Alphabet: Google w górę, pozostałe marki na minusie

Alphabet, w skład którego wchodzi Google, zaprezentował swoje wyniki finansowe za IV kwartał i cały 2016 rok. Zarówno holding, jak i samo Google zanotowały wyraźny wzrost przychodu i zysku.

km
km
Udostępnij artykuł:
Alphabet: Google w górę, pozostałe marki na minusie
fot. Shutterstock.com

Zysk netto Alphabet wyniósł w IV kwartale 2016 roku 5,33 miliarda dolarów, w porównaniu do 4,92 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2015. W tym samym czasie o 22 proc. zwiększył się przychód holdingu - z 21,33 miliarda dolarów do 26,06 miliarda dolarów.

grafika

Samo Google zanotowało przychód w wysokości 25,8 miliarda dolarów, co także oznacza 22-proc. wzrost rok do roku (z 21,18 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 6,74 miliarda dolarów do 7,88 miliarda dolarów.

Tymczasem pozostałe marki wchodzące w skład Alphabet wygenerowały tylko 262 miliony dolarów przychodu. To co prawda więcej niż rok wcześniej (150 mln USD), ale zaksięgowana na nich operacyjna strata sięgnęła aż 1,01 miliarda dolarów (wobec 1,21 mld dolarów straty w IV kw. 2015 r.).

grafika

Należące do Google serwisy internetowe wygenerowały w IV kwartale 17,97 miliarda dolarów przychodu, czyli o 20 proc. więcej rok do roku. Z kolei przychód Google z reklam wzrósł o 17 proc., do 22,4 miliarda dolarów.

grafika

Z kolei w całym 2016 roku przychód Alphabet sięgnął 90,27 miliarda dolarów, w porównaniu do 74,99 miliarda dolarów w roku 2015, a zysk netto zwiększył się z 16,35 miliarda dolarów do 19,48 miliarda dolarów.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"