WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Twórca platformy 4chan pomoże ratować Google+

Wirtualna Polska przed Onetem, Grupa Gazeta.pl bliżej Grupy Interia.pl (TOP50 serwisów)

2016-03-09 A A A KOMENTARZE: 4 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W lutym br. strony Grupy Wirtualna Polska miały więcej użytkowników od witryn Grupy Onet-RASP, natomiast wśród serwisów prowadziły trzy globalne portale: Google, Facebook i YouTube. Większość stron zanotowała gorsze wyniki niż w styczniu - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Wirtualna Polska przed Onetem, Grupa Gazeta.pl bliżej Grupy Interia.pl (TOP50 serwisów)

Z badania gemiusAudience realizowanego przez firmę Gemius wynika, że w lutym br. strony i aplikacje internetowe Google odwiedziło w Polsce 21,2 mln realnych użytkowników, czyli 96,5 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Zasięg tych witryn wzrósł w skali miesiąca o 0,52 pkt proc.

Google jest bez zmian zdecydowanie najpopularniejszym wydawcą internetowym w Polsce. Spośród podmiotów zajmujących dalsze miejsca tylko Facebook ma zasięg zbliżony do 80 proc., zasięgi stron Grupy Wirtualna Polska i Grupy Onet-RASP wynoszą po ok. 70 proc., a po ponad 50-procentowe zasięgi mają jeszcze tylko Grupa Allegro, Grupa Interia.pl i Grupa Gazeta.pl.

Wśród polskich wydawców od kilku miesięcy liderem zasięgowym pozostaje Grupa Wirtualna Polska, która w lutym miała 15,69 mln realnych użytkowników, o 498,2 tys. więcej niż Grupa Onet-RASP. Obaj wydawcy zanotowali podobne spadki zasięgu w skali miesiąca, a dzieląca ich różnica nieznacznie zmalała.

Natomiast Grupa Interia.pl straciła z miesiąca na miesiąc 1,48 pkt proc. zasięgu, a Grupa Gazeta.pl zyskała 1,09 pkt proc., w efekcie czego dystans między wydawcami zmalał do 417,4 tys. użytkowników.

Większość wydawców zanotowała spadki zasięgu w skali miesiąca, co jest naturalną zmianą, wynikającą m.in. z tego, że luty był w tym roku o dwa dni krótszy od stycznia. Przy czym zasięg stron Grupy TVN wzrósł o 1,62 pkt proc., co ma związek przede wszystkim ze startem wiosennej ramówki w kanałach TVN.

TOP20 właścicieli witryn i programów internetowych, z których korzysta najwięcej internautów

LUTY 2016

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)

zasięg wśród internautów

zmiana zasięgu w skali miesiąca (w pkt proc.)

1

Grupa Google

21 205 035

96,50%

0,52

2

facebook.com

17 453 438

79,42%

0,20

3

Grupa Wirtualna Polska

15 693 640

71,42%

-2,55

4

Grupa Onet - RASP

15 195 481

69,15%

-2,26

5

Grupa Allegro

13 089 838

59,57%

-0,49

6

Grupa Interia.pl

11 874 382

54,04%

-1,48

7

Grupa Gazeta.pl

11 456 957

52,14%

1,09

8

wikipedia.org

9 405 118

42,80%

-1,87

9

Grupa Polska Press

8 548 645

38,90%

-2,13

10

Grupa Microsoft - MSN

7 796 947

35,48%

-1,43

11

Grupa ZPR Media

7 670 173

34,90%

-1,17

12

Grupa TVN

5 838 958

26,57%

1,62

13

Grupa Ceneo.pl

5 790 992

26,35%

-2,04

14

cda.pl

5 287 582

24,06%

-2,75

15

bet-at-home.com

4 856 155

22,10%

-2,01

16

Grupa Edipresse.pl

4 674 154

21,27%

-1,31

17

filmweb.pl

4 673 788

21,27%

-2,33

18

Grupa Gazetaprawna.pl

4 413 822

20,09%

-0,78

19

orange.pl

4 103 774

18,67%

-0,66

20

Grupa PKO Bank Polski

4 092 183

18,62%

-0,23


Wśród domen najpopularniejsze jest Google.pl, które w lutym miało 20,45 mln polskich użytkowników, co oznacza zasięg wynoszący 93,04 proc. (o 0,16 pkt proc. więcej niż miesiąc wcześniej). Natomiast zajmujące czwartą pozycję Google.com miało 14,3 proc. użytkowników i 65,06 proc. zasięgu (o 1,72 pkt proc. mniej niż w styczniu).

Na drugim miejscu znalazł się Facebook z 17,45 mln użytkowników i YouTube z 16,6 mln. Pierwszy portal zanotował w skali roku niewielki wzrost zasięgu (o 0,2 pkt proc.), a drugi - nieznaczny spadek (o 0,13 pkt proc.).

W czołowej dwudziestce najwięcej pod względem zasięgu straciły WP.pl (o 3,36 pkt proc.), Onet.pl (o 2,88 pkt proc.), Cda.pl (o 2,75 pkt proc.) i Allegro.pl (o 2,46 pkt proc.).

TOP50 domen, z których korzysta najwięcej internautów

LUTY 2016

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)

zasięg wśród internautów

1

google.pl

20 446 317

93,04%

2

facebook.com

17 453 438

79,42%

3

youtube.com

16 596 554

75,52%

4

google.com

14 297 495

65,06%

5

onet.pl

12 567 386

57,19%

6

allegro.pl

10 882 008

49,52%

7

wp.pl

10 480 538

47,69%

8

wikipedia.org

9 405 118

42,80%

9

olx.pl

8 058 706

36,67%

10

interia.pl

7 554 848

34,38%

11

gazeta.pl

6 551 781

29,81%

12

blogspot.com

6 533 425

29,73%

13

ceneo.pl

5 635 700

25,65%

14

cda.pl

5 287 582

24,06%

15

o2.pl

5 200 433

23,67%

16

bet-at-home.com

4 856 155

22,10%

17

filmweb.pl

4 673 788

21,27%

18

money.pl

4 631 087

21,07%

19

fakt.pl

4 443 603

20,22%

20

orange.pl

4 103 774

18,67%

21

microsoft.com

4 074 230

18,54%

22

bet365.com

4 032 749

18,35%

23

otomoto.pl

3 851 399

17,53%

24

dobreprogramy.pl

3 773 979

17,17%

25

gry.pl

3 749 727

17,06%

26

poradnikzdrowie.pl

3 663 461

16,67%

27

ipko.pl

3 581 377

16,30%

28

twitter.com

3 561 044

16,20%

29

wyborcza.pl

3 530 272

16,06%

30

tvn24.pl

3 402 045

15,48%

31

play.pl

3 366 780

15,32%

32

zumi.pl

3 261 181

14,84%

33

vod.pl

3 146 331

14,32%

34

ask.com

3 096 468

14,09%

35

chomikuj.pl

3 070 726

13,97%

36

naszemiasto.pl

2 938 372

13,37%

37

betclic.com

2 926 005

13,32%

38

infor.pl

2 876 189

13,09%

39

polki.pl

2 875 963

13,09%

40

abczdrowie.pl

2 857 753

13,00%

41

zalando.pl

2 823 088

12,85%

42

ingbank.pl

2 809 898

12,79%

43

wordpress.com

2 806 418

12,77%

44

se.pl

2 722 602

12,39%

45

lotto.pl

2 711 680

12,34%

46

t-mobile.pl

2 679 864

12,19%

47

gameforge.com

2 674 343

12,17%

48

panoramafirm.pl

2 656 072

12,09%

49

komputerswiat.pl

2 601 777

11,84%

50

zalukaj.tv

2 585 462

11,77%

Badaniem gemiusAudience są objęci internauci w wieku 7-75 lat. W lutym br. w badaniu wzięło udział 100 883 użytkowników, a liczbę wszystkich polskich internautów oszacowano na 21,97 mln.

Przy opracowywaniu wyników gemiusAudience wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown (z trzeciego kwartału ub.r. i badania Maluchy z ub.r.).

Firma Gemius przez ostatnie 10 lat prowadziła dla PBI badanie polskiego internetu pod nazwą Megapanel. Z początkiem br. realizację takiego badania przejął Instytut GfK. Pierwsze wyniki nowego pomiaru, ze stycznia, nie zostały jeszcze podane, ich publikację przesunięto na czas nieokreślony.

Autor: tw

Wiecej informacji: Wirtualna Polska, Onet, RASP, Gazeta.pl, Interia.pl, Google, Facebook, YouTube, Gemius

Komentarze (4) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia