SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wideo w polskim internecie: YouTube i długo nic, Wrzuta i Patrz w dół

YouTube jest zdecydowanie najpopularniejszym serwisem wideo w polskim internecie. Wśród pozostałych spore spadki odwiedzalności w skali roku zanotowały Wrzuta.pl i Patrz.pl.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w grudniu ub.r. YouTube odwiedziło 13,4 mln użytkowników z naszego kraju, zapewniając mu 70-pcoentowy zasięg w polskim internecie. Co więcej, w skali roku serwis zyskał 1,5 mln real users i 5,3 punktu proc. zasięgu. Ponieważ nie jest objęty audytem site-centric, nie wiadomo, ile odsłon wykonali na nim użytkownicy ani jak dużo czasu spędzili.

Serwisy wideo w grudniu 2011 (Megapanel PBI/Gemius)
serwisreal usersodsłonyzasięgczas  [godz]czas na RU [godz:min:s]
youtube.com13 407 200-70,15%--
wrzuta.pl4 438 609114 642 9138,16%2 568 42800:34:43
dailymotion.com1 048 052-5,48%--
patrz.pl1 020 7698 878 8155,34%89 99200:05:17
vimeo.com643 701-3,37%--
metacafe.com195 782-1,02%--


Wśród pozostałych serwisów z treściami wideo zamieszczanymi przez użytkowników najpopularniejsza jest Wrzuta.pl, należąca do Grupy o2.pl. Jednak z roku na rok witryna straciła prawie 600 tys. real users i ponad 90 mln odsłon, a przeciętny użytkownik przebywał na niej 15 minut krócej. Spory spadek odwiedzalności - konkretnie 550 tys. real users i 2,6 mln odsłon - zanotował też Patrz.pl (Grupa Pino).

>>> Facebook lepszy od Gazeta.pl i Interia.pl - najlepszy strony internetowe w Polsce

Inne globalne serwisy wideo radzą sobie w Polsce nieporównanie gorzej niż YouTube - ponad milion użytkowników miesięcznie ma tylko Dailymotion.com. Przy czym w skali roku witryna zanotowała spadek odwiedzalności, podobnie jak Metacafe.com. Za to prawie 150 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej miało Vimeo.com. 

Serwisy wideo rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwisgrudzień 2011grudzień 2010
real usersodsłonyczas na RU [godz:min:s]real usersodsłonyczas na RU [godz:min:s]
youtube.com13 407 200-70,15%11 873 997-64,84%
wrzuta.pl4 438 609114 642 91323,22%5 024 774207 801 09327,44%
dailymotion.com1 048 052-5,48%1 220 5217 485 0866,67%
patrz.pl1 020 7698 878 8155,34%1 574 59911 504 2188,60%
vimeo.com643 701-3,37%498 459-2,72%
metacafe.com195 782-1,02%354 391-1,94%


 

Dołącz do dyskusji: Wideo w polskim internecie: YouTube i długo nic, Wrzuta i Patrz w dół

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
znawca
to sie nie popisaliscie redaktorzy WM, a gdzie telewizje internetowe portali? (interia.tv, plej.gazeta.pl, onet vod i inne)?
odpowiedź
User
redaktor WM
Znawco - dane telewizji internetowych portali będą w najbliższych dniach w osobnym tekście, bo to trochę inne serwisy (zdecydowana większość treści jest na nich zamieszczana przez redakcje, a nie użytkowników
odpowiedź
User
Spryciarz
Coś mało tych serwisów wideo w Polsce...
Pragnę nadmienić, że spryciarze.pl to serwis w którym odnajdziemy 16 000 wideoporadników i notuje powyżej 1 mln RU miesięcznie.
odpowiedź