„Wprost” z ogromnym wzrostem sprzedaży. Wyprzedził „W Sieci” i „Do Rzeczy”

Tygodnik „Wprost”, który w czerwcu br. opublikował nagrania z podsłuchów polityków i biznesmenów, zwiększył w ujęciu rocznym swoją sprzedaż ogółem o 50 proc. i awansował na czwarte miejsce wśród tygodników opinii. Większość z pozostałych tygodników zanotowało spadki, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Liderem zestawienia sprzedaży tygodników opinii w czerwcu br. pozostał „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, wynika, że w szóstym miesiącu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 133 313 egz., czyli o 1,48 proc. mniej niż rok wcześniej.

Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), chociaż jej wynik sprzedażowy spadł o 1,69 proc. do 121 952 egz. Magazyn ten od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.

Z kolei na trzecią pozycję spadł tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu br. zmalała o 8,19 proc. i wyniosła 116 312 egz. Tytuł ten w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.

Awans z szóstej lokaty na czwartą zanotował natomiast tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”).  Jego średnia sprzedaż ogółem poszła do góry aż o 50,59 proc. i wyniosła 108 650 egz.

W dwóch czerwcowych wydaniach (z 16 i 23 czerwca br.) „Wprost” ujawnił pochodzące z podsłuchów zapisy prywatnych rozmów polityków Platformy Obywatelskiej, szefów instytucji państwowych oraz biznesmenów, m.in. szefa NBP Marka Belki, ministrów Radosława Sikorskiego i Bartłomieja Sienkiewicza i prezesa PKN Orlen Jacka Krawca (więcej na ten temat). Publikacja wywołała kryzys polityczny w kraju i głośną interwencję prokuratorów i funkcjonariuszy ABW w redakcji tygodnika.

Tamte dwa numery „Wprost” ukazały się w podwyższonych nakładach, odpowiednio 163 tys. i 300 tys. egz., jednak już po dwóch dniach sprzedaży pisma zaczęło brakować w kioskach i salonikach prasowych, a wydawca zachęcał do kupowania go w formie elektronicznej (przeczytaj o tym więcej).

Konserwatywny tygodnik „W Sieci” (Fratria) spadł z miejsca czwartego na piąte, a jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,31 proc. do 81 207 egz. W ciągu roku cena tego pisma wzrosła z 3,90 zł do 5,90 zł.

Największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 24,5 proc., zanotował jednak  będący oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W czerwcu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 61 010 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.

 

W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem zanotował także tygodnik „Wprost” - jego wynik poszedł do góry aż o 128,06 proc. Najwięcej (12,04 proc.) stracił z kolei „Gość Niedzielny”.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu