SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż dzienników w kwietniu skurczyła się o 19 proc. „Przegląd Sportowy” z 9 tys. egz., a „Gazeta Wyborcza” z 66 tys. egz.

Średnia sprzedaż ogółem wszystkich dzienników ogólnopolskich w kwietniu br. była o 19,17 proc. niższa niż w kwietniu ub.r. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasował się „Przegląd Sportowy”. Pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W kwietniu 2020 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 175 736 egz., o 19,58 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 93 477 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 15,60 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 22,33 proc. do 66 774 egz.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem zajął zajmujący siódmą lokatę „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który spadł z miejsca szóstego. Wynik tytułu zmniejszył się o 57,45 proc. do 9 230 egz.

Średnia sprzedaż ogółem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w kwietniu br. wyniosła 436 669 egz. Była o 19,17 proc. niższa niż w kwietniu 2019 roku. Od drugiej dekady marca br. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Względem marca rynek skurczył się o 7 proc.

W kwietniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca również najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 34,59 proc.

W tym ujęciu średnia sprzedaż ogółem wszystkich tytułów prasowych spadła o 7,39 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż dzienników w kwietniu skurczyła się o 19 proc. „Przegląd Sportowy” z 9 tys. egz., a „Gazeta Wyborcza” z 66 tys. egz.

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gazeta
GW 22% w dół:) Idę napić sie kawy. Dobre wiadomosci wymagają celebracji:)
odpowiedź
User
Tekely
Ciekawsze będą wyniki popandemiczne. A jeśli ludzie oduczyli się papieru i Przegląd zostanie ze sprzedażą poniżej 10 tys.? Utrzymają się na rynku? GazPol koło dychy? Jak wiele kasy wyrzucą na ratunek SSP? Ciekawe ilu czytelników przetransportowała do netu Wyborcza? Ładnie się bronią Rzepa i Dziennik - jakieś pomysły dlaczego?
odpowiedź
User
hehe
rewelacyjna sprzedaż wybiórczej :)
odpowiedź