Włosi tracą na Facebooku 91 mld euro rocznie

Czas spędzony przez włoskich internautów na Facebooku jest wart 91,2 mld euro rocznie. Przez 12 miesięcy ponad 25 mln Włochów poświęca na aktywność na Facebooku z górą 9 mld godzin.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Włosi tracą na Facebooku 91 mld euro rocznie
fot. Shutterstock.com

Wyliczenia zostały wykonane przez Luciano Canovę, mediolańskiego specjalistę ekonomii i zarządzania z Eni Corporate University.

Canova założył, że każdy z ponad 25 mln użytkowników Facebooka we Włoszech spędza średnio w tym serwisie godzinę dziennie przez cały rok. Godzinę aktywności naukowiec wycenił na 10 euro, tyle bowiem wynosi średnia stawka na włoskim rynku pracy.

W rezultacie Canova otrzymał kwotę 91,2 mld euro. Na łamach dziennika „La Repubblica” ekonomista zastrzegł, że nie można uznać za stracony całego czasu, który Włosi poświęcają na swą aktywność na Facebooku. Zaznaczył jednak, że przynajmniej część tego czasu internauci mogliby przeznaczyć na bardziej produktywne formy spędzania czasu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż