SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wrocław z najpopularniejszym hasłem promocyjnym, wyprzedził Warszawę i Gdańsk

Ponad połowa Polaków nie kojarzy żadnego ze sloganów promocyjnych polskich miast. Najlepiej wypadają Wrocław, Warszawa i Gdańsk.

Ponad połowa dorosłych Polaków (dokładnie 52,6 proc.) nie potrafi spontanicznie wymienić żadnego hasła, za pomocą którego promuje się któreś z polskich miast wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie magazynu „MarketingMiejsca.com.pl” przez Instytut Badawczy IPC.

- Wydaje się więc, iż tak popularny ostatnio trend obserwowany w dużych jak i małych miejscowościach, na opracowanie strategii promocji,  której głównym elementem jest hasło reklamowe, jest nieefektywne - mówi Artur Kotliński, prezes Instytutu Badawczego IPC. - Przypuszczalnie strategie te istnieją albo tylko na papierze, albo zasięg czy też planowane instrumenty promocji, są źle dobierane. Tudzież nakłady na działania promocyjne są źle wydatkowane - dodaje.

Najefektywniejszy, w opinii badanych, okazał się slogan „Wrocław - miasto spotkań”, który został zapamiętany i uznany za najlepsze hasło promocyjne przez 13,2% badanych. Działania promocyjne stolicy okazały się mniej skuteczne. Hasło „Zakochaj się w Warszawie” zostało wskazane jako najlepsze tylko przez 8,7 proc. badanych. Na trzecim miejscu uplasował się slogan miasta Gdańsk - „Gdańsk - morze możliwości” (6,8 proc. wskazań).

Najsłabiej rozpoznawalne przez Polaków są hasła promocyjne: Katowic, Olsztyna i Szczecina, które było wstanie wymienić mniej niż 2 proc. badanych.

- Miasta, które pompują ogromne środki finansowe na promocje w internecie powinny zastanowić się nad przeznaczeniem chociaż części budżetu na marketing szeptany - uważa Anna Gabory, specjalista ds. badań IPC. - Dla 9,9% ankietowanych znaczenie przy wyborze miejsca na krótki wypoczynek ma to, czy w danym mieście odbywa się duże wydarzenie kulturalne lub sportowe. Warto więc zainwestować również w organizacje cyklicznej wydarzeń o charakterze kulturalno-sportowym, które staną się wizytówką danej miejscowości - dodaje ekspert.

Według danych pochodzących z Ministerstwa Finansów w ubiegłym roku samorządy wydały na promocję 642 mln zł, co i tak jest mniej w porównaniu z rekordowym rokiem 2011, kiedy to na działania marketingowe lokalne władze przeznaczyły 684 mln zł.

Najlepsze hasła promocyjne miast
nie kojarzę żadnego hasła - 52,6%
Wrocław - miasto spotkań - 13,2%
Zakochaj się w Warszawie - 8,7%
Gdańsk - morze możliwości - 6,8%
Lublin Miasto inspiracji - 3,1%
POZnan* Miasto know-how - 3,0%
Toruń - Gotyk na dotyk - 2,6%
Łódź kreuje - 2,6%
Wschodzący Białystok - 2,0%
Rzeszów stolica innowacji - 2,0%
Katowice dla odmiany - 1,9%
Olsztyn - ogród natury - 1%
Szczecin Floating Garden - 0,6%.

Badanie na zlecenie magazynu o marketing terytorialnym "MarketingMiejsca.com.pl" zostało wykonane przez Instytut Badawczy IPC w maju 2014 roku metodą CATI na reprezentatywnej grupie 1075 dorosłych Polaków.

Dołącz do dyskusji: Wrocław z najpopularniejszym hasłem promocyjnym, wyprzedził Warszawę i Gdańsk

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl