SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wpływy reklamowe dzienników w 2010 r.: „GW" liderem, „Fakt" zyskał najwięcej

W ub.r. dzienniki cennikowo zarobiły z reklam 2,33 mld zł, czyli o 1 proc. mniej niż rok wcześniej. Liderem segmentu pozostała „Gazeta Wyborcza”, natomiast największy wzrost zanotował „Fakt”.

Z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Gazeta Wyborcza” (Agora) w 2010 roku zarobiła z reklam 783 mln zł (wszystkie kwoty dotyczą wpływów cennikowych, bez autopromocji), czyli o 2,9 proc. mniej niż rok wcześniej. W pierwszej dziesiątce zestawienia jeszcze tylko bezpłatne „Echo Miasta” (Polskapresse) zanotowało spadek przychodów reklamowych – wynoszący aż 23,4 proc. Natomiast „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zarobił z reklam więcej niż w 2009 roku – o 27,2 proc. – w porównaniu do zsumowanych przychodów „Gazety Prawnej” i DGP, natomiast o 35,1 proc. mniej w zestawieniu z wpływami „Dziennika” i DGP.

Pozostałe dzienniki z czołówki rankingu wpływów reklamowych zanotowały ich wzrosty w porównaniu do 2009 roku. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił 19,9 proc. więcej, „Express Bydgoski” (Express Media) – 10,2 proc. więcej, „Rzeczpospolita” (Presspublica) – 9,2 proc. więcej, a bezpłatne „Metro” (Agora) – 8,5 proc. więcej. Nieco mniejsze wzrosty zanotowały „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) – 4 proc., „Super Express” (Murator) – 3,2 proc., oraz „Polska The Times” (Polskapresse) – 1,4 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji)
 20102009
Gazeta Wyborcza783 019 197 zł806 067 020 zł
Polska The Times300 197 006 zł296 165 290 zł
Fakt240 436 723 zł200 448 107 zł
Rzeczpospolita180 640 239 zł165 444 112 zł
Metro102 950 871 zł94 899 451 zł
Super Express96 393 450 zł93 440 293 zł
Dziennik Gazeta Prawna85 352 457 zł131 351 501 zł* / 67 075 921 zł**
Express Bydgoski43 381 737 zł39 378 857 zł
Przegląd Sportowy39 144 718 zł37 649 185 zł
Echo Miasta38 176 745 zł49 825 306 zł
monitorowane tytuły razem2 330 076 369 zł2 352 044 787 zł

 
* Zsumowane wpływy „Dziennika” (ukazywał się do 12 września 2009) i „Dziennika Gazety Prawnej” (ukazuje się od 13 września 2009)
** Zsumowane wpływy „Gazety Prawnej” (ukazywała się do 12 września 2009) i „Dziennika Gazety Prawnej”
 

Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe dzienników w 2010 r.: „GW" liderem, „Fakt" zyskał najwięcej

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
DGP
śmiech ...
odpowiedź