Wszystkie dzienniki z mniejszą sprzedażą kioskową, „Fakt” liderem

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w kwietniu 2013 roku  pozostał „Fakt”. Wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w kwietniu 2013 roku wyniosła 342 912 egz. W porównaniu do kwietnia 2012 roku zmniejszyła się ona o 15,46 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,85 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

Drugie miejsce zajął „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 158 371 egz., notując spadek o 2,95 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 141 003 egz., po spadku o 15,71 proc. W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,48 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 67,09 proc.

Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w kwietniu 2013 roku wynosiła 27 405 egz. (najmniejszy spadek w zestawieniu wynoszący 2,58 proc.) i stanowiła 98,04 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu.

Na kolejnych miejscach znalazły się „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz „Rzeczpospolita” (Gremi Media). „Dziennik Gazeta Prawna” w analizowanym okresie notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 13 350 egz., co stanowiło 26,14 proc. sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 25,30 proc.

Z kolei sprzedaż w kioskach „Rzeczpospolitej” wyniosła już tylko 11 540 egz., co oznacza 17,99 proc. udziału w sprzedaży ogółem. Tytuł ten zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący aż 41,28 proc. Dziennik ten jednak pochwalić się może największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 69,33 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online