SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawca „Wprost” z 2 mln zł straty

Spółka AWR Wprost, wydająca tygodnik „Wprost” i jego portal internetowy, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 72,4 proc. do 14,15 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 2,05 mln zł zysku do 2,03 mln zł straty.

Przychody gotówkowe AWR Wprost podskoczyły z 6,67 do 11,38 mln zł, a te barterowe - z 1,53 do 2,77 mln zł. Wpływy w ramach grupy kapitałowej PMPG Polskie Media (ma 100 proc. udziałów firmy) wyniosły w ub.r. 4,68 mln zł, z czego 4,47 mln zł od samej spółki PMPG Polskie Media, a 218 tys. zł od Orlego Pióra, wydawcy „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”.

AWR Wprost nie podaje, ile zarabia ze sprzedaży „Wprost” (od wiosny 2020 roku ukazuje się on tylko w wersji cyfrowej, numer kosztuje obecnie 10 zł), a ile z emisji reklam  w e-wydaniach i portalu internetowym tygodnika oraz eventów.

- W okresie sprawozdawczym po raz pierwszy od I kwartału 2020 roku na działalność Spółki znaczącego wpływu nie miały konsekwencje pandemii koronawirusa. Spółka mogła w pełni prowadzić aktywność gospodarczą, w szczególności związaną z eventami, która to aktywność była ograniczona w poprzednich okresach - zaznaczono w sprawozdaniu.

Działalność operacyjna AWR Wprost kosztowała w ub.r. 16,08 mln zł, o 59,1 proc. więcej niż przed rokiem. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 6,14 do 9,39 mln zł, na wynagrodzenia - z 2,74 do 4,59 mln zł, a koszty określone jako pozostałe - z 396,4 tys. do 1,04 mln zł.

- W szczególności wpływ na wzrost kosztów miały wyższe prowizje (w większości ponoszone na rzecz spółki dominującej), a także wyższe wynagrodzenia. Wzrost wynagrodzeń spowodowany był zwiększeniem liczby zatrudnionych osób przez Spółkę, w związku ze strategią rozwoju działów cyfrowych (w szczególności redakcja serwisów internetowych. Wzrost kosztów na wynagrodzeniach w kwocie ok. 1,85 mln zł Zarząd Spółki traktuje jako inwestycję w rozwój prowadzonych projektów - skomentowano w raporcie.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Rentowność firmy pogorszył spadek pozostałych wpływów operacyjnych ze 1,68 mln do 244 tys. zł (w 2021 roku uzyskała umorzenie spłaty części kredytów otrzymanych w ramach tarcz finansowych) oraz przychodów finansowych z 2,52 mln do 57,5 tys. zł (w 2021 roku spółka odwróciła odpisy w kwocie 2,45 mln zł dotyczące aktywów finansowych).

W konsekwencji strata operacyjna pogłębiła się z 348,1 tys. do 1,97 mln zł, a wynik netto poszedł w dół z 2,05 mln zł zysku do 2,03 mln zł straty.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Notowana na giełdzie grupa PMPG Polskie Media podała już swoje wyniki z pierwszego kwartału br.: przy spadku przychodów o 2,9 proc. do 10,72 mln zł zanotowała stratę EBITDA i operacyjną, a jej zysk netto wzrósł nieznacznie, do 679 tys. zł.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wprost” z 2 mln zł straty

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mezopotamer
Musi wrócić "Rycerz".
odpowiedź
User
Jan Dzban
Musi wrócić "Rycerz".


Zbuczyn
odpowiedź