SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wojciech Mecwaldowski w kampanii społecznej na temat autyzmu „Polska na niebiesko"

Wystartowała kolejna edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej Fundacji JiM „Polska na niebiesko". W kampanię zaangażował się aktor Wojciech Mecwaldowski.

Hasłem tegorocznej kampanii jest "Autyzm. 400 000", jak bowiem wskazuje WHO w Polsce autyzm występuje u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w naszym kraju żyje 400 tysięcy osób z autyzmem.

Wojciech Mecwaldowski w kampanii społecznej „Polska na niebiesko"

Osią przekazu kampanii jest pytanie „A Ty?” wpisane w słowo „autyzm” i kolejne, które za nim idą: „Znasz taką osobę?”, „Czy rozumiesz, dlaczego osoby z autyzmem zachowują się często w niezrozumiały dla nas sposób?”, „Może Twoje dziecko ma takiego kolegę lub koleżankę w szkole?” itp. Celem kampanii jest budowanie zrozumienia dla osób z autyzmem.

Głównym elementem akcji jest spot pokazujący, jak wygląda odbiór świata osoby z autyzmem i jednocześnie reakcję otoczenia na jego osobę. Jak się okazuje, często nie wiemy, że jesteśmy świadkami reakcji typowych dla osób z autyzmem, przez co postrzegamy takie zachowania jako oderwane od rzeczywistości, niezrozumiałe, niewygodne czy wręcz irytujące.

Twarzą i ambasadorem kampanii został Wojciech Mecwaldowski, odtwórca roli Tomka z autyzmem w filmie pt. „Dziewczyna z szafy”. – Zależało nam, aby w kampanii wzięła udział znana i nieprzypadkowa osoba. Wybór dość naturalnie padł na Wojtka Mecwaldowskiego, który niezwykle drobiazgowo i z zaangażowaniem przygotowując się do roli Tomka, w pewnym stopniu poznał i zrozumiał świat osób z autyzmem, w który wtapiał się tygodniami. Dlatego, kiedy stawia on w naszym spocie pytanie „A Ty?”, jest wiarygodny i prawdziwy, tak jak prawdziwy, choć inny, jest świat osób z autyzmem – mówi Anna Szepke-Krzyżaniak z Heroes Brand Communication, która odpowiada za realizację kampanii.

Uzupełnieniem spotu jest landing page Polskananiebiesko.pl, na którym poznać można historie osób z autyzmem, zrozumieć, czym autyzm jest, a także wesprzeć finansowo Fundację JiM, organizatora kampanii.

Heroes Brand Communication dla Fundacji JiM

Finał kampanii odbędzie się w Światowy Dzień 2 kwietnia w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W tym dniu kilkaset budynków w Polsce rozświetli się na niebiesko – w kolorze solidarności  z osobami z autyzmem. Odbędzie się również szereg imprez organizowanych przez Fundację JiM.

Agencja Heroes Brand Communication opracowała koncepcję kreatywną kampanii i key visual, a także narzędzia, w tym spot i landing page. Zespół odpowiada także za komunikację z influencerami, blogerami, artystami, sportowcami i pozyskanie ich do internetowej akcji „Poznaj, zrozum, pomóż”, mającej na celu budowanie świadomości na temat autyzmu oraz tolerancji wobec osób z autyzmem poprzez udostępnianie spotu kampanii.

Dołącz do dyskusji: Wojciech Mecwaldowski w kampanii społecznej na temat autyzmu „Polska na niebiesko"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl