SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wpadka telewizji WP: zamiast Kim Dzong Una aktor grający go w filmie

W piątkowym wydaniu programu „#dziejesię” w telewizji WP zamiast zdjęcia wodza Korei Północnej Kim Dzong Una pokazano fotografię aktora Randalla Parka, który zagrał tego przywódcę filmie „Wywiad ze słońcem narodu”.

fot. WP.tv Article

Zdjęcie Randalla Parka ucharakteryzowanego na Kim Dzong Una pokazywano na telebimie, kiedy prowadząca „#dziejesię” Małgorzata Serafin zapowiadała materiał o napiętej sytuacji politycznej w Korei Północnej.

- Wojna na Półwyspie Koreańskim w latach 1950-1953 doprowadziła do śmierci ponad 3 milionów ludzi i ostatecznie utrwaliła podział kraju na dwie części - demokratyczną i komunistyczną. Dziś ryzyko konfliktu zbrojnego w tym rejonie ponownie jest bardzo wysokie. W sobotę Koreańczycy z północy będą obchodzić 105. rocznicę urodzin Kim Ir Sena, a zwykle świętują prężąc muskuły i grożąc atakiem nuklearnym - napisano w zapowiedzi relacji.

Na to, że na telebimie było widać zdjęcie nie przywódcy Korei Północnej, tylko odgrywającego go aktora, zwrócili uwagę niektórzy komentujący materiał w serwisie WP.tv oraz internauci na portalach społecznościowych.

Randall Park wcielił się w Kim Dzong Una w komedii „Wywiad ze słońcem narodu” („The Interview”), emitowanej w kinach trzy lata temu.

 

W zapowiedzi materiału w „#dziejesię” obok fotografii aktora grającego Kim Dzong Una znalazło się prawidłowe zdjęcie prezydenta USA Donalda Trumpa.

Inne wpadki: flaga ZSRR zamiast Rosji, Alec Baldwin zamiast Donalda Trumpa

W programach informacyjnych od czasu do czasu zdarzają się podobne błędy. W czerwcu 2012 roku w „Wiadomościach” przed materiałem o meczu Polska - Rosja na Euro 2012 razem z naszą flagą pokazano flagę ZSRR, za co Piotr Kraśko przeprosił w kolejnym wydaniu programu. We wrześniu ub.r. w TVN24 błędnie podpisano mężczyznę wypowiadającego się dla stacji na premierze „Smoleńska” jako pilota Artura Wosztyla, który 10 kwietnia 2010 kierował Jakiem-40 lądującym w Smoleńsku przed prezydenckim tupolewem (mężczyzna wyglądał podobnie do Wosztyla). Stacja szybko za to przeprosiła, została upomniana przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, która otrzymała w tej sprawie kilka tysięcy skarg.

Z kolei w lutym br. dominikańska gazeta „El Nacional” omyłkowo zamiast zdjęcia prezydenta USA Donalda Trumpa opublikowała fotografię aktora Aleca Baldwina parodiującego Trumpa w programie „Saturday Night Live” w NBC.

Duże zmiany w ramówce telewizji WP

Według danych Nielsen Audience Mesurement w marcu br. telewizja WP miała 0,15 proc. udziału w oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej. Kanał jest też dostępny w największych sieciach kablowych i Netii, w połowie marca pojawił się w ofercie nc+, nadal jest natomiast niedostępny w Cyfrowym Polsacie.

Od zeszłego poniedziałku obowiązuje nowa ramówka kanału, w której m.in. nie ma drugiego wydania „#dziejesię”, poranne pasmo „#dzieńdobryWP” trwa godzinę krócej i zaczyna się o godz. 8:00, wprowadzono też nowy program „Infoteka”. Z redakcją stacji pożegnali się m.in. Igor Sokołowski, Magdalena Siemiątkowska i Michał Niepytalski, a z funkcji prezesa zrezygnował Wojciech Pawlak.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wpadka telewizji WP: zamiast Kim Dzong Una aktor grający go w filmie

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
swojak
przyszłość telewizji to internet - tak gadali jeszcze niedawno "znawcy". patrząc na "sukces" onetu i wp, to chyba jednak ci "znawcy" nie kumają czaczy.
22 4
odpowiedź
User
Czyzby?
Jaka ogladalnosc, taka wpadka. Wyglada na marna prowokacje.
23 4
odpowiedź
User
Polak
To pewnie tylko sprawdzali, czy ktoś to ogląda. I jednak się dowiedzieli, że mimo głosów krytyków, w tym naszym 38-milionowym narodzie jest ktoś, kto to ogląda. No chyba, że ktoś z reżyserki zapomniał się przelogować i zamiast na wewnętrznym forum, napisał obserwację na fejsie.
17 4
odpowiedź
User
ała
Wesołych świąt!

ps. Potraficie mi przypomnieć, która wielka telewizja wcześniej zrobił taką samą pomyłkę? Bo coś takiego już było.
3 2
odpowiedź
User
Jan
A może tak zaprzysiąc przed sądem pracowników na przekazywanie prawdy? I karać banicją za fałsze medialne?
3 5
odpowiedź
User
Nie oglądam
"nie ma drugiego wydania „#dziejesię”, poranne pasmo „#dzieńdobryWP” trwa godzinę krócej"
i jest promo na wm
0 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing