SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

RMF FM z największymi wpływami z reklam w 2017 roku, TOK FM ponad 40 proc. w górę (top 10)

Liderem stacji pod względem wpływów z reklam w 2017 roku było RMF FM. Wszystkie stacje z czołowej dziesiątki zanotowały wzrosty przychodów z emisji spotów, a najwięcej zyskały TOK FM i VOX FM - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Wydatki na reklamę radiową wyniosły w 2017 roku 6,60 mld zł. Były o 6 proc. większe w porównaniu z 2016 rokiem - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, opracowanej na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Pozycję lidera przychodów reklamowych wśród stacji radiowych utrzymuje niezmiennie RMF FM. Reklamy wyemitowane na jej antenie były warte 1,90 mld zł, co oznacza że stacja zarobiła o 3,7 proc. wobec 2016 roku.

Wiceliderem radiowych wpływów reklamowych było Radio ZET. Marketerzy na antenie tej rozgłośni wydali 1,13 mld zł, czyli 4,5 proc. więcej w porównaniu z 2016 rokiem. Trzecie miejsce na podium zajmuje Program III Polskiego Radia z przychodami w wysokości 412,24 mln zł (8,7 proc. wyższymi w skali roku).

Z czołówki 10 największych pod względem wpływów z reklam stacji radiowych dwie odnotowały znaczne wzrosty: TOK FM - zwiększyło je o 40,9 proc. (z 126,26 do 177,85 mln zł) oraz VOX FM - o 25,1 proc. (z 120,13 do 150,25 mln zł).

Będąca na czwartym miejscu radiowa Jedynka w ub.r. zarobiła na reklamach 227,82 mln zł, czyli 7,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Spośród poszczególnych grup radiowych w 2017 roku najwyższe wpływy cennikowe odnotowały stacje należące do Grupy RMF - zwiększyły się one o 4,6 proc. do 2,35 mld zł.

Na drugim miejscu znalazła się Grupa Eurozet z wpływami na poziomie 1,32 mld zł (wzrost o 3,4 proc.), a na trzecim - Grupa Time (1,05 mld zł; do góry o 9,8 proc.).

Liderem ogólnopolskiego rynku radiowego 2017 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Średni udział tej stacji pod względem słuchania w zeszłym roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,3 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,8 pkt. proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM z największymi wpływami z reklam w 2017 roku, TOK FM ponad 40 proc. w górę (top 10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qwerty
RMF - the best
1 3
odpowiedź
User
wlad
Na WM TOK FM ma zawsze największe wzrosty. Na dobrą sprawę powinni już być dawno na 1 miejscu w każdym zestawieniu. Przynajmniej na WM.
0 4
odpowiedź
User
AS
Tymczasem realne wpływy wszystkich stacji nie przekraczają 1 mld złotych, co najlepiej dowodzi jak nierealne są dane cennikowe.
2 0
odpowiedź
User
Pablo
A ktoś napisał co te stacje reklamują? Jak dla mnie to każda stacja waląca w eter bez opamiętania reklamy leków, tabletek na potencję i środków na upławy, powinna mieć cofniętą koncesję... Reklamy w RMF są tak intensywne i tak nahalne (podgłaśnianie w trakcie emisji o kilka db w górę), że ja nie dam rady tego szajsu słuchać... Pytanie kiedy za to się w końcu politycy zabiorą.
3 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing