SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wieloryby, tuńczyki, rekiny i delfiny - Polacy w oceanie e-informacji

Według sondażu pionu Analytics & Insight z domu mediowego MEC Polaków na podstawie tego, jak radzą sobie z zalewem informacji w internecie, można podzielić na wieloryby, tuńczyki, rekiny i delfiny.

Badanie jakościowo-ilościowe zostało przeprowadzone przez Analytics & Insight, komórkę badawczą domu mediowego MEC, we wrześniu i październiku br. na grupie 1449 Polaków korzystających z internetu. W wyniku analizy powstała segmentacja 4 grup konsumentów, które różną poziom wiedzy na temat możliwości oferowanych przez internet, wiarygodności informacji i różnorodnych programów oraz aplikacji, stosunek do komunikacji marketingowej w internecie oraz przede wszystkim oczekiwania wobec internetu i nowinek technicznych.

>>> Generacje C i L, cyfrowi imigranci i tubylcy - o współczesnych e-konsumentach

Wieloryby - to ok. 27 proc. internautów, osoby w średnim wieku i starsi, lubiący spędzać czas samemu, pesymiści. W wolnym czasie lubią oglądać  filmy na DVD/VOD, czytać książki, gazety, magazyny, łowić ryby lub nic nie robić. Wśród Wielorybów jest najwięcej niezaawansowanych użytkowników Internetu. Pochłaniają technologie w sposób przypadkowy i masowy. Nie widzą problemu nadmiaru informacji. W internecie przede wszystkim sprawdzają pocztę prywatną, służbową, czytają portale informacyjne. Uważają, że reklama w Internecie jest ceną, jaką płacą  użytkownicy za darmową informację.

Tuńczyki - czyli 1/3 polskiego społeczeństwa. To przede wszystkim kobiety, które w wolnym czasie lubią: spędzać czas ze znajomymi/partnerem, słuchać muzyki, oglądać telewizję, czytać książki lub po prostu nic nie robić. Łączą się z internetem głównie tylko przez komputer/laptop, czyli w sposób tradycyjny. Tuńczyki płyną z nurtem. Internet wykorzystują głównie w celu załatwiania konkretnych spraw - sprawdzają pocztę prywatną, pogodę, załatwiają sprawy finansowe, czytają portale informacyjne. Często korzystają z serwisów społecznościowych, choć sami mało generują treści w Internecie. Najrzadziej ze wszystkich grup są fanami jakieś marki. Uważają, że reklama przeszkadza im w szybkim wyszukiwaniu  informacji.

Rekiny - 22 proc. konsumentów, to ambitni optymiści w średnim wieku (30-49 lat) i młodsi, raczej mężczyźni. W wolnym czasie lubią: uprawiać sport, oglądać sport i słuchać muzyki. Częściej niż pozostałe grupy używają do łączenia się z internetem tabletów i telefonów komórkowych. Żarłocznie połykają informacje/technologię - żyją tym. Wykorzystują  internet do największej liczby czynności: poszukiwania obiektów, oglądania filmów, korzystania z gier, czytania blogów i forów, słuchania muzyki, dokonywania zakupów w e-sklepach, przeglądania portali informacyjnych. Używają wielu nowinek technologicznych oraz korzystają z największej ilości aplikacji na komórkę, w szczególności: aplikacji nawigacyjnych, słowników, aplikacji bankowych, aplikacji zakupowych, wyszukiwarek połączeń, czytników kodów QR, aplikacji do rozpoznawania muzyki (np. Shazam, Soundhound), aplikacji do czytania książek.
 
Delfiny
- czyli grupa 18 proc. Polaków, przede wszystkim osoby młode w wieku 15-29 lat, otwarte, zabiegane. W wolnym czasie lubią: podróżować, gotować i chodzić na zakupy. Mają szeroką wiedzę na temat nowinek technicznych, ale świadomie wybierają 1-2 wyselekcjonowane urządzenia, za pomocą których łączą się z internetem. To aktywni użytkownicy internetu, ale już nie fani marek. Częściej  niż pozostali korzystają regularnie z serwisów społecznościowych. Ale są to raczej średnio zaangażowani  użytkownicy (czytają co piszą inni, komentują, czasami piszą statusy). Zdecydowanie częściej niż pozostałe grupy „filtrują” treści w internecie - korzystając z zaufanych serwisów, filtrując informacje za pomocą np. Twittera, czy stosują do tego czytniki RSS.

Dołącz do dyskusji: Wieloryby, tuńczyki, rekiny i delfiny - Polacy w oceanie e-informacji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl