SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WP.pl dalej przed Onetem w informacjach i publicystyce, Fakt.pl z dużym wzrostem

W kategorii informacyjno-publicystycznej liderem pozostaje WP.pl, przy czym tak jak Onet i o2.pl w sierpniu zanotowała spore spadki odwiedzialności. Natomiast liczba użytkowników takiej sekcji na portalu „Faktu” wzrosła o ponad połowę, a czas korzystania wydłużył się o jedną czwartą.

Według wyników badania Mediapanel, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w lipcu br. część informacyjno-publicystyczną WP.pl (Grupa Wirtualna Polska), bez treści regionalnych i o pogodzie, odwiedziło 10,74 mln użytkowników, czyli 36,15 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam przeciętnie 38 minut i 57 sekund.

Na Onecie (Ringier Axel Springer Polska), jako stronie www i aplikacji mobilnej, taka sekcja miała mniej o prawie milion użytkowników (9,79 mln) i ponad minutę średniego czasu korzystania (37 minut i 51 sekund).

Ponad pół godziny odwiedzający spędził też w sekcji Interii z informacjami i publicystyką: każdy z 5,43 mln internautów (to 18,28 proc. zasięgu) korzystał z niej średnio przez 33 minuty i 54 sekundy.

W zestawieniu są też analogiczne działy innych portalu horyzontalnych. Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotował on 9,01 mln użytkowników, 30,34 proc. zasięgu oraz 12 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania, a na Gazeta.pl (Agora) - 7,41 mln odwiedzających, 24,95 proc. zasięgu oraz 12 minut i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Jedyną marką telewizyjną w rankingu jest TVN24 - część informacyjno-publicystyczna jego platformy internetowej miała 8,52 mln użytkowników, 28,67 proc. zasięgu oraz 22 minuty i 46 sekund średniego czasu korzystania. Branżę radiową reprezentują sekcja z informacjami i publicystyką portalu Radia ZET (5,9 mln użytkowników, 19,85 proc. zasięgu, 3 minuty i 15 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę) i serwis RMF24.pl (5,57 mln odwiedzających, 18,74 proc. zasięgu, 6 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania).

W czołowej dziesiątce są też dwie witryny tytułów prasowych. Na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) dział informacyjno-publicystyczny zanotował 7,89 mln użytkowników, 26,58 proc. zasięgu oraz 7 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a na portalu „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) - 5,57 mln odwiedzających, 18,76 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 17 sekund średniego czasu korzystania.

Na zmiany wyników w ujęciu miesiąc do miesiąca wpłynęła wprowadzona w badaniu Mediapanel z początkiem lipca aktualizacja metod estymowania zasięgów. Realizujące badanie Gemius i PBI podają, że w wielu przypadkach wpłynęło to na obniżenie wyników w statystykach realnych użytkowników i zasięgu.

WP.pl w kategorii informacji i publicystyki zanotowała spadek o 388,5 tys. internautów (3,5 proc.) i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania (1,9 proc.). W konsekwencji nieco zmalała jej przewaga nad analogiczną sekcją Onetu, w której przy spadku liczby odwiedzających o 254,8 tys. (2,5 proc.) średni czas spędzany przez każdego wydłużył się o minutę i 58 sekund (5,5 proc.).

Natomiast na o2.pl taki dział stracił 383,8 tys. użytkowników (4,1 proc.) i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania (6 proc.), a na portalu „Super Expressu” - 35,6 tys. internautów (0,6 proc.) i 17 sekund średniego czasu korzystania (6,2 proc.).

Na platformie TVN24 w części informacyjno-publicystycznej przy spadku liczby odwiedzających o 35,5 tys. (0,4 proc.) przeciętny czas korzystania wydłużył się o 2 minuty i 39 sekund (13,2 proc.), a na Interii liczba użytkowników zmalałą o 149,8 tys. (2,7 proc.), a średni czas korzystania zwiększył się o 3 minuty i 15 sekund (10,6 proc.).

Na portalu „Faktu” sekcja z informacjami i publicystyką zyskała aż 2,78 mln internautów (54,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 36 sekund (27 proc.). Wzrost w obu statystykach zanotował też analogiczny dział Gazeta.pl: o 377,3 tys. użytkowników (5,4 proc.) i 32 sekundy (4,5 proc.).

Dołącz do dyskusji: WP.pl dalej przed Onetem w informacjach i publicystyce, Fakt.pl z dużym wzrostem

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nawet tu
Nawet tu wp na stałe ogrywa już Onet, weglarczyk z czasem pełnym sukcesów
odpowiedź
User
fgh
38 minut w miesiącu czyli niecałe 90 sekund dziennie. To chyba żeby przeczytać nagłówki. Powalające dane.
odpowiedź
User
Jacek
Brawo dla wp i onetu.
odpowiedź