Wszystkie stacje newsowe straciły, TVP Info liderem

W sierpniu br. wszystkie kanały ogólnoinformacyjne zanotowały spadki oglądalności. Najwięcej straciło TVP Info, ale udało się mu zachować pozycję lidera w zestawieniu. Spadek zanotował też dotychczas dynamicznie rosnący Polsat News.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia widownia TVP Info w zeszłym miesiącu wyniosła 240 tys. osób i była o 11,18 proc. niższa niż rok wcześniej, a udział stacji zmalał z 5,43 proc. do 4,59 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się kanał TVN 24, który zanotował najmniejszy spadek w zestawieniu, który wyniósł 7,30 proc., a jego widownia w sierpniu br. uplasowała się na poziomie 171 tys. oglądających. Z kolei udział tej stacji spadł z 3,71 proc. do 3,27 proc.

Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten w poprzednim miesiącu w każdej minucie miał średnio 50 tys. widzów, czyli o 8,94 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei udział tej stacji zmalał z 1,11 proc. do 0,96 proc.

Oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji spadła o 10,34 proc. do 14 tys. widzów. Natomiast udział tego kanału zmalał z 0,32 proc. do 0,27 proc.

W komercyjnej grupie 16-49 liderem była stacja TVN24 z udziałem na poziomie 2,52 proc. (spadek o 0,12 pkt. proc). Drugie miejsce zajął kanał TVP Info z wynikiem 2,37 proc. (spadek o 0,61 pkt. proc.), a trzeci był Polsat News (0,89 proc., także spadek o 0,04 pkt. proc.). Natomiast zajmująca czwartą lokatę Superstacja zanotowała tutaj spadek udziału z 0,10 do 0,08 proc.

Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej liderujący TVN CNBC zanotował w ósmym miesiącu br. spadek średniej oglądalności o 6,45 proc. do 3,1 tys. widzów. Natomiast jego udział zmalał z 0,07 proc. do 0,06 proc. Z kolei średnia minutowa widownia TV Biznes spadła o 16,30 proc. i wyniosła już poniżej 800. oglądających. Kanał obecnie cieszy się tak małą popularnością, że nie jest rentowny, ale Telewizja Polsat planuje jego odświeżenie (więcej na ten temat).

Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 8,8 tys. widzów, czyli aż o 38,84 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

W sierpniu br. najwięcej widzów w TVP Info obejrzało „Raport z Polski” z 26 sierpnia br. (1,11 mln osób), w TVN24 hitem były “Fakty po Faktach” (662 tys. widzów), a w Polsat News - „Gość Wydarzeń” (236 tys. widzów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce