„Wprost” ze sprzedażą na poziomie 23 tys. egz. Duży spadek „W Sieci” i „Do Rzeczy”
W maju br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Newsweek Polska”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju 2016 roku wyniosła 125 189 egz. Było to o 5,19 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 2,98 proc. do 112 271 egz.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju br. względem maja ub.r. poszła do góry o 4,89 proc. i wyniosła ona 109 279 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 015 egz., po spadku o 8,07 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 8,70 proc. do 52 509 egz.
Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w maju br. wyniósł 23 407 egz., czyli mniej o 33,27 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu zajął miejsce siódme.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
188 539 |
125 189 |
125 189 |
202 654 |
132 046 |
132 046 |
-5,19% |
Polityka |
166 248 |
112 271 |
112 271 |
169 495 |
115 726 |
115 723 |
-2,98% |
Newsweek Polska |
163 552 |
109 381 |
109 279 |
164 244 |
104 297 |
104 189 |
4,89% |
W Sieci |
147 792 |
70 015 |
70 015 |
150 043 |
76 158 |
76 158 |
-8,07% |
Tygodnik Do Rzeczy |
113 976 |
61 434 |
52 509 |
118 588 |
66 436 |
57 511 |
-8,70% |
Gazeta Polska |
98 889 |
35 897 |
35 587 |
103 269 |
37 597 |
37 198 |
-4,33% |
Wprost |
90 500 |
91 949 |
23 407 |
112 500 |
103 634 |
35 075 |
-33,27% |
Tygodnik Powszechny |
40 100 |
19 313 |
19 059 |
38 700 |
19 288 |
18 880 |
0,95% |
Przegląd |
51 000 |
16 680 |
16 680 |
51 000 |
17 505 |
17 505 |
-4,71% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
455 699 |
282 727 |
282 727 |
465 687 |
285 558 |
285 558 |
-0,99% |
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Newsweek Polska”, którego wynik zwiększył się tutaj o 0,55 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 13,17 proc., odnotowała „Polityka”.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
maj |
kwiecień |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
188 539 |
125 189 |
125 189 |
192 276 |
134 370 |
134 370 |
-6,83% |
Polityka |
166 248 |
112 271 |
112 271 |
183 980 |
129 298 |
129 298 |
-13,17% |
Newsweek Polska |
163 552 |
109 381 |
109 279 |
176 705 |
108 781 |
108 679 |
0,55% |
W Sieci |
147 792 |
70 015 |
70 015 |
147 697 |
71 736 |
71 736 |
-2,40% |
Tygodnik Do Rzeczy |
113 976 |
61 434 |
52 509 |
115 483 |
67 730 |
58 805 |
-10,71% |
Gazeta Polska |
98 889 |
35 897 |
35 587 |
99 720 |
37 584 |
37 321 |
-4,65% |
Wprost |
90 500 |
91 949 |
23 407 |
93 250 |
92 621 |
24 079 |
-2,79% |
Tygodnik Powszechny |
40 100 |
19 313 |
19 059 |
40 250 |
21 296 |
21 266 |
-10,38% |
Przegląd |
51 000 |
16 680 |
16 680 |
51 000 |
17 465 |
17 465 |
-4,49% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
455 699 |
282 727 |
282 727 |
455 805 |
277 484 |
277 484 |
1,89% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Wprost” ze sprzedażą na poziomie 23 tys. egz. Duży spadek „W Sieci” i „Do Rzeczy”