Wpływy Polskiego Radia wzrosły o 1,8 proc. Prawie dwie trzecie z abonamentu, 6,3 proc. więcej z reklam

W ub.r. Polskie Radio zanotowało 293 mln zł przychodów, o 1,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy nadawcy z abonamentu RTV zwiększyły się o prawie 3 proc., a przychody reklamowe - o 6,3 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Ze sprawozdania Polskiego Radia wynika, że w ub.r. firma osiągnęła 293,01 mln zł przychodów, o 5,19 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 1,8 proc.).

Wpływy nadawcy z abonamentu radiowo-telewizyjnego wyniosły 185,89 mln zł, o 2,96 proc. więcej niż rok wcześniej, i stanowiły 63,44 proc. wszystkich przychodów. Wpływy Agencji Reklamy Polskiego Radia (z uwzględnieniem barterów) osiągnęły wartość 65,51 mln zł (wzrost o 6,32 proc. w skali roku), co dało 22,36 proc. budżetu firmy.

grafika

Pozostałą część wpływów publicznego nadawcy stanowiły przychody określone jako pozostałe (10,99 proc.) i przychody Polskiego Radia dla Zagranicy (3,21 proc.). Polskie Radio dla Zagranicy sprzedaje usługi dla MSZ, natomiast pozostałe wpływy są pozyskiwane m.in. przez komórki antenowe w ramach koprodukcji audycji oraz ze sprzedaży prowadzonej przez inne komórki organizacyjne niż Agencja Reklamy.

grafika

Na początku ub.r. na stanowisko prezesa Polskiego Radia została powołana Barbara Stanisławczyk-Żyła, a członkami zarządu zostali Marcina Palade (odwołano go w kwietniu ub.r.) i Jerzy Kłosiński. W lutym br. Stanisławczyk-Żyła krótko po wygraniu konkursu Rady Mediów Narodowych dotyczącego funkcji prezesa Polskiego Radia zrezygnowała z niej, jednocześnie na wiceprezesa wybrano Mariusza Staniszewskiego i odwołano Jerzego Kłosińskiego. Na nowego prezesa firmy RMN w zeszłym tygodniu powołała Jacka Sobalę.

We wrześniu ub.r. dyrektorem Agencji Reklamy Polskiego Radia został Karol Skorupski, zastąpił Wojciecha Piwockiego, który został prezesem spółki wydającej serwisy Grupy naTemat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]