Onet-RASP i Wirtualna Polska bliżej Facebooka, w dół TVN24.pl i Interia.pl (dane Gemius/PBI z września)

We wrześniu br. spore wzrosty zasięgów mieli wydawcy czterech największych polskich portali: Grupa Onet-RAS Polska, Grupa Wirtualna Polska, Grupa Interia.pl i Grupa Gazeta.pl - przy czym sam portal Interia.pl, tak samo jak TVN24.pl, zanotowały spadki.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Gemius/PBI w minionym miesiącu serwisy i aplikacje internetowe Google odwiedziło u nas 25,81 mln realnych użytkowników (czyli 96,7 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 7,65 mld odsłon. W skali miesiąca nastąpił wzrost o 356,5 tys. użytkowników.

Facebook miał 21,65 mln użytkowników (o 53,8 tys. więcej niż w sierpniu) i 4,75 mld odsłon. Większe wzrosty liczby odwiedzających osiągnęły Grupa Onet-RAS Polska i Grupa Wirtualna Polska - pierwsza zyskała ich 542,5 tys., a druga - 396,3 tys. W efekcie zmalał dystans dzielący je od Facebooka.

Spore wzrosty liczby użytkowników zanotowała zdecydowana większość wydawców z zestawienia. Grupa Microsoft-MSN zyskała aż 1,15 mln odwiedzających, Grupa TVN - 861,2 tys., Orange.pl - 810,2 tys., a Wikipedia.org - 611,5 tys.

Straty pod tym względem zanotowały jedynie Grupa Cyfrowy Polsat (o 247,8 tys.) i Grupa OLX (o 31,5 tys.)

Łączną liczbę polskich internautów oszacowano w zeszłym miesiącu na 26,7 mln, tych przeglądających sieć na komputerach - 23,4 mln, a tych korzystających w tym celu ze smartfonów i tabletów - na 20,6 mln.

grafika

Sam serwis Google.pl miał we wrześniu 25,46 mln realnych użytkowników (o 436,9 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 6,77 mld odsłon, a Google.com - 18,67 mln użytkowników (499,3 tys. więcej) i 785,5 mln odsłon.

YouTube przy 19,33 mln użytkowników miał 1,07 mld odsłon, natomiast Onet.pl - 16,74 mln użytkowników i 1,72 mld odsłon, Allegro.pl - 15,55 mln użytkowników i 1,38 mld odsłon, a WP.pl - 14,29 mln użytkowników i 2,24 mld odsłon.

W skali miesiąca spadki liczby użytkowników zanotowały jedynie TVN24.pl (o 360,3 tys.) i Interia.pl (o 300,7 tys.).

grafika

Na samych komputerach Grupa Google zanotowała 22,63 mln użytkowników (o 1,32 mln więcej niż w sierpniu) i 5,43 mld odsłon.

Żaden z pozostałych wydawców nie miał nawet połowy tylu odsłon, co Google. Grupa Wirtualna Polska przy 15,73 mln użytkowników miała 2,14 mld odsłon, Facebook - 18,4 mln użytkowników i 1,95 mld odsłon, a Grupa Onet-RASP - 15,73 mln użytkowników i 1,4 mld odsłon.

Z miesiąca na miesiąc wszyscy wydawcy zanotowali spore wzrosty liczby odwiedzających, co wynika m.in. z powrotem wielu internautów z wakacji i urlopów, z czy wiąże się częstsze korzystanie z komputerów.

grafika

Liczba użytkowników Google.pl na komputerach zwiększyła się w skali miesiąca o 1,37 mln do 22,45 mln. Natomiast Wikipedia zyskała 1,29 mln użytkowników, Facebook - 1,07 mln, Google.com - 1,04 mln, a Onet.pl - 1,02 mln.

grafika

Z kolei na smartfonach i tabletach większość czołowych wydawców z sierpnia na wrzesień zanotowała spadki zasięgów. Facebook stracił 1,16 mln użytkowników, Accuweather.com - 850,2 tys., Grupa Cyfrowy Polsat - 659,7 tys., a YouTube - 516,9 tys.

Za to Orange.pl zyskał w skali miesiąca 597,8 tys. użytkowników, Grupa Burda Media - 212,5 tys., Grupa TVN - 182 tys., a Grupa Gazeta.pl - 150,2 tys.

grafika

Oprócz Facebooka i YouTube’a duże spadki liczby użytkowników w mobile’u zanotowały Interia.pl (o 587,6 tys.), TVN24.pl (o 538,3 tys.), Onet.pl (o 514,3 tys.).

Google.pl przy 17 mln użytkowników miał 1,9 mld odsłon, a Facebook - przy 12,09 mln użytkowników zanotował 2,79 mld odsłon.

grafika

Znacznie zmalała też liczba użytkowników sporej części czołowych aplikacji mobilnych. Dysk Google stracił 634,1 tys. użytkowników, OLX.pl - 512,8 tys., WhatsApp - o 478,3 tys., a Google - o 415,4 tys.

Za to aplikacja Facebooka zyskała 541,4 tys. użytkowników, Muzyka Google Play - 305,6 tys., Zdjęcia Google - 265,2 tys., a Snapchat - 260,6 tys.

grafika

Liczebność próby: N=140 067. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z II kwartału 2017r. i badania Maluchy z 2016r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online