Wzrosły przychody Grupy TVN. Zysk zamiast straty

Grupa TVN w I kwartale br. zanotowała 2,5-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży. Spółka zakończyła pierwsze trzy miesiące tego roku z zyskiem netto, podczas gdy rok wcześniej miała stratę.

p
p
Udostępnij artykuł:

Z raportu finansowego spółki wynika, że przychody TVN w I kwartale br. wyniosły 351,8 mln zł i były o 2,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ub.r. Natomiast wzrost przychodów segmentu telewizyjnego wyniósł 2,4 proc. do 336 mln zł. Słabiej poszły do góry same przychody reklamowe. Były one w pierwszych trzech miesiącach br. lepsze tylko o 0,8 proc. niż rok wcześniej i wyniosły 238 mln zł.

- Wzrost ten wynikał z wyższych przychodów naszych kanałów tematycznych, głównie TVN7, TVN24 i TVN24BiŚ. Wzrost został częściowo skompensowany niższymi przychodami reklamowymi naszego głównego kanału - TVN - podano w raporcie spółki.

Grupa TVN zanotowała spadek wskaźnika EBITDA o 2,2 mln zł do 95,8 mln zł. Wzrósł jednak zysk operacyjny spółki. W I kwartale br. wynosił on 78,7 mln zł, o 2,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Zysk netto TVN w pierwszych trzech miesiącach uplasował się na poziomie 9,6 mln zł, podczas gdy analogiczny okres ub.r. spółka zamknęła startą na poziomie 45,9 mln zł. Natomiast zysk przypadający akcjonariuszom firmy wyniósł 11,1 mln zł (rok wcześniej w tej pozycji była strata wynosząca 43,8 mln zł).

Wskaźnik skonsolidowanego zadłużenia netto podzielonego przez skumulowaną skonsolidowaną EBITDA na dzień 31 marca 2014 r. wyniósł 4,3x. Na koniec I kwartału br. spółka miała 304,7 mln zł środków pieniężnych i ich ekwiwalentów.

- Obecna sytuacja na rynku jest zgodna z przewidywaniami, przy czym TVN oczekuje wyraźniejszego wzrostu w drugiej połowie roku oraz lepszych wyników oglądalności naszej oferty programowej, wyłączając potencjalne znaczące wydarzenia jednorazowe. Dlatego też podtrzymujemy naszą opinię, że oczekiwany wzrost rynku reklamy telewizyjnej w tym roku będzie na średnim jednocyfrowym poziomie - poinformował prezes Markus Tellenbach.

Dodał, że TVN utrzymał wiodącą pozycję odzwierciedloną w najwyższym udziale wartościowym w rynku, który w I kw. br. był zgodny z oczekiwaniami wykazując średnią jednocyfrową dynamikę wzrostu.

- Niższe wyniki TVN były spowodowane osiągnięciem pełnego zasięgu nowych kanałów telewizji naziemnej oraz oglądalnością olimpiady zimowej. Natomiast nasze działania w obszarach nieliniowej eksploatacji treści video i usług brokerskich w zakresie reklamy telewizyjnej przyniosły wyjątkowo dobre wyniki: ponownie wzrósł poziom korzystania z nieliniowej oferty wideo TVN, tym razem o prawie 50% r/r, a reprezentowana w ramach usługi Premium TV oferta reklamowa kanałów zewnętrznych była o ponad 80% wyższa niż rok temu, co przełożyło się na podobne tempo wzrostu przychodów - stwierdził prezes TVN.

Grupa TVN jest nadawcą kanałów naziemnych (TVN, TVN7 i TTV), a także satelitarnych (m.in. TVN24, TVN Style, TVN Turbo i  TVN24 Biznes i Świat). Jest też właścicielem serwisu wideo na żądanie Player.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami