WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Pracownicy radiowej Jedynki nagrali „Hej Kolęda, Kolęda!” pod nadzorem Jana Pospieszalskiego

RMF FM umacnia się na pozycji lidera. Najgorsze w historii wyniki Jedynki - TOK FM słabsze od Radia Maryja

2017-12-14 A A A KOMENTARZE: 39 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Od września do listopada br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem. Z piątego na trzecie miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Trójkę i Jedynkę. Stacje Polskiego Radia zanotowały największe spadki, a ich wyniki obniżyły się do rekordowo niskich poziomów - raport Wirtualnemedia.pl.

RMF FM umacnia się na pozycji lidera. Najgorsze w historii wyniki Jedynki - TOK FM słabsze od Radia Maryja

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od września do listopada 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,8 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,8 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 13,5 proc. (udział tej stacji względem fali sierpień-październik 2017 się nie zmienił).

Z miejsca piątego na ostatnią lokatę podium awansowała sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,7 proc., po wzroście o 1,3 pkt. proc.

Eska po raz drugi w historii badań radiowych wyprzedziła publiczną Jedynkę, która spadła z miejsca trzeciego na czwarte. Udział PR 1 spadł o 1,8 pkt. proc. (najbardziej w zestawieniu) do 7,1 proc. - najniższego wyniku tej stacji w historii badania Radio Track.

Z czwartego na piąte miejsce spadła Trójka z wynikiem na poziomie 6,3 proc. (jest to najniższy wynik słuchalności tej stacji od 2009 roku). W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 1,4 pkt. proc.

Wysoki wzrost, wynoszący 0,8 pkt. proc., zanotowała stacja RMF MAXXX, której wynik zwiększył się do 3,6 proc.

19. miejsce z wynikiem na poziomie 0,5 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września ub.r., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w okresie od września do listopada 2016 roku miał 0,2 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu była 22.).

Oczko wyżej uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września br. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział ZET Gold i Meloradia w okresie od września do listopada br. wyniósł 0,5 proc., czyli 0,2 pkt. proc. mniej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: RMF FM, Radio ZET, Eska, Jedynka, Trójka, radio track

Komentarze (39) Dodaj komentarz

  1. Bylem wieloletnim sluchaczem RMF. Dzis nie nawidze tego radia, no nie da sie tego sluchac. Caly czas tylko "wyslij sms z imieniem", dlugosc reklam jak w polsacie i tvn i ta muzyka do obrzydzenia.. (!)
    Fakty maja najlepsze, ale reszta stoi w miejscu. Ech..

    Nawet "Faktów" nie mają najlepszych! Serwisy informacyjne w tym radiu są traktowane jako zło konieczne. Są czytane w przesadnym pośpiechu, na jednym wydechu, żeby jak najszybciej to odbębnić. Do tego są zakłócane tłem muzycznym (standard we wszystkich radiach komercyjnych). Zero powagi. Ja "dziękuję" za takie "Fakty".

    Serwisy informacyjne w Polskim Radiu są o wiele lepsze merytorycznie i robione na poważnie, a nie na odwal się. Aż się chce słuchać i chłonąć wiedzę.

    A co do słupków słuchalności, wiem, że powtórzę to po raz dwieście któryś, ale powtórzę: niskie słupki oglądalności nie muszą świadczyć o niższym poziomie merytorycznym i intelektualnym. Polskie Radio konsekwentnie w górę, jeśli chodzi o poziom programu. Elitarny i wymagający słuchacz chętnie chłonie prawdziwe informacje i inne niekomercyjne treści.

    Jedynka faktycznie zanotowała najniższą słuchalność w historii badań, bo jeszcze nigdy nie miała 7,1%. Ale co z tego? Jest bardzo dobra! Konserwatywna, poprawnie "przewietrzona", propagująca właściwe wartości, adresowana do normalnych (niefanatycznych) katolików i normalnych patriotów.

    Trójka jeszcze nie ma najniższego wyniku w historii. Pamiętam, jak na początku lat 2000. miewała nawet poniżej 5% (to było krótko przed dyrektorem Laskowskim). Trójka jeszcze mogłaby trochę stracić, stawiając na ciekawszą i bardziej urozmaiconą ofertę muzyczną (urozmaiconą m. in. o pieśni patriotyczne i religijne).

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia