SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Burda Książki zmieni się w Wydawnictwo Słowne

Wydawnictwo Burda Książki od kwietnia przejdzie rebranding - zmieni nazwę na Wydawnictwo Słowne. Wszystkie książkowe premiery będą opatrzone nową nazwą i nowym logo. Zostaną stworzone także nowe marki wydawnicze: „Słowne z uczuciem”, „Słowne mroczne” oraz „Słowne młode”.

Od kwietnia tego roku wszystkie książkowe premiery, które do tej pory wychodziły pod brandem Burda Książki będą opatrzone nową nazwą „Wydawnictwo Słowne” i nowym logo. Jak podaje firma, rebranding ma na celu „umocnienie pozycji oraz poszerzenie widoczności marki na rynku”, ale nie pociąga za sobą żadnych zmian prawnych.

- Dostrzegamy różnorodność czytelników, mamy świetny zespół, stawiamy na rozwój. Pozostajemy blisko naszych odbiorców, będziemy dalej odpowiadać na ich potrzeby. Odpowiednio i szerzej zdefiniowany brand naszego wydawnictwa książkowego umocni pozycję Burda Media Polska - komentuje Alexander Sorg, prezes zarządu spółki Burda Media Polska.

Nowa nazwa - Słowne ma odnosić się do „interakcji, którą wydawnictwo podejmuje z polskimi czytelnikami - osobami o różnorodnych potrzebach i upodobaniach, którzy swoje domowe biblioteczki kompletują na podstawie wielu czynników - gustu literackiego, zainteresowań, doświadczenia, i szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania”. Celem zmian ma być również wzrost sprzedaży wydawanych tytułów, nawiązanie współpracy z nowymi autorami i poszerzenie portfolio (obecnie to ponad 1200 książek). Wydawnictwo chce docierać do nowych grup odbiorców, częścią procesu rebrandingowego jest wyodrębnienie imprintów (marek wydawniczych) Słownego.

Nowe marki wydawnicze

Wydawnictwo Słowne zaprezentuje także nowe imprinty (marki wydawnicze). Będzie to „Słowne z uczuciem” – dla czytelników, którzy lubią powieści obyczajowe i romansowe. Pod marką „Słowne mroczne” będą wydawane thrillery i kryminały. Natomiast „Słowne młode” będzie proponowało książki dla dzieci i młodzieży.

Wydawnictwo ma także podejmować ważne, czasem kontrowersyjne tematy związane ze współczesnym światem, rozwijając m.in. serię „Czuły Punkt”. Pierwszym tytułem z tej serii są „Chiny bez wzajemności” Grzegorza Kapli, pierwszy tytuł w tej serii. Kontynuowana będzie również dotychczasowa długoletnia współpraca z silną światową marką National Geographic.

Zmiana logo

Rebranding wydawnictwa Burda Książki jest związany także ze zmianą logo. Całą identyfikację wizualną Słownego zaprojektowała Justyna Tarkowska za studia Mile Widziane. Logo składa się z sygnetu, który został skonstruowany na bazie kwadratu i wycinków koła. Łączy kształt litery „S”, które ma odnosić się do m.in. do drogi, okna, kart księgi czy wzbudzać inne skojarzenia, zależne od wyobraźni czytelnika.

Dyrektor zarządzającą Słowne jest Maria Deskur, a dyrektor wydawniczą Katarzyna Sendecka.

Wydawnictwo Burda Książki jest częścią koncernu medialnego Burda Media Polska, wydającym pozycje od przeszło 20 lat. W portfolio wydawnictwa znajdują się: literatura obyczajowa, kryminały, thrillery, literatura podróżnicza, biografie znanych postaci ze świata mediów, sztuki, sportu, poradniki, książki dla dzieci i młodzieży.

W 2019 roku Burda Media Polska osiągnęła wzrost przychodów o 12,8 proc. do 163,67 mln zł oraz zysku netto z 679 tys. zł do 3,66 mln zł. Nieznacznie zmalały wpływy reklamowe firmy, pracowało w niej 251 osób na etacie.

Dołącz do dyskusji: Burda Książki zmieni się w Wydawnictwo Słowne

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
alabastitia
1/10
odpowiedź
User
Iza
Słabe. Trochę przekombinowane
odpowiedź