WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

52 proc. reklam w polskim internecie emitowane w polu widzenia użytkowników, najlepiej widoczne wideo

Wirtualna Polska ze wzrostem wpływów o 12 proc. i 30,3 mln zł zysku, Telewizja WP 11 mln zł na minusie

2017-11-14 A A A KOMENTARZE: 11 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W trzech kwartałach br. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 12,3 proc. do 328 mln zł i spadek zysku netto o 1,2 proc. do 30,3 mln zł. Zysk EBITDA segmentu internetowego firmy wyniósł 104,8 mln zł, a strata EBITDA segmentu telewizyjnego - 11 mln zł.

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

Przychody gotówkowe Wirtualnej Polski ze sprzedaży od stycznia do września br. wyniosły 304,52 mln zł, o 14,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk EBITDA wzrósł w skali roku o 5,7 proc. do 89,66 mln zł, z zysk z działalności operacyjnej - zmalał o 3,2 proc. do 52,32 mln zł.

Wpływy sprzedażowe firmy w internecie zwiększyły się o 10,7 proc. do 323,37 mln zł, skorygowany zysk EBITDA - o 9 proc. do 104,84 mln zł, a zysk EBITDA - o 17,4 proc. do 100,64 mln zł.

Z kolei w segmencie telewizyjnym, obejmującym Telewizję WP, zanotowano 4,67 mln zł wpływów ze sprzedaży, 10,65 mln zł skorygowanej straty EBITDA i 10,97 mln zł straty EBITDA.

Nadawana od grudnia ub.r. Telewizja WP, dostępna m.in. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, w październiku br. zanotowała 0,51 proc. udziału w oglądalności MUX-8 (według danych Nielsen Audience Measurement). Z końcem września ze stacji zniknęły autorskie programy publicystyczne i lifestylowe, natomiast zaczął być emitowany talk-show „Orłoś kontra”.

W trzecim kwartale br. wpływy Wirtualna Polska Holding zwiększyły się w skali roku o 10,3 proc. do 113,62 mln zł, zysk EBITDA wzrósł o 22,3 proc. do 34,29 mln zł, a zysk netto - o 39,5 proc. do 13,57 mln zł.

W segmencie operacyjnym firma przy wzroście wpływów sprzedażowych o 8,3 proc. do 111,49 mln zł osiągnęła 37,43 mln zł zysku EBITDA (31,1 proc. więcej niż przed rokiem).

Z kolei w segmencie telewizyjnym miała 2,13 mln zł przychodów ze sprzedaży i 3,14 mln zł straty EBITDA.

Według badania Gemius/PBI w październiku br. serwisy i aplikacje internetowe Wirtualna Polska Holding zanotowały 20,98 mln realnych użytkowników i 3,48 mld odsłon.

W trzech kwartałach br. wydatki firmy związane z przejęciami wyniosły 2,73 mln zł, wobec 5,07 mln zł rok wcześniej. Natomiast koszty usług obcych wzrosły w skali roku ze 103,45 do 126,56 mln zł, koszty wynagrodzeń i świadczeń - z 88,56 do 95,27 mln zł, a koszty finansowe - z 12,84 do 13,06 mln zł.

Łączne zadłużenie Wirtualna Polska Holding na koniec września br. wynosiło 211,27 mln zł (wobec 213,77 mln zł na koniec ub.r.), z czego zdecydowaną większość (174,85 mln zł) stanowiły kredyty długoterminowe.

Na koniec września firma miała 30,18 mln zł na rachunkach bankowych, wobec 45,15 mln zł rok wcześniej.

Autor: tw

Wiecej informacji: Wirtualna Polska, Telewizja WP, reklama internetowa, reklama telewizyjna

Komentarze (11) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia