Na czele zestawienia tygodników opinii pozostaje “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). W lipcu br. jego sprzedaż ogółem wzrosła o 2,20 proc. i wyniosła 134 937 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). W lipcu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 131 337 egz. po wzroście o 2,07 proc. Trzecia pozycja należała do tygodnika “Polityka” (Polityka), którego wynik sprzedażowy poszedł do góry o 1,85 proc. do 129 915 egz.
Na czwartej lokacie znalazł się wydawany od listopada ub.r. magazyn “W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 86 240 egz. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Wynik tego ukazującego się od lutego br. tytułu wyniósł 82 207 egz.

Największy spadek w maju br. zanotował tradycyjnie tygodnik "Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 88,98 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 14 161 egz. Tytuł znalazł się już na ostatnim miejsce zestawienia tygodników opinii (rok wcześniej był trzeci). Przypomnijmy, że w połowie czerwca zmienił on profil, koncentrując się na tematyce gospodarczej (więcej na ten temat).
Natomiast drugi największy spadek zanotowała “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), plasująca się na siódmej pozycji. Jej wynik zmalał o 26,55 proc. i wyniósł 49 834 egz.
Z kolei średnia sprzedaż ogółem "Przekroju" (Gremi Media) spadła o 16,39 proc., a tygodnika "Wprost" (AWR "Wprost") - o 9,82 proc.
Najwięcej zyskał przedostatni “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Jego średni wynik poszedł do góry o 8,86 proc. do 17 188 egz.

W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 10,54 proc., zanotował tygodnik “Wprost” (AWR “Wprost”). Natomiast największy wzrost odnotował “Przegląd” (Fundacja Oratio Recta) - jego średnia sprzedaż ogółem poszła do góry o 6,41 proc.
Sprzedaż tygodnika “W Sieci” spadła o 2,63 proc., zaś “Tygodnika Do Rzeczy” wzrosła o 1,74 proc. Trzeba jednak dodać, że w lipcu br. “W Sieci” podniosło cenę z 3,90 zł do 4,95 zł, wprowadzając jednocześnie dodatki tematyczne (w wrześniu pismo wprowadziło stały dodatek kulturalny z programem telewizyjnym - więcej na ten temat). Natomiast cena “Do Rzeczy”, wynosząca 3,95 zł, pozostała bez zmian.
Sprzedaż ogółem jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie, w tym sprzedaż e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem - oprócz sprzedaży ogółem – obejmuje dystrybucję w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.











