Wirtualna Polska wdraża platformę przyspieszającą ładowanie się serwisów i nową wersję poczty mailowej

Grupa Wirtualna Polska jest w trakcie przenoszenia sekcji tematycznych WP.pl na autorską platformę contentową PaKo. Wydawca wprowadza też nowe wersje poczty e-mailowej na portalach WP.pl i o2.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wirtualna Polska wdraża platformę przyspieszającą ładowanie się serwisów i nową wersję poczty mailowej
Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

Platforma PaKo w drugim kwartale została wdrożona na portalu WP.pl w sekcjach Kobieta, Facet i Gwiazdy, a w obecnym kwartale jest wprowadzana w sekcjach Wiadomości, Film, Teleshow, Tech i Moto. Do końca br. zostanie na nią przeniesionych jeszcze kilkadziesiąt działów portalu.

Dzięki nowej platformie strony uruchamiają się dużo szybciej niż dotychczas, co ma pozytywny wpływ na satysfakcję odwiedzających. - Każda sekunda opóźnienia ładowania się strony prowadzi do istotnego spadku zaangażowania użytkowników: liczby wykonywanych odsłon, konwersji i satysfakcji, ponadto rośnie bouce rate. A to przekłada się na spadek przychodów - tłumaczy Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski. - Jak nigdzie indziej widać to na urządzeniach mobilnych. Internauci mobilni są dużo bardziej niecierpliwi - zaznacza.

Wydawca poinformował, że po przeniesieniu na platformę PaKo serwis WP Kobieta zaczął uruchamiać się średnio w ciągu półtorej sekundy. Przełożyło się to w krótkim okresie na wzrost liczby jego odsłon o 30 proc.

Nowe rozwiązanie zostało przygotowane przez Wirtualną Polskę we własnym zakresie na początku br. - Wiązało się to z dużymi inwestycjami i zaangażowaniem dużego zespołu - podkreśla Jacek Świderski.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualna-polska-ze-wzrostem-wplywow-o-30-proc-i-21-mln-zl-zysku-netto-potroily-sie-przychody-pozareklamowe ##

Wirtualna Polska wdraża również nową wersję poczty e-mailowej, którą przygotowywała przez prawie dwa lata. Jest ona oparta na zupełnie innym systemie i obejmuje nowe interfejsy użytkownika (osobne na WP.pl i o2.pl). Do nowej usługi przeniesiono już ok. 80 proc. kont mailowych na o2.pl.

Według danych wydawcy od zeszłego roku liczba aktywnych użytkowników poczty WP.pl i o2.pl rośnie, podczas gdy we wcześniejszych kilku latach notowała systematyczne spadki.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?