SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wzrosły przychody i zysk Mediacapu. Więcej wpływów z reklamy i badań, mniej z internetu

Holding Mediacap (do którego należą agencje marketingowe Scholz & Friends Warszawa, EM Lab i The Digitals oraz firma badawcza IQS) w trzech kwartałach br. zanotował wzrost wpływów ze sprzedaży o 4 proc. do 47,82 mln zł i zysku netto o 6,4 proc. do 2,56 mln zł. Firma zapowiada dalsze przejęcia w nowych dla niej sektorach marketingowych.

Zarząd Mediacapu w raporcie finansowym zaznacza, że wyniki byłyby jeszcze lepsze, gdyby nie 400 tys. zł kosztów związanych z planowanym przez spółkę przejściem na rynek główny GPW (prospekt emisyjny złożyła 25 lutego br.).

- Dobre organiczne wyniki finansowe pozwalają nam utrzymać skupienie na długofalowej strategii rozwoju, która zakłada zarówno przejście na rynek regulowany na przełomie roku (29 października złożyliśmy wniosek o odwieszenie postępowania w tej sprawie przed KNF) i kolejne przejęcia - opisuje kierownictwo spółki. - To właśnie w przejęciach widzimy szanse na dalsze umocnienie naszej pozycji rynkowej w kluczowych trzech segmentach działalności oraz szansę na wejście w nowe obszary usług marketingowych. Poprawiająca się koniunktura rynkowa i przyśpieszający wzrost rynku reklamowego powinny nam w tym wysiłku pomóc - prognozuje.

W trzecim kwartale br. Mediacap miał 18,74 mln zł wpływów ze sprzedaży (o 16,2 proc. więcej niż rok wcześniej) i 703 tys. zł zysku netto (3,5 proc. więcej niż przed rokiem).

- Dane po trzech kwartałach wskazują na to, że jesteśmy w trakcie kolejnego rekordowego roku. Wierzę, że procentuje nasza kultura ciągłej optymalizacji, dzięki której staramy się w każdym roku usprawnić naszą formułę działania i poprawić ofertę dla klientów. Kolejnym krokiem na tej drodze będzie zapowiedziana już integracja spółek reklamowych - zapowiada Jacek Olechowski, prezes Mediacapu.

Początkiem tej integracji jest utworzenie w październiku br. grupy S/F, do której weszły Scholz & Friends Warszawa, The Digitals i EM Lab.

Od stycznia do września br. w segmencie reklamowym Mediacap zanotował 19,93 mln zł wpływów ze sprzedaży (w tym 19,12 mln zł ze sprzedaży zewnętrznej), o 15,5 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz 293 tys. zł zysku netto (rok wcześniej: 1,1 mln zł). - Dopiero pod koniec roku widoczna będzie ostateczna skala i rentowność tego segmentu, a dobre wyniki za trzeci kwartał dają nadzieję na kolejny solidny rok w tym segmencie - komentuje zarząd spółki.

W segmencie danych wpływy firmy zwiększyły się w skali roku z 11,53 mln zł do 13,86 mln zł, a wynik netto - z 284 tys. zł straty netto do 453 tys. zł zysku. - Zakładając utrzymanie silnej sezonowości tego segmentu na rzecz czwartego kwartału, powinien on nam przynieść przełomowe wyniki zarówno na poziomie przychodów jak i zysków. Bez wątpienia będzie to efekt przeprowadzonych zmian w zakresie polityki cenowej i handlowej naszej spółki zależnej IQS - zapowiada kierownictwo.

W sektorze internetowym przy spadku przychodów z 17,22 mln zł do 14,04 mln zł zysk netto zmalał z 2,32 mln zł do 1,85 mln zł. Mimo to zarząd Mediacapu podkreśla, że to ten segment osiągnął najwyższy zysk EBITDA - 2,52 mln zł, o 20,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Wzrosły przychody i zysk Mediacapu. Więcej wpływów z reklamy i badań, mniej z internetu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl