WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVN szuka uczestników do "Bitwy o dom 3". Program może trafić do nowego pasma

WOŚP najsilniejszą polską marką, TVN najwyżej z mediów

2013-12-04 A A A KOMENTARZE: 20 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy znalazła się na czele rankingu najsilniejszych marek BAV, wyprzedzając Rafaello, Ptasie Mleczko, Tymbark i Delicje Szampańskie. Wśród marek z branży medialnej w pierwszej dziesiątce znalazły się TVN i TVN24. Dla Wirtualnemedia.pl wyniki badania komentują Mariusz Rzanny i Jerzy Owsiak.

WOŚP najsilniejszą polską marką, TVN najwyżej z mediów

Przeprowadzony co trzy lata ranking Brand Asset Valuator organizowany jest wspólnie przez MillwardBrown oraz Young&Rubicam. Wartość marek ocenia się poprzez pryzmat czterech czynników: wyróżnialności (unikalny sens istnienia, wartość dodana), adekwatności (pozostawanie w zgodzie z oczekiwaniami konsumenta), szacunku (miara dotrzymywania tajemnicy składanej przez markę) i wiedzy (głębokie rozumienie istoty marki) . Badanie objęło nie tylko produkty sprzedażowe, ale także ogólne pojęcia, takie jak waluta, nazwa kraju, a także marki osobiste znanych osób.

Markami o najwyższej wyróżnialności w Polsce w 2013 roku okazały się: Rafaello, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy oraz National Geographic. Najwyższy spadek pod tym względem w ciągu ostatnich trzech lat zanotowały Doda, Jacobs i Mumio.

 

Wśród brandów o najwyższej adekwatności przewodzą: polski złoty, Polska (kraj) oraz sieć sklepów Biedronka.

 

Z kolei najwyższym szacunkiem cieszą się: Wedel, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy i Adam Małysz.

 

Markami, o których Polacy w 2013 roku mają największą wiedzę, są: Polska (kraj), TVP 1 i TVN.

Autor: jj

Wiecej informacji: najsilniejsze marki, Brand Asset Valuator, Wielka Orkiestr Świątecznej Pomocy, WOŚP, TVN, TVN24, Brand Asset

Komentarze (20) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia