SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WPP łączy agencje Wunderman i JWT, na czele Mel Edwards

Holding reklamowy WPP zdecydował o połączeniu agencji Wunderman z J. Walter Thompson. W wyniku ich fuzji powstanie Wunderman Thompson.

Na czele Wunderman Thompson stanie - obejmując funkcję dyrektora generalnego -  Mel Edwards, obecnie dyrektor wykonawcza agencji Wunderman. Tamara Ingram, dyrektor generalna agencji J. Walter Thompson obejmie z kolei funkcję przewodniczącej Wunderman Thompson.

Po połączeniu obu agencji w Wunderman Thompson będzie pracować ok. 20 tys. pracowników w biurach na 90 rynkach na świecie.

- Chcieliśmy, aby to była nowa agencja. Już wcześniej o agencji J. Walter Thompson większość klientów i ludzi w branży mówiło skrótowo Thompson. Nazwa Wunderman Thompson jest bardziej osobista i bardziej ludzka niż cały człon Wunderman J. Walter Thompson - wyjaśnia Mel Edwards.

Połączona jednostka ma być „kreatywną agencją danych i technologii”. WPP określa nowy podmiot jako „wyróżniającego się pozycją dostawcę kompleksowych rozwiązań - poprzez usługi kreatywne, dane, handel, doradztwo i technologie – w skali globalnej.” Będzie konkurować z grupami konsultingowymi, takimi jak Accenture i Deloitte oraz tradycyjnymi agencjami reklamowymi.

Mel Edwards podkreśla, że połączenie agencji Wunderman i J. Walter Thompson nie jest zabiegiem ograniczającym koszty, bo chodzi przede wszystkim o stworzenie nowej organizacji.Nowe logo agencji ma zostać zaprezentowane w niedługim czasie.

Począwszy od 1 stycznia 2019 roku Wunderman Thompson będzie mieć jeden rachunek zysków i strat, a kierownictwo będzie decydować o losach kadry kierowniczej wyższego szczebla w ciągu najbliższych trzech do sześciu miesięcy. Połączenie agencji Wunderman z J. Walter Thompson to już kolejna na przestrzeni ostatnich miesięcy fuzja w grupie WPP. Niedawno połączono agencje VML i Young&Rubicam w VMLY&R.

Mark Read, dyrektor naczelny WPP, powiedział:- Wunderman Thompson to potężna kombinacja, łącząca możliwości, jakich wymagają nasi klienci - nagradzana kreatywność wraz z głęboką wiedzą w zakresie technologii, danych i handlu - w jednej organizacji. Klienci oczekują większej prostoty od swoich partnerów i połączenie tych agencji ma na celu przekształcenie naszej firmy zgodnie z ich potrzebami. Jednostki zależne agencji Wunderman:  Possible i Mirum pozostaną niezależnymi markami agencji.

Agencja J. Walter Thompson została założona w 1864 roku, a Wunderman - w w 1958 roku.

Dołącz do dyskusji: WPP łączy agencje Wunderman i JWT, na czele Mel Edwards

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
paparapapa
zmiana loga lub nazwy to zawsze to samo, gra na czas i błyskotka dla "interesariuszy", JWT ten proces po raz 3 w ostatnich 16 latach a polski oddział zmieni nazwę po raz 5. zaklinanie rzeczywistości...
odpowiedź
User
Lisek
‚potężna kombinacja’? atlu z btlem w sensie? faktycznie przełom na rynku
odpowiedź