SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska wdraża platformę przyspieszającą ładowanie się serwisów i nową wersję poczty mailowej

Grupa Wirtualna Polska jest w trakcie przenoszenia sekcji tematycznych WP.pl na autorską platformę contentową PaKo. Wydawca wprowadza też nowe wersje poczty e-mailowej na portalach WP.pl i o2.pl.

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska HoldingJacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

Platforma PaKo w drugim kwartale została wdrożona na portalu WP.pl w sekcjach Kobieta, Facet i Gwiazdy, a w obecnym kwartale jest wprowadzana w sekcjach Wiadomości, Film, Teleshow, Tech i Moto. Do końca br. zostanie na nią przeniesionych jeszcze kilkadziesiąt działów portalu.

Dzięki nowej platformie strony uruchamiają się dużo szybciej niż dotychczas, co ma pozytywny wpływ na satysfakcję odwiedzających. - Każda sekunda opóźnienia ładowania się strony prowadzi do istotnego spadku zaangażowania użytkowników: liczby wykonywanych odsłon, konwersji i satysfakcji, ponadto rośnie bouce rate. A to przekłada się na spadek przychodów - tłumaczy Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski. - Jak nigdzie indziej widać to na urządzeniach mobilnych. Internauci mobilni są dużo bardziej niecierpliwi - zaznacza.

Wydawca poinformował, że po przeniesieniu na platformę PaKo serwis WP Kobieta zaczął uruchamiać się średnio w ciągu półtorej sekundy. Przełożyło się to w krótkim okresie na wzrost liczby jego odsłon o 30 proc.

Nowe rozwiązanie zostało przygotowane przez Wirtualną Polskę we własnym zakresie na początku br. - Wiązało się to z dużymi inwestycjami i zaangażowaniem dużego zespołu - podkreśla Jacek Świderski.

Wirtualna Polska wdraża również nową wersję poczty e-mailowej, którą przygotowywała przez prawie dwa lata. Jest ona oparta na zupełnie innym systemie i obejmuje nowe interfejsy użytkownika (osobne na WP.pl i o2.pl). Do nowej usługi przeniesiono już ok. 80 proc. kont mailowych na o2.pl.

Według danych wydawcy od zeszłego roku liczba aktywnych użytkowników poczty WP.pl i o2.pl rośnie, podczas gdy we wcześniejszych kilku latach notowała systematyczne spadki.

Z badania Gemius/PBI wynika, że w lipcu br. serwisy Grupy Wirtualna Polska zanotowały 19,33 mln realnych użytkowników i 3 mld odsłon.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska wdraża platformę przyspieszającą ładowanie się serwisów i nową wersję poczty mailowej

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Turboplatforma
No i sprawdzamy. 2:20 w nocy, uruchamiam GTMetrix na desktopowej wersji kobieta.wp.pl:

Page Load Time: 10.2s
Total Page Size: 2.16MB
Requests: 173

To już powinno dać w miarę do zrozumienia, że mamy do czynienia z amatorami, jeśli chodzi o optymalizację delivery. 173 requesty, raptem 2 megabajty i 10 sekund ładowania, czyli jakby serwer chodził na komputerze XT. Ale dalej jest jeszcze śmieszniej:

PageSpeed Score: D (60%)
YSlow Score: F (45%)

Co oznacza, że serwis skonstruowany jest TRAGICZNIE. Lista zaleceń do poprawek, którą podaje YSlow, to podstawy, które powinien umieć skonfigurować frontendowiec-junior. Za odstawienie takiej lipy w normalnych firmach leci się na pysk, jeśli nie poprawi się w pół godziny.
odpowiedź
User
bob
Nic tak nie przyspieszy ładowania stron, jak blokada reklam. Bez tego takie portale jak WP przypominają wielki śmietnik.
odpowiedź
User
Do turboplatforma
Nie chodzi o zaladowanie calej strony w 1,5s tylko pierwszego ekranu ktory widzi uzytkownik. Reszta sie dociaga w tle.
odpowiedź