Wyniki słuchalności rozgłośni radiowych w polskich miastach (raport)

Przedstawiamy raport Radio Track Millward Brown za okres od października 2013 roku do marca 2014 roku przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl - dotyczący najpopularniejszych stacji radiowych w wybranych miastach Polski w grupie wiekowej od 15 do 75 lat.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

W Warszawie pozycja lidera należała do Radia ZET (wzrost z 14,2 proc. do 15,1 proc. udziału). Na drugie miejsce - z trzeciego - awansowała Trójka (z 9,9 proc. do 12,8 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca czwartego - awansowała Jedynka (pomimo spadku udziału z 9,8 proc. do 8,6 proc.). Na czwartą lokatę - z miejsca szóstego - awansowało TOK FM (z 5,8 proc. do 7,5 proc.).

W Aglomeracji Śląskiej pierwsza lokata należała do RMF FM (spadek z 32,8 proc. do 31,1 proc. udziału). Na drugie miejsce - z trzeciego - awansowała Trójka (pomimo spadku z 8,4 proc. do 8,3 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca piątego - awansowała Jedynka (z 5,2 proc. do 7,2 proc.). Natomiast na czwartą lokatę - z miejsca drugiego - spadło Radio Piekary (z 10,9 proc. do 7,1 proc.).

W Trójmieście pozycja lidera należała do RMF FM (spadek z 17,2 proc. do 15,8 proc. udziału). Na drugie miejsce - z trzeciego - awansowało Radio ZET (z 12,1 proc. do 14,0 proc.). Z kolei na ostatnią lokatę podium spadła Trójka (z 14,7 proc. do 13,2 proc.). Natomiast na czwarte miejsce - z piątego - awansowały Złote Przeboje Trefl (pomimo spadku udziału z 9,2 proc. do 8,6 proc.).

 

 

W Poznaniu pierwsze miejsce zajęły Złote Przeboje (spadek z 15,9 proc. do 13,0 proc. udziału). Drugie miejsce należało do Eski (z 14,0 proc. do 12,8 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca czwartego - awansowało RMF FM (z 10,8 proc. do 12,6 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadła Trójka (z 11,7 proc. do 10,7 proc.).

W Krakowie pierwsza lokata należała do RMF FM (spadek z 27,9 proc. do 25,1 proc. udziału). Drugie miejsce zajęła Trójka (wzrost z 9,5 proc. do 11,1 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca czwartego - awansowało Radio ZET (pomimo spadku udziału z 7,0 proc. do 6,5 proc.). Natomiast na czwartą lokatę - z miejsca ósmego - awansowało Radio Kraków (z 4,8 proc. do 5,9 proc.).

W Łodzi pozycja lidera należała do RMF FM (taki sam udział na poziomie 14,7 proc.). Na drugą lokatę - z miejsca czwartego - awansowała Trójka (z 10,0 proc. do 11,7 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca drugiego - spadło Radio ZET (z 14,0 proc. do 11,6 proc.). Natomiast czwartą lokatę zajęła Jedynka (wzrost z 10,0 proc. do 10,7 proc.).

 

We Wrocławiu pierwsze miejsce zajęła Trójka (spadek z 13,1 proc. do 11,1 proc. udziału). Na drugie miejsce - z czwartego - awansowało RMF FM (z 10,7 proc. do również 11,1 proc.). Ostatnią lokatę podium zajęły Złote Przeboje Kolor (spadek z 11,1 proc. do 10,2 proc.). Natomiast na czwartą pozycję - z miejsca szóstego - awansowało Radio ZET (z 7,8 proc. do 8,9 proc.).

W Szczecinie pozycja lidera należała do Radia ZET (spadek z 15,6 proc. do 14,8 proc. udziału). Drugie miejsce zajęło RMF FM (z 13,4 proc. do 13,0 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca czwartego - awansowało Radio Szczecin (pomimo spadku udziału z 11,4 proc. do 11,2 proc.). Z kolei na czwartą lokatę spadła Trójka (z 12,7 proc. do również 11,2 proc.).

W Bydgoszczy pierwsze miejsce zajęło RMF FM (spadek z 23,9 proc. do 23,7 proc. udziału). Na drugie miejsce - z czwartego - awansowały Złote Przeboje Elita (z 10,6 proc. do 12,1 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca siódmego - awansowało Polskie Radio PiK (z 7,4 proc. do 10,1 proc.). Natomiast na czwartą lokatę - z szóstej - awansowała Trójka (z 9,1 proc. do 10,0 proc.).

 

 

W Kielcach na pozycji lidera uplasowało się Polskie Radio Kielce (spadek z 20,1 proc. do 18,6 proc. udziału). Drugie miejsce zajęło RMF FM (z 16,2 proc. do 13,7 proc.). Na ostatniej pozycji podium ulokowała się Trójka (z 11,7 proc. do 10,3 proc.). Natomiast czwartą lokatę zajęła Jedynka (z 10,2 proc. do 8,5 proc.).

W Lublinie na pozycję lidera - z miejsca czwartego - awansowało RMF FM (z 11,5 proc. do 15,1 proc. udziału). Drugie miejsce zajęła Trójka (spadek z 12,4 proc. do 12,3 proc.). Na ostatnią lokatę podium - z miejsca siódmego - awansowało VOX FM (z 6,7 proc. do 12,0 proc.). Z kolei na czwarte miejsce - z trzeciego - spadła Jedynka (z 11,6 proc. do 10,8 proc.).

W Olsztynie na pierwszej lokacie utrzymało się Radio ZET (spadek z 29,7 proc. do 19,0 proc. udziału). Na drugie miejsce - z czwartego - awansowała Trójka (z 11,9 proc. do 14,1 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca drugiego - spadło Polskie Radio Olsztyn (z 13,4 proc. do 12,3 proc.). Natomiast na czwartą lokatę - z miejsca ósmego - awansowało ZET Gold Olsztyn (z 3,6 proc. do 10,4 proc.).

 

W Rzeszowie pozycję lidera zajęło Radio ZET (wzrost z 14,6 proc. do 14,9 proc. udziału). Na drugie miejsce - z pozycji lidera - spadło RMF FM (z 14,6 proc. do 14,1 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca piątego - awansowała Jedynka (z 7,8 proc. do 9,9 proc.). Natomiast na czwartej lokacie uplasowało się Polskie Radio Rzeszów (z 10,0 proc. do 9,6 proc.).

W Radomiu na pierwszą lokatę - z miejsca drugiego - awansowało Rekord FM (z 14,4 proc. do 18,9 proc. udziału). Na drugie miejsce - z siódmego - awansowało Plus Radom (z 3,8 proc. do 14,7 proc.). Ostatnią pozycję podium zajęło Radio ZET (taki sam udział na poziomie 14,2 proc.). Natomiast na czwartą lokatę - z pozycji lidera - spadła Eska (z 20,3 proc. do 13,2 proc.).

W Częstochowie na pozycję lidera - z miejsca trzeciego - awansowało Radio ZET (wzrost z 15,3 proc. do 17,6 proc. udziału). Na drugie miejsce spadło RMF FM (z 17,7 proc. do 17,6 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca czwartego - awansowała Jedynka (z 11,8 proc. do 13,9 proc.). Natomiast na czwartą lokatę - z miejsca drugiego - spadła Trójka (z 15,6 proc. do 13,7 proc.).

Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego w I kwartale 2014 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM (więcej na ten temat). Natomiast wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski (zobacz te dane).

Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów