całego świata - wynika, że zarówno w Polsce, jak i globalnie wideo w sieci ogląda codziennie nieco ponad połowa internautów. Przy czym płatne treści wideo są dużo popularniejsze w skali globalnej (20,7 proc. użytkowników zadeklarował korzystanie z nich codziennie) niż w naszym kraju (6 proc.), tak samo jak transmisje wideo na żywo (14,3 proc. wobec 5 proc.).

Również komunikatory internetowe i mikroblogi cieszą się dużo większą popularnością na całym świecie (odpowiednio 62,6 i 31,7 proc. internautów korzysta z nich codziennie) niż w Polsce (20 i 9,4 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-youtube-whatsapp-instagram-twitter-netflix-snapchat-linkedin-i-periscope-statystyki-w-polsce-i-globalnie ##

Podobnie jest w przypadku serwisów społecznościowych związanych z pracą i karierą (20,5 proc. globalnie i 7,2 proc. w Polsce), zamieszczania wideo w internecie (8,2 i 2,8 proc.) oraz korzystania z serwisu, którym można sterować komendami głosowymi (17,3 i 4 proc.).

grafika

Coraz popularniejsze w Polsce są treści wideo, blogi i serwisy mikroblogowe. Z wideo korzysta w sieci (chociaż raz w ciągu półrocza) 89,1 proc. polskich internautów (wobec 81,9 proc. cztery lata temu), blogi czyta 58,8 proc. (w 2013 roku było to 50,7 proc), a serwisy mikroblogowe - 31,5 proc. (22,4 proc. przed czterema laty).

Swoimi kontami na platformach społecznościowach czynnie zarządza mniej więcej dwie trzecie internautów, a nowe profile 34,5 proc. (wobec ok. 40 proc. dwa i cztery lata temu).

Blogi pisze prawie 25 proc. polskich internautów, a treści wideo tworzy 18 proc.

grafika

Z Dropboxa w ciągu najbliższego półrocza zamierza skorzystać 23,3 proc. polskich internautów, z Ubera i Netflixa - po 12 proc., a z Airbnb - 6 proc. Wszystkie platformy są u nas dużo mniej popularne niż w skali globalnej.

grafika

Mocno zestresowanych brakiem dostępu do sieci jest ok. 10-13 proc. polskich internautów, a dość zestresowanych - 20-30 proc.

Natomiast żadnych negatywnych uczuć z tego powodu nie odczuwa 11-12 proc. użytkowników w wieku 25-54 lat i 8,2 proc. wśród tych mających 16-24 lat.

grafika

Badania z serii Wave są przeprowadzane na zlecenie domu mediowego UM reprezentatywnej próbie respondentów w wieku od 16 do 54 lat, będących aktywnymi użytkownikami internetu (korzystają z medium codziennie lub prawie codziennie). Na każdym z rynków, w każdej fali badania bierze udział minimum 500 respondentów. Ostatnia fala badania, zrealizowana w lutym br., objęła łącznie 52 326 respondentów z 78 krajów świata, co przekłada się na reprezentatywną grupę 1,5 mld aktywnych internautów w wieku 16-54 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami