SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Interia.pl zwiększa przewagą nad Gazeta.pl, a Onet nad Wirtualną Polską (wyniki Gemius/PBI z lutego)

W lutym br. Grupa Interia.pl jako jedyny z największych wydawców osiągnęła wzrost zasięgu i zwiększyła przewagę nad Grupą Gazeta.pl. Nieznacznie wzrosła też przewaga Grupy Onet-RASP nad Grupą Wirtualna Polska. Liderem niezmiennie jest Grupa Google przed Facebookiem.

fot. Shutterstock.com Article

Według badania Gemius/PBI w zeszłym miesiącu strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,34 mln realnych użytkowników (95,6 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 8,41 mld odsłon. W skali miesiąca zanotowały spadek zasięgu o 0,4 pkt proc.

Jeszcze większe spadki zasięgu zanotowały kolejni wydawcy w zestawieniu: Facebook - o 0,6 pkt proc., Grupa Onet-RASP - o 1,2 pkt proc., Grupa Wirtualna Polska - o 1,4 pkt proc., a YouTube - o 2,3 pkt proc.

Za to zasięg stron i aplikacji Grupy Interia.pl wzrósł o 1,8 pkt proc., co przy spadku zasięgu Grupy Gazeta.pl o 2,1 pkt proc. sprawiło, że wzrosła różnica między tymi wydawcami.

Według badania Gemius/PBI liczba internautów w Polsce w lutym br. wyniosła 27,5 mln, z czego 23,5 mln korzystało z sieci na komputerach, a 20,5 mln na smartfonach i tabletach.

Google.pl zanotował 25,93 mln realnych użytkowników i 7,49 mln odsłon, a Google.com - 18,58 mln użytkowników i 785,2 mln odsłon.

Google.pl i Facebook zanotowały niewielkie spadki zasięgu w skali miesiąca, natomiast YouTube stracił 2,3 pkt proc., Allegro.pl - 1,6 pkt proc., a WP.pl - o 1,3 pkt proc.

Za to Interia.pl zyskała 2,6 pkt proc. zasięgu.

Tylko na komputerach strony i aplikacje Grupy Google miały 22,71 mln realnych użytkowników i 5,56 mld odsłon, a Facebook - 18,59 mln użytkowników i 2,07 mld odsłon.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała spadek zasięgu o 1,6 pkt proc., Grupa Onet-RASP - o 1,4 pkt proc., a Grupa Gazeta.pl - o 2,2 pkt proc., natomiast Grupa Interia.pl - wzrost o 2,4 pkt proc. Niewielki wzrost (o 0,02 pkt proc.) osiągnęły też Grupa Google i Grupa TVN.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Interia.pl zwiększa przewagą nad Gazeta.pl, a Onet nad Wirtualną Polską (wyniki Gemius/PBI z lutego)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nubik
Wp i onet sie przepychaja a interia powoli ale do góry i to bez tych olbrzymich nakladów jak wspomniana dwójka. A gdzie dwóch sie bije tam trzeci korzysta
28 1
odpowiedź
User
123
Chyba nikt nie jest zaskoczony? Po ostatnich zmianach na WP każdy się tego spodziewał. W czasie kampanii wyborczej WP udało zachować się obiektywizm. Można było spokojnie wejść na portal bez obawy, że zostaniesz obrzygany. Pojawiały się glosy i publicyści od prawa do lewa. Onet natomiast był bardzo anty pisowski. Do przegięcia. Po wyborach wszystko się zmieniło. Onet poszerzył bezę dziennikarz, także o tych z prawa. Być może szefowie Onetu zrozumieli, że cyferki, statystyki przede wszystkim. WP również zatrudniło nowych, szefem został syn posłanki PO i poszło. Portal z obiektywnego, bezstronnego medium w kilka miesięcy stał się zwykłym szambem. Onet wyluzował, potrafią każdemu przywalić. Tę samą drogę obrała interia, publicyści od prawa do lewa i widać od razu efekty.
31 3
odpowiedź
User
b72
Jesli ktos interesuje sie polityka, to tylko gazeta.pl (wybrocza.pl). Interia, onet i wp to polityczne tabloidy.
6 33
odpowiedź
User
interyjka
co to chomiczek się rozwija?
2 8
odpowiedź
User
pavv
Porównywanie np. wikipedii do ceneo to jak porównywanie sprzedaży szyn kolejowych do sprzedaży masła.
11 0
odpowiedź
User
All
Niestety w Polsce brakuje serwisu prawdziwie opiniotwórczego. Szkoda, że dziennikarze postanowili zostać politycznymi aparatczykami zamiast trzymać się faktów. Nie przewiduję aby to się miało zmienić w najbliższym czasie.
10 0
odpowiedź
User
conf
Chyba nikt nie jest zaskoczony? Po ostatnich zmianach na WP każdy się tego spodziewał. W czasie kampanii wyborczej WP udało zachować się obiektywizm. Można było spokojnie wejść na portal bez obawy, że zostaniesz obrzygany. Pojawiały się glosy i publicyści od prawa do lewa. Onet natomiast był bardzo anty pisowski. Do przegięcia. Po wyborach wszystko się zmieniło. Onet poszerzył bezę dziennikarz, także o tych z prawa. Być może szefowie Onetu zrozumieli, że cyferki, statystyki przede wszystkim. WP również zatrudniło nowych, szefem został syn posłanki PO i poszło. Portal z obiektywnego, bezstronnego medium w kilka miesięcy stał się zwykłym szambem. Onet wyluzował, potrafią każdemu przywalić. Tę samą drogę obrała interia, publicyści od prawa do lewa i widać od razu efekty.


co tu się dziwić skoro redakcje i osoby od lat w wp zostały pozwalniane ( lub zmuszone do odejścia) i poprzyjmowano zaciąg "świeżej krwi" prosto od lisa:) Tracić to dopiero wp zacznie przed wyborami jak będa atakować użytkownika ze PiS to, PIS tamto. A wcześniej jak wp opieprzało rządzących czy to obecnych czy poprzednich to wiedziałeś że za coś konkretnego i sprawiedliwie opieprzało jednych i drugich, teraz to już są teksty w stylu " Kolejny milionowy marsz w obronie prawa kobiet do sikania na stojąco, po tym PIS JUŻ SIE NIE PODNIESIE" i tak w kółko. Nie zdziwię się że już nie długo stracą dystans do Onetu, skoro zamiast wyróżnić się próbują go dublować- gdzie tu sens?
20 2
odpowiedź
User
qa
Jacku Świderski, i co Ty na to?
4 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing