Wojciech Pawlak szefem kanału telewizyjnego WP1

Wojciech Pawlak, były dyrektor TVP2, został szefem kanału telewizyjnego W1, który na ósmym multipleksie telewizji cyfrowej uruchomi Grupa Wirtualna Polska.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Pawlak już od trzech tygodni pracuje nad ofertą programową nowej stacji. Objął funkcję prezesa należącej do Wirtualna Polska Holding spółki WP1, podlega bezpośrednio Michałowi Brańskiemu, wiceprezesowi Wirtualnej Polski ds. strategii. Planowane jest zatrudnienie w br. kolejnych menedżerów do WP1, m.in. dyrektora programowego.

Telewizja WP1 ma być kanałem interaktywnym, zgodnie z koncesją ma zawierać m.in. pozycje o edukacji medialnej i treści pochodzące z nowych mediów. W jej ramówce znajdą się w programy produkowane przez Wirtualną Polską (od września ub.r. nadaje ona dwa razy dziennie pasma na żywo w sieci) oraz zakupione na rynku filmy i seriale.

Start nadawania WP1 jest planowany na czwarty kwartał br. lub początek przyszłego roku. Wirtualna Polska liczy, że kanał w perspektywie około trzech lat osiągnie 1 proc. udziału w rynku.

Wojciech Pawlak specjalizuje się w badaniach socjologicznych i marketingowych. W ostatnich latach współtworzył firmą Popler.tv zajmującą się streamingiem w sieci. Współpracował też z PiS przy kampaniach wyborczych. W latach 2006-2009 by dyrektorem TVP2. Wcześniej pracował jako dyrektor ds. strategii i komunikacji w Telewizji Polsat oraz prezes TNS OBOP (obecnie TNS Polska).

W ub.r. Wirtualna Polska Holding zanotowała 325,6 mln zł przychodów ze sprzedaży i 5,7 mln zł zysku netto. 95 proc. wpływów przyniosła firmie sprzedaż usług reklamowych. Ze środków pozyskanych z debiutu giełdowego prawie 70 mln zł przeznaczyła na przejęcia.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day