SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wpływy Polskiego Radia wzrosły o 1,8 proc. Prawie dwie trzecie z abonamentu, 6,3 proc. więcej z reklam

W ub.r. Polskie Radio zanotowało 293 mln zł przychodów, o 1,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy nadawcy z abonamentu RTV zwiększyły się o prawie 3 proc., a przychody reklamowe - o 6,3 proc.

Siedziba Polskiego Radia, Foto: Małgorzata Sas/PR Article

Ze sprawozdania Polskiego Radia wynika, że w ub.r. firma osiągnęła 293,01 mln zł przychodów, o 5,19 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 1,8 proc.).

Wpływy nadawcy z abonamentu radiowo-telewizyjnego wyniosły 185,89 mln zł, o 2,96 proc. więcej niż rok wcześniej, i stanowiły 63,44 proc. wszystkich przychodów. Wpływy Agencji Reklamy Polskiego Radia (z uwzględnieniem barterów) osiągnęły wartość 65,51 mln zł (wzrost o 6,32 proc. w skali roku), co dało 22,36 proc. budżetu firmy.

Pozostałą część wpływów publicznego nadawcy stanowiły przychody określone jako pozostałe (10,99 proc.) i przychody Polskiego Radia dla Zagranicy (3,21 proc.). Polskie Radio dla Zagranicy sprzedaje usługi dla MSZ, natomiast pozostałe wpływy są pozyskiwane m.in. przez komórki antenowe w ramach koprodukcji audycji oraz ze sprzedaży prowadzonej przez inne komórki organizacyjne niż Agencja Reklamy.

Na początku ub.r. na stanowisko prezesa Polskiego Radia została powołana Barbara Stanisławczyk-Żyła, a członkami zarządu zostali Marcina Palade (odwołano go w kwietniu ub.r.) i Jerzy Kłosiński. W lutym br. Stanisławczyk-Żyła krótko po wygraniu konkursu Rady Mediów Narodowych dotyczącego funkcji prezesa Polskiego Radia zrezygnowała z niej, jednocześnie na wiceprezesa wybrano Mariusza Staniszewskiego i odwołano Jerzego Kłosińskiego. Na nowego prezesa firmy RMN w zeszłym tygodniu powołała Jacka Sobalę.

We wrześniu ub.r. dyrektorem Agencji Reklamy Polskiego Radia został Karol Skorupski, zastąpił Wojciecha Piwockiego, który został prezesem spółki wydającej serwisy Grupy naTemat.

Według danych Kantar Media w całym ub.r. cennikowe wpływy reklamowe radiowej Trójki wzrosły o 38,1 proc., a Jedynki - o 38,6 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wpływy Polskiego Radia wzrosły o 1,8 proc. Prawie dwie trzecie z abonamentu, 6,3 proc. więcej z reklam

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ani grosza
293 milony wyrzucone w błoto i zdefraudowane, media państwowe są zbędne a poprzednicy powinni sobie pluć w brodę, że ich nie zlikwidowali tylko przekazali kolejnym demagogom narzędzie do manipulacji. Po wyłączeniu TVP i PR świat odetchnie, a nie się zawali jak zaklinają te kosztowne instytucje.
5 6
odpowiedź
User
abonent
a miało być tak źle bo jak prezes Żyła wszem i wobec głosiła że dziura abonamentowa o poprzednikach wynosiła ponad 30 mln zł a tu proszę w ub.r. Polskie Radio zanotowało 293 mln zł przychodów, o 1,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy nadawcy z abonamentu RTV zwiększyły się o prawie 3 proc., a przychody reklamowe - o 6,3 proc., czyli abonament płynie szeroką rzeką do naszego nadawcy publicznego. Jednym słowem mówić każdy może co jemu ślina na język przyniesie.
6 2
odpowiedź
User
Monkey Business
Czy źródłem tzw. "pozostałych przychodów" misyjnego radia są m.in.: playlista, piosenki dnia, płyty tygodnia, promowywiady z muzykami, zachwyty nad kilkoma festiwalami itp. itd.?
6 1
odpowiedź
User
Ann
Ile procent w reklamie to bartery?
2 0
odpowiedź
User
słuchacz
Czy źródłem tzw. "pozostałych przychodów" misyjnego radia są m.in.: playlista, piosenki dnia, płyty tygodnia, promowywiady z muzykami, zachwyty nad kilkoma festiwalami itp. itd.?

No skądże znowu kto za to płaci a więc jakie z tego przychody?
0 4
odpowiedź
User
Szafa grająca
Czy źródłem tzw. "pozostałych przychodów" misyjnego radia są m.in.: playlista, piosenki dnia, płyty tygodnia, promowywiady z muzykami, zachwyty nad kilkoma festiwalami itp. itd.?

No skądże znowu kto za to płaci a więc jakie z tego przychody?

Odpowiem dyplomatycznie i cytatem (wywiad z Danielem Wyszogrodzkim):
"Widać, że muzyka jest przez media marginalizowana – za reklamę się płaci. Ale też coś bardzo złego stało z krytyką, jako taką – nie tylko muzyczną, ale i filmową czy literacką. Rozrasta się system patronacki. O tym, co się napisze, decydują działy promocji i marketingu redakcji czy portali. Wiadomo, że recenzent z redakcji, która jest patronem danej płyty, filmu czy książki, nie napisze o nich negatywnie. Kończą się więc niezależne media, w których można było coś objechać i zganić."
Twoje pytanie to żart, nieprawdaż? Poszukaj informacji na temat wysokości budżetów największych wytwórni na promocję radiową. Czy dotyczy to mediów publicznych w Polsce? Nie wiem, ale po lekturze playlist, jedynym logicznym wyjaśnieniem takich proporcji i takich częstotliwości jest... no właśnie. W każdym razie ludzie mediów pytani o to, czy w radiu publicznym ma miejsce odpłatna promocja muzyki, wydają się mieć problem z udzieleniem odpowiedzi...
6 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing