Wirtualna Polska na nowo: zmienia logo i stronę główną

Wirtualna Polska wprowadza nową identyfikację wizualną, której głównym elementem jest logo zaprojektowane przez agencję BNA. Jednocześnie mocno zmienia się strona główna portalu, na której będą dominować duże grafiki i materiały wideo.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wirtualna Polska na nowo: zmienia logo i stronę główną

Nowe logo Wirtualnej Polski ma formę czerwonego znaku WP, pod którym znajduje się zdecydowanie mniejszy czarny napis z nazwą portalu. Z poprzednim logotypem łączy go jedynie czerwono-czarna kolorystyka, nie ma już natomiast chociażby charakterystycznego znaku @ z wpisanym w niego skrótem WP.

Nowy znak został zaprojektowany przez agencję BNA.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grupa-wp-ze-wzrostem-wplywow-i-zysku-szykuje-nowe-studio-wideo-vod-i-przejecia-w-e-commerce ##

grafika

Nowy logotyp ma z jednej strony podkreślać nowoczesność Wirtualnej Polski, a z drugiej nawiązywać do tradycji i polskości. - Przede wszystkim zależało nam na całkowitej zmianie myślenia o WP. I to wszystkich osób - naszych użytkowników, tych, którzy z WP już nie korzystają oraz tych, którzy nie zamierzali dotąd z niej korzystać. Chcemy, by Wirtualna Polska stała się synonimem nowoczesnej Polski cyfrowej, nowoczesnego świata. By niosła za sobą pozytywne skojarzenia: „to nasza, polska, innowacyjna, odważna marka” - opisuje portalowi Wirtualnemedia.pl Marta Czartoryska-Żak, wiceprezes Grupy Wirtualna Polska ds. marketingu, komunikacji i PR. - Dlatego właśnie przygotowaliśmy tak prekursorskie logo, którego nie powstydziliby się najwięksi i które z powodzeniem staje obok Google’a, Pinteresta, czy Facebooka - przekonuje.

Logotyp będzie służył, w odpowiednio zmodyfikowanych wersjach, zarówno do oznaczenia portalu WP.pl (od poniedziałku znajdzie się na jego stronie głównej i we wszystkich sekcjach tematycznych), jak też całej Grupy Wirtualna Polska. Przypomnijmy, że firma powstała w lutym br. po przejęcie Wirtualnej Polski od Orange Polska przez Grupę o2 wspólnie z funduszem Innova Capital (więcej na ten temat).

Nie zmieniają się natomiast identyfikacje pozostałych serwisów Grupy WP (zarówno tych poprzednio należących do Wirtualnej Polski, jak i Grupy o2). Firma nie planuje wprowadzać do ich opraw jakichkolwiek elementów informujących o przynależności Grupy WP, tłumacząc, że są to samodzielne, mocne marki.

grafika

Na drugiej podstronie prezentujemy nową stronę główną WP.pl

 

Wraz ze zmianą identyfikacji, WP.pl wprowadza od poniedziałku zupełnie nową stronę główną. Jest ona oparta na prezentacji treści nie w formie tytułów i linków, ale przede wszystkim modułów, „kafelków” graficznych.

- Z całych sił pracowaliśmy nad tym, by oderwać się od myślenia o stronie głównej przez pryzmat linków, czyli od schematu mającego już ponad 15 lat. Udało nam się stworzyć stronę, która ma trzy cechy charakterystyczne Jest szybka i newsowa, opiniotwórczo-magazynowa i, gdy trzeba, jest jak telewizja - mówiąca żywym, efektowym montażem obrazu - opisuje Michał Brański, wiceprezes Grupy Wirtualna Polska ds. strategii. - To wizytówka opiniotwórczego, nowoczesnego medium, które jest źródłem bieżących informacji i dostarcza je w dynamiczny sposób. Interdyscyplinarny zespół wydawców czuwa nad jej jakością, aktualnością i elastycznością. Na tym bazujemy i to nasz wyznacznik w relacji z użytkownikami. Zmieniamy nasz core’owy produkt pod wieloma względami - designu, ergonomii, user experience, rozwiązań reklamowych - wylicza.

Nowa strona główna jest podzielona na obszary poświęcone poszczególnym dziedzinom tematycznym, m.in. najważniejszym wiadomościom, biznesowi, sportowi, rozrywce, motoryzacji i nowym technologiom i zakupom. Pomiędzy tymi obszarami znajdują się reklamy. W efekcie strona jest znacznie dłuższa niż funkcjonująca poprzednio.

- Relaunchowana strona w zakresie formatów reklamowych wspiera kilka zidentyfikowanych potrzeb: większe formaty, powiązane z blokami tematycznymi, zyskujące na widoczności poprzez dobrą separację od treści, ale też po prostu żyjące w uporządkowanym, eleganckim otoczeniu. Zwiększyliśmy widoczność przekazów marketingowych, jednocześnie nie idąc na kompromisy w zakresie doświadczenia użytkowników. Oprócz powiązania tematycznego, reklamodawcy mają teraz do dyspozycji także formaty premium, niedostępne w żadnym innym portalu. To duże, przyciągające uwagę formy reklamowe, podobne np. do całostronicowych reklam prasowych - przekonuje Michał Brański.

- Złamaliśmy niektóre stereotypy, bo chcieliśmy zmienić myślenie o portalu. Prezentować nasze treści w nowy, mocny sposób, bez kompleksów. Wyraźnie, z rozmachem, z nasyconymi kolorami, dużymi zdjęciami. Jeśli coś się stało, nasi użytkownicy będą o tym wiedzieć i  będą czuli, że są w centrum wydarzeń - dodaje Adam Plona, dyrektor departamentu rozwoju produktu w Grupie Wirtualna Polska.

grafika

Schemat nowej strony głównej w ciągu najbliższych miesięcy zostanie wprowadzony w najważniejszych sekcjach tematycznych WP.pl, takich jak Wiadomości, Sport i Finanse. - Muszą one harmonizować ze stroną główną i dostarczać użytkownikowi to, co ta zapowiada. Stawiamy jednocześnie na oryginalny kontent, koncentrując się na tym, by nasze materiały informacyjne i publicystyczne miały wysoką jakość - podkreśla Jarosław Grabowski, dyrektor ds. zarządzania produktem w Grupie WP.

W maju br. portal WP.pl odwiedziło 11,52 mln internautów (real users), którzy wykonali 1,93 mld odsłon, a każdy spędził w nim średnio 5 godzin i 28:32 minuty, natomiast sama strona główna portalu miała 8,75 mln użytkowników, 668 mln odsłon oraz godzinę i 31:15 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Poprzednia strona główna WP.pl:

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów