SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WPP łączy sieci Maxus i MEC, również w Polsce

Należąca do grupy reklamowej WPP sieć GroupM zdecydowała, że połączy globalne zasoby i teamy domów mediowych MEC i Maxus w jedną, nową agencję. Jej nazwy na obecnym etapie nie podano. Proces ten obejmie także Polskę - ustalił serwis Wirtualnemedia.pl.

Izabela AlbrychiewiczIzabela Albrychiewicz

Nowa agencja, która powstanie z połączenia domów mediowych MEC i Maxus jeszcze nie ma nazwy. Pokieruje nią dyrektor generalny MEC Global, Tim Castree. Z kolei Lindsay Pattison, dyrektor generalna Maxus Global będzie nadal pełnić funkcję chief transformation officera w GroupM.

Po tych zmianach w skład GroupM wchodzić będą MediaCom, Mindshare, nowa agencja utworzona na bazie MEC i Maxus oraz Essence, agencja cyfrowa.

Przedstawiciele GroupM stwierdzili, że nie ma zbyt wielu „konfliktowych” klientów wśród tych, dla których pracują Maxus i MEC, a w tych przypadkach gdy taka sytuacja ma miejsce - prowadzone są obecnie indywidualne rozmowy.

Nazwa nowej agencji jest w fazie tworzenia. Proces łączenia zasobów i zespołów obu agencji ma potrwać ok. 6 miesięcy.

GroupM planuje rozszerzenie dotychczasowej działalności agencji Essence, która zajmowała się głównie mediami internetowymi (należy do grupy od 2015 roku). Rozszerzenie to dotyczy zarówno geograficznego obszaru jej działania (o 6 nowych rynków) jak i usług, m.in. poprzez dodanie obsługi mediów tradycyjnych.

WPP łącząc zasoby i zespoły działającego od 15 lat MEC i funkcjonującego od 10 lat Maxusa liczy na pewne oszczędności, m.in. w takich obszarach, jak biura, IT czy zatrudnienie. Na razie jednak nie określono, jak duże będą to oszczędności oraz jaki będzie poziom redukcji zatrudnienia.

Proces łączenia agencji został dopiero ogłoszony i zaczyna być wdrażany. Jest to globalna operacja, która obejmuje wszystkie rynki lokalne. Także Polskę - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Na obecnym etapie nie są jeszcze jednak znane konkrety tych działań.

Polskim oddziałem MEC kieruje na stanowisku CEO Izabela Albrychiewicz, a szefem Maxusa jest Jaromir Sroga.

MEC w Polsce pracuje m.in. dla USP Zdrowie, Nationale-Nederlanden, Nestle, Animex, Jeronimo Martins. Maxus obsługuje zaś m.in. takie firmy, jak Kaufland, Alior Bank, Huawei, Oshee, Subway.

Dołącz do dyskusji: WPP łączy sieci Maxus i MEC, również w Polsce

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jarek
Chcesz zachować ciągłość zatrudnienia? Odezwij się do Internet Talents ;)
odpowiedź
User
nicky
no cóż Fiat utrzymywał większość oddziałów Maxusa i po stracie (od kwietnia) sieć ma małe szanse na utrzymanie się na powierzchnii. Polecą głowy od góry do dołu. Ciekawe co z konfliktem Biedronka Kaufland
odpowiedź