Wirtualna Polska przed Onet-RASP. YouTube, Wikipedia i Filmweb mocno w dół (dane Gemius/PBI z kwietnia)

W kwietniu br. Grupa Wirtualna Polska pierwszy raz od prawie trzech lat miała większy zasięg od Grupy Onet-RASP, do czego przyczynił się spadek liczby użytkowników Onetu. Jeszcze więcej straciły pod tym względem YouTube, Wikipedia i Filmweb.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Gemius/PBI w kwietniu strony i aplikacje internetowe Grupy Wirtualna Polska odwiedziło 20,9 mln realnych użytkowników, czyli 75,21 proc. wszystkich polskich internautów. Było to o 56,5 tys. mniej niż miesiąc wcześniej.

Z kolei Grupa Onet RASP straciła w skali miesiąca 416 tys. użytkowników i z wynikiem 20,79 mln odwiedzających i 74,8 proc. zasięgu znalazła się za Grupą Wirtualna Polska. To pierwsza taka sytuacja od połowy 2015 roku.

Wydawcy zaczęli notować podobne zasięgi, po tym jak w 2014 roku Wirtualna Polska przejęła szereg serwisów z treściami, przede wszystkim SportoweFakty.pl, strony Grupy NextWeb Media i Grupę Money.pl. Firma w ostatnich latach przejęła też wiele serwisów e-commerce, m.in. Homebook.pl, Domodi.pl, Finansowysupermarket.pl, Jedenwniosek.pl, Allani.pl, Wakacje.pl, Easygo.pl, Wypoczynek.pl, Totalmoney.pl i Nocowanie.pl.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała też więcej odsłon od Grupy Onet-RASP (2,84 mld wobec 2,69 mld) oraz dłuższy średni czas dziennego korzystania przez użytkownika (38 minut i 23 sekundy wobec 26 minut i 49 sekund).

Pod względem zasięgu i liczby odsłon obaj wydawcy przegrywają z Grupą Google (w zeszłym miesiącu miała 26,64 mln użytkowników i 6,62 mld odsłon) i Facebookiem (21,92 mln użytkowników i 4,57 mld odsłon). Natomiast Grupa OLX przy 16,32 mln użytkowników miała 3,34 mld odsłon.

W skali miesiąca największe spadki liczby odwiedzających zanotowały YouTube (o 958,1 tys.), Wikipedia (o 949,1 tys.), Grupa Edipresse.pl (o 921,8 tys.) oraz Filmweb (o 960,8 tys.).

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w kwietniu na 27,8 mln, z czego 24,1 mln korzystało z sieci na komputerach, a 22 mln - na smartfonach i tabletach.

grafika

Google.pl miało w kwietniu 25,59 mln użytkowników, po spadku z miesiąca na miesiąc o 679,4 tys., Facebook - 21,92 mln (po spadku o 642,2 tys.), a Google.com. - 21,27 mln (po wzroście o 599,2 tys.).

Onet.pl zanotował spadek o 558,2 tys. do 17,07 mln, WP.pl - wzrost o 66,5 tys. do 15,12 mln, Interia.pl - spadek o 289,2 tys. do 14,48 mln, a Gazeta.pl - spadek o 736,6 tys. do 9,41 mln.

Dziennie zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon miały średnio Google.pl (12,74 mln odwiedzających i 178,5 mln odsłon) i Facebook (8,54 mln odwiedzających i 145,93 mln odsłon). Natomiast najdłuższy przeciętny czas korzystania przez użytkownika w ciągu dnia zanotowała WP.pl (35 minut i 10 sekund), nieznacznie wyprzedzając Facebooka (34 minuty i 23 sekundy).

grafika

Tylko na komputerach Grupa Wirtualna Polska też osiągnęła wyższe statystyki od Grupy Onet-RASP. W ciągu miesiąca pierwszy wydawca miał 15,78 mln użytkowników (15,2 tys. mniej niż miesiąc wcześniej) i 1,71 mld odsłon, a drugi - 14,85 mln użytkowników (po spadku o 535,4 tys.) i 1,18 mld odsłon. Natomiast średnio w ciągu dnia Grupa Wirtualna Polska notowała 4,05 mln użytkowników, 87,93 mln odsłon oraz 40 minut i 15 sekund spędzone przez odwiedzającego, a Grupa Onet-RASP - 3,57 mln użytkowników, 39,48 mln odsłon oraz 27 minut i 20 sekund czasu korzystania przez odwiedzającego.

Liderująca Grupa Google.pl miała 23,27 mln użytkowników (388,4 tys. mniej niż w marcu) i 4,18 mld odsłon, a YouTube przy 17,96 mln odwiedzających zanotował tylko 745,7 mln odsłon.

W skali miesiąca najwięcej użytkowników straciły YouTube (960,4 tys.), Cda.pl (923,9 tys.) i Grupa Ceneo.pl (768,9 tys.).

W serwisach i aplikacja Grupy TVN każdy użytkownik spędził w ciągu dnia średnio 42 minuty i 11 sekund.

grafika

Google.pl miało w kwietniu 22,62 mln użytkowników (669,2 tys. mniej niż miesiąc wcześniej) i 3,19 mld odsłon, a Google.com - 17,37 mln użytkowników (po wzroście o 1,62 mld) i 938,8 mln odsłon.

Onet.pl stracił 485,9 tys. użytkowników, wskutek czego jego przewaga nad WP.pl (zanotowała spadek o 27,6 tys.) zmniejszyła się poniżej 1 mln użytkowników.

Największe spadki liczby użytkowników oprócz YouTube’a, Cda.pl i Ceneo.pl zanotowały Blogspot.com (o 714,6 tys.) i Filmweb.pl (o 693,4 tys.).

Na o2.pl użytkownik każdego dnia spędzał przeciętnie 41 minut i 7 sekund, a na WP.pl - 35 minut i 5 sekund. Natomiast w przypadku ABCzdrowie.pl ten wskaźnik wynosił tylko 3 minuty i 22 sekundy, a w przypadku Filmwebu - 4 minuty i 47 sekund.

grafika

Na smartfonach i tabletach Grupa Onet-RASP osiągnęła wyższe statystyki od Grupy Wirtualna Polska. Pierwszy wydawca miał 14,68 mln użytkowników (390,7 tys. mniej niż w marcu) i 1,51 mld odsłon, a drugi - 14,03 mln użytkowników (po spadku o 109,6 tys.) i 1,14 mld odsłon. Wirtualna Polska wyprzedziła konkurenta tylko pod względem średniego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu dnia.

Facebook przy 13,04 mln internautów zanotował 2,69 mld odsłon - nieco więcej niż Onet-RASP i Wirtualna Polska razem oraz więcej niż Grupa Google (2,44 mld przy 18,59 mln użytkowników).

Z Facebooka użytkownik korzystał w ciągu dnia przeciętnie przez 36 minut i 29 sekund, ze stron i aplikacji Grupa Wirtualna Polska - przez 24 minuty i 33 sekundy, a z Grupy OLX - przez 23 minuty i 28 sekund.

grafika

Google.pl zanotował 15,85 mln użytkowników (po spadku w skali miesiąca o 414,8 tys.) i 2,03 mld odsłon, a Google.com - 12,7 mln użytkowników (796,5 tys. w dół) i 376,7 mln odsłon.

OLX.pl osiągnął wzrost o 1,23 mln użytkowników do 8,22 mln, a Blogspot.com - o 716,1 tys. do 4,06 mln. Natomiast Wikipedia zanotowała spadek o 1,25 mln użytkowników (do 7,85 mln), Facebook - o 952,6 tys. (do 13,04 mln), YouTube - o 671,4 tys. (do 7,49 mln), a Gazeta.pl - o 667,6 tys. (do 6,32 mln).

Na Facebooku użytkownik spędzał każdego dnia przeciętnie 36 minut i 29 sekund, na WP.pl - 24 minuty i 13 sekund, a na YouTubie - 17 minut i 52 sekundy.

grafika

Z aplikacji mobilnej Google skorzystało w kwietniu 15,34 mln internautów, o 354,3 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Aplikacja Google’a zanotowała spadek liczby użytkowników o 156,8 tys. do 14,62 mln. Znacznie więcej straciły aplikacje Facebooka (1,15 mln), Gmaila (827,8 tys.), OLX.pl (768,5 tys.) i Kiosk Google Play (751,1 tys.).

Za to Mapy zyskały 901 tys. użytkowników, aplikacja McDonald’s Polska - 585 tys., Facebook Lite - 370 tys., a Snapchat - 339,1 tys.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą