„Wprost” z ogromnym wzrostem sprzedaży. Wyprzedził „W Sieci” i „Do Rzeczy”

Tygodnik „Wprost”, który w czerwcu br. opublikował nagrania z podsłuchów polityków i biznesmenów, zwiększył w ujęciu rocznym swoją sprzedaż ogółem o 50 proc. i awansował na czwarte miejsce wśród tygodników opinii. Większość z pozostałych tygodników zanotowało spadki, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
20 komentarzy

Liderem zestawienia sprzedaży tygodników opinii w czerwcu br. pozostał „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, wynika, że w szóstym miesiącu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 133 313 egz., czyli o 1,48 proc. mniej niż rok wcześniej.

Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), chociaż jej wynik sprzedażowy spadł o 1,69 proc. do 121 952 egz. Magazyn ten od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.

Z kolei na trzecią pozycję spadł tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu br. zmalała o 8,19 proc. i wyniosła 116 312 egz. Tytuł ten w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.

Awans z szóstej lokaty na czwartą zanotował natomiast tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”).  Jego średnia sprzedaż ogółem poszła do góry aż o 50,59 proc. i wyniosła 108 650 egz.

W dwóch czerwcowych wydaniach (z 16 i 23 czerwca br.) „Wprost” ujawnił pochodzące z podsłuchów zapisy prywatnych rozmów polityków Platformy Obywatelskiej, szefów instytucji państwowych oraz biznesmenów, m.in. szefa NBP Marka Belki, ministrów Radosława Sikorskiego i Bartłomieja Sienkiewicza i prezesa PKN Orlen Jacka Krawca (więcej na ten temat). Publikacja wywołała kryzys polityczny w kraju i głośną interwencję prokuratorów i funkcjonariuszy ABW w redakcji tygodnika.

Tamte dwa numery „Wprost” ukazały się w podwyższonych nakładach, odpowiednio 163 tys. i 300 tys. egz., jednak już po dwóch dniach sprzedaży pisma zaczęło brakować w kioskach i salonikach prasowych, a wydawca zachęcał do kupowania go w formie elektronicznej (przeczytaj o tym więcej).

Konserwatywny tygodnik „W Sieci” (Fratria) spadł z miejsca czwartego na piąte, a jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,31 proc. do 81 207 egz. W ciągu roku cena tego pisma wzrosła z 3,90 zł do 5,90 zł.

Największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 24,5 proc., zanotował jednak  będący oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W czerwcu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 61 010 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.

 

W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem zanotował także tygodnik „Wprost” - jego wynik poszedł do góry aż o 128,06 proc. Najwięcej (12,04 proc.) stracił z kolei „Gość Niedzielny”.

 

Komentarze (20)
Kalina
14 lat temu

Agencja która promuje wyłącznie siebie, a do której nie sposób się dodzwonić w sprawie jej klientów.

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność
Materiał reklamowy

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"