SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wirtualna Polska przed Onet-RASP. YouTube, Wikipedia i Filmweb mocno w dół (dane Gemius/PBI z kwietnia)

W kwietniu br. Grupa Wirtualna Polska pierwszy raz od prawie trzech lat miała większy zasięg od Grupy Onet-RASP, do czego przyczynił się spadek liczby użytkowników Onetu. Jeszcze więcej straciły pod tym względem YouTube, Wikipedia i Filmweb.

Article

Według badania Gemius/PBI w kwietniu strony i aplikacje internetowe Grupy Wirtualna Polska odwiedziło 20,9 mln realnych użytkowników, czyli 75,21 proc. wszystkich polskich internautów. Było to o 56,5 tys. mniej niż miesiąc wcześniej.

Z kolei Grupa Onet RASP straciła w skali miesiąca 416 tys. użytkowników i z wynikiem 20,79 mln odwiedzających i 74,8 proc. zasięgu znalazła się za Grupą Wirtualna Polska. To pierwsza taka sytuacja od połowy 2015 roku.

Wydawcy zaczęli notować podobne zasięgi, po tym jak w 2014 roku Wirtualna Polska przejęła szereg serwisów z treściami, przede wszystkim SportoweFakty.pl, strony Grupy NextWeb Media i Grupę Money.pl. Firma w ostatnich latach przejęła też wiele serwisów e-commerce, m.in. Homebook.pl, Domodi.pl, Finansowysupermarket.pl, Jedenwniosek.pl, Allani.pl, Wakacje.pl, Easygo.pl, Wypoczynek.pl, Totalmoney.pl i Nocowanie.pl.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała też więcej odsłon od Grupy Onet-RASP (2,84 mld wobec 2,69 mld) oraz dłuższy średni czas dziennego korzystania przez użytkownika (38 minut i 23 sekundy wobec 26 minut i 49 sekund).

Pod względem zasięgu i liczby odsłon obaj wydawcy przegrywają z Grupą Google (w zeszłym miesiącu miała 26,64 mln użytkowników i 6,62 mld odsłon) i Facebookiem (21,92 mln użytkowników i 4,57 mld odsłon). Natomiast Grupa OLX przy 16,32 mln użytkowników miała 3,34 mld odsłon.

W skali miesiąca największe spadki liczby odwiedzających zanotowały YouTube (o 958,1 tys.), Wikipedia (o 949,1 tys.), Grupa Edipresse.pl (o 921,8 tys.) oraz Filmweb (o 960,8 tys.).

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w kwietniu na 27,8 mln, z czego 24,1 mln korzystało z sieci na komputerach, a 22 mln - na smartfonach i tabletach.

Google.pl miało w kwietniu 25,59 mln użytkowników, po spadku z miesiąca na miesiąc o 679,4 tys., Facebook - 21,92 mln (po spadku o 642,2 tys.), a Google.com. - 21,27 mln (po wzroście o 599,2 tys.).

Onet.pl zanotował spadek o 558,2 tys. do 17,07 mln, WP.pl - wzrost o 66,5 tys. do 15,12 mln, Interia.pl - spadek o 289,2 tys. do 14,48 mln, a Gazeta.pl - spadek o 736,6 tys. do 9,41 mln.

Dziennie zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon miały średnio Google.pl (12,74 mln odwiedzających i 178,5 mln odsłon) i Facebook (8,54 mln odwiedzających i 145,93 mln odsłon). Natomiast najdłuższy przeciętny czas korzystania przez użytkownika w ciągu dnia zanotowała WP.pl (35 minut i 10 sekund), nieznacznie wyprzedzając Facebooka (34 minuty i 23 sekundy).

Tylko na komputerach Grupa Wirtualna Polska też osiągnęła wyższe statystyki od Grupy Onet-RASP. W ciągu miesiąca pierwszy wydawca miał 15,78 mln użytkowników (15,2 tys. mniej niż miesiąc wcześniej) i 1,71 mld odsłon, a drugi - 14,85 mln użytkowników (po spadku o 535,4 tys.) i 1,18 mld odsłon. Natomiast średnio w ciągu dnia Grupa Wirtualna Polska notowała 4,05 mln użytkowników, 87,93 mln odsłon oraz 40 minut i 15 sekund spędzone przez odwiedzającego, a Grupa Onet-RASP - 3,57 mln użytkowników, 39,48 mln odsłon oraz 27 minut i 20 sekund czasu korzystania przez odwiedzającego.

Liderująca Grupa Google.pl miała 23,27 mln użytkowników (388,4 tys. mniej niż w marcu) i 4,18 mld odsłon, a YouTube przy 17,96 mln odwiedzających zanotował tylko 745,7 mln odsłon.

W skali miesiąca najwięcej użytkowników straciły YouTube (960,4 tys.), Cda.pl (923,9 tys.) i Grupa Ceneo.pl (768,9 tys.).

W serwisach i aplikacja Grupy TVN każdy użytkownik spędził w ciągu dnia średnio 42 minuty i 11 sekund.

Google.pl miało w kwietniu 22,62 mln użytkowników (669,2 tys. mniej niż miesiąc wcześniej) i 3,19 mld odsłon, a Google.com - 17,37 mln użytkowników (po wzroście o 1,62 mld) i 938,8 mln odsłon.

Onet.pl stracił 485,9 tys. użytkowników, wskutek czego jego przewaga nad WP.pl (zanotowała spadek o 27,6 tys.) zmniejszyła się poniżej 1 mln użytkowników.

Największe spadki liczby użytkowników oprócz YouTube’a, Cda.pl i Ceneo.pl zanotowały Blogspot.com (o 714,6 tys.) i Filmweb.pl (o 693,4 tys.).

Na o2.pl użytkownik każdego dnia spędzał przeciętnie 41 minut i 7 sekund, a na WP.pl - 35 minut i 5 sekund. Natomiast w przypadku ABCzdrowie.pl ten wskaźnik wynosił tylko 3 minuty i 22 sekundy, a w przypadku Filmwebu - 4 minuty i 47 sekund.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska przed Onet-RASP. YouTube, Wikipedia i Filmweb mocno w dół (dane Gemius/PBI z kwietnia)

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Real wygra z Wirtualem, natury nie da się oszukać
Facebook traci i to widać z każdym miesiącem. Media społecznościowe zostawić w komputerach i laptopach, by nie były z nami zawsze i wszędzie, a smartfony dostosować tak, by nie uzależniały, pousuwać nadmiar angażujących aplikacji, zostawić tylko podstawowe, używać smartfona tak, jakby się miało zwykłą komórkę - zadzwonić, wysłać sms-a, nastawić budzik i tyle, a najlepiej to w ogóle przejść na zwykły telefon i spokój będzie. Instagram daleko w tyle i dobrze, bo to wcale nie lepsza alternatywa dla Fejsa, bardziej przekrzywia obraz rzeczywistości. Messenger co prawda zyskuje, ale czy nie lepiej kontaktować się sms-owo, niż dzielić się prywatnymi korespondencjami? Jaki to ma sens. To wszystko z czasem przestanie mieć znaczenie, bo normalne życie bez tych udziwnień jest lepsze i szczęśliwsze i potwierdzą to nie jedne badania psychologiczne, socjologiczne i inne naukowe. Z naturą się nie polemizuje i nie da się zrobić jej w konia. Era smartfonów i mediów społecznościowych się rozsypie, wrócą zwykłe komórki( w zgrabnym i ładnym stylu) i pojawią się fora internetowe( każdy kraj będzie mieć swoje własne, skończy się ten monopol) i w tych forach nie będzie konieczności logowania, aby coś się dowiedzieć, ale będą nieobowiązkowe opcje płatne, bez których będzie trochę trudnawo. Tak będzie i to niedługo, potrzeba tylko cierpliwości.
9 3
odpowiedź
User
kuku
Brawo wp! Poddany obcej ideologii i propagandzie ojnet dostał wreszcie w cztery litery
7 15
odpowiedź
User
pavv
Jak tam wygląda sprzedaż szyn kolejowych w porównaniu do sprzedaży żółtego sera? Onet sam sobie zaczął grób kopać gdy wolne komentarze zastąpił komentarzami z FB i jeszcze się tym wychwalali jak to teraz fajnie będzie. Efekt - zamiast kilkuset komentarzy jest 5 cz 8.
12 3
odpowiedź
User
jadek
Po tak fatalnych wynikach będą chyba jakieś konsekwencje? Węglarczyk kutela i obniżające klikalnosc stado propagandzistów typu lis kim kuzniar felus itp powinni wylecieć na bruk. Inaczej kryzys się pogłębi i będzie jasne że już nie chodzi o rozwój i zysk ale o walkę z Polską
10 5
odpowiedź
User
X
Jak zwykle typowe durne komentarze, zwlaszcza ten o porownywaniu
0 6
odpowiedź
User
kuku
Skad takie drastyczne zmiany liczby odslon u niektorych wydawcow?
WP spadek z 4,1 mld do 2,8 mld., OLX wzrost z 1,6 mld do 3,3 mld.
???
3 1
odpowiedź
User
Deep
Filmweb robi co może by stracić użytkowników
6 1
odpowiedź
User
pavv
Jak zwykle typowe durne komentarze, zwlaszcza ten o porownywaniu


Jak ktoś mondry porównuje onet do allegro (co ma piernik do wiatraka???) to powinien też porównać sprzedaż szyn kolejowych do sprzedaży mikserów domowych, albo żarówek.
2 1
odpowiedź
User
X
Jak zwykle typowe durne komentarze, zwlaszcza ten o porownywaniu


Jak ktoś mondry porównuje onet do allegro (co ma piernik do wiatraka???) to powinien też porównać sprzedaż szyn kolejowych do sprzedaży mikserów domowych, albo żarówek.


Onet i allegro sa oba serwisami internetowymi i to wystarczy zeby moc je porownywac pod jakimis wzgledami (odslon, uzytkownikow itd.)
Gdyby porownywano serwisy internetowe z gazetami i sluchalnoscia radia wtedy byaby glupota

Obecnie mamy ranking serwisow internetowych i aplikacji i tak jest wszedzie na swiecie, a ty chcialbys chyba zeby bylo 1000 rankingow w kazdym po 5 serwisow i czemu to mialoby sluzyc?
3 0
odpowiedź
User
Przychylny_wątpiący
Onet dostaje z opóźnionym zapłonem po łapkach za zamknięcie blogów i hostingu. Lekko licząc kilka milionów ludzi. Pewnie policzyli, że duża częsć z nich współdzieli statystyki z innymi serwisami tej grupy medialnej i spadek nie będzie duży. Może nie wzięli pod uwagę, że wielu autorów blogów pisało bardzo brzydkie pożegnanania z zamykanymi platformami. To zrażało do marki nie tylko ich ale też, ich czytelników. To odrobinę efekt kuli śnieżnej. Uważam, że pewnie jeszcze kilka razy w najbliższym czasie się zdarzy, że Onet wróci na jedynkę (tylko laik nie rozumie, że media mogą KUPOWAĆ media), ale to będzie pewnie roczny wyścig w stylu, raz jedni raz drudzy. Tylko że WP będzie systematycznie częściej pierwszy, aż do ustabilizowania wyników na korzyść WP.

Oprócz wkurzania czytelników, dochodzi drugi aspekt. Stała nagonka pod tytułem - niemieckie media. Co gorsza, to widać gołym okiem. Przedruki z niemieckich tytułów są stałym elementem ścianki newsów, czasem jest za dużo informacji o tym co się dzieje w Niemczech, przy braku specyficznych wiadomości z Polski obecnych w innych mediach. To woda na młyn ośrodkom mało przychylnym, które robią z tego propagandę pogardy. Uważam, bez względu na intencje jakie za tym stoją, że to powolna, ale jednak równia pochyła. Brak wyczucia. Nawet jeśli celem grupy jest propagacja wartości zachodnich (w oczach przeciwników na modłę niemiecką) - co jest logicznie słusznie - to w obecnej sytuacji robione jest to bez maniery, dając łatwy kąsek dla przeciwnikówa, w myśl fałszu powtarzanego 100 razy - i to nawet dla zwolenników. To taka mała moja analiza, poza oczywistymi czynnikami sezonowymi (WP ma więcej sezonowego e-commerce).
3 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing