SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż „Faktu” spadła do 132 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 45 tys.

Średnia sprzedaż wydania wszystkich dzienników ogólnopolskich w trzecim kwartale br. wyniosła 372 175 egz. Najchętniej kupowany był „Fakt”, a na czele e-wydań znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W trzecim kwartale 2022 roku średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 132 274 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 76 044 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media).

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 45 757 egz.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 34 093 egz.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 29 779 egz.).

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 046 egz.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 16 293 egz.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 13 267 egz.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 622 egz.).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników na poziomie 372 175 egz.

Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet w trzecim kwartale br. wyniosła 372 175 egz.

„DGP” na czele e-wydań

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są gazety prawno-biznesowe: „Dziennik Gazeta Prawna” (16 144 egz.), „Rzeczpospolita” (14 158 egz.) i „Puls Biznesu” (10 205 egz.).

W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki. Na czele w tym ujęciu znajduje się „Puls Biznesu” - 76,92 proc., a następnie: „Parkiet Gazeta Giełdy” - 60,46 proc. i „Dziennik Gazeta Prawna” - 54,21 proc.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Faktu” spadła do 132 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 45 tys.

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
moje imie/nick
Biuletyny partyjne mogą liczyć tylko na lojalność członków partii.
odpowiedź
User
Ala
Jak nadal w takim tempie będze spadac sprzedarz gazet drukowanych to za chwilę znikną z rynku .
odpowiedź
User
XYZ
Ostatni gasi światło
odpowiedź